چگونه یک زن قوی باشیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه راه های اعتماد به نفس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

چگونه یک زن قوی باشیم؟ شاید این سوال برای خیلی از خانمهایی که دوست دارند در زندگی خود مستقل و محکم باشند، پیش بیاید. قوی بودن یکی از ویژگی های خوب برای افراد محسوب شده و معمولا این اشخاص را از سایرین متفاوت می کند. اما چه کارهایی باعث شده تا ما دارای شخصیتی قوی و مستقل شویم؟ در این مقاله به شما در تبدیل شدن به شخصیت مستحکم کمک می کنیم و می توانید با کمک این راهکارها، به آدم متفاوتی تبدیل شوید.

همچنین شما می توانید در صورت نیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی در این زمینه، با مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن تماس گرفته و با روانشناسان و مشاوران ما صحبت کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.

زنان قوی چه ویژگی هایی دارند؟

بیشتر بدانید : راه های تقویت امید به زندگی

یک زن قوی چه ویژگی هایی دارد و چگونه به آن تبدیل شویم؟

برای تبدیل شدن به یک آدم متفاوت و قوی، ابتدا نیاز است که ویژگی های این افراد را شناخته و در این راه و رسیدن به این موارد تلاش نمایید. ویژگی های یک زن مستقل و قوی شامل موارد زیر است :

• به توانایی های خود اعتماد داشته و اعتماد به نفس دارد
• نیازی به قرار گیری در قالب های خاص جامعه نداشته و روش مخصوص به خود دارد
• به دیگران متکی نبوده و در تصمیم گیری ها دارای آزادی عمل می باشد و می تواند انتخاب های خود را داشته باشد
• قدر خود و توانایی های خود را می داند و منتظر تایید و تشویق کسی نمی ماند و خودش مشوقی برای خود می باشد
• در آمد شخصی داشته و متکی به کسی برای هزینه هایش نمی باشد
• برای کار و حرفه خود تلاش کرده و در این راه آموزش می بیند
• از عزت نفس خوبی برخوردار بوده و برای خود و کارهایشان ارزش قائل است

ویژگی زنان مستقل

بیشتر بدانید : مشاوره تلفنی برای بدست آوردن آرامش در زندگی

چه کارهایی را زنان قوی انجام نمی دهند؟

بعضی از رفتارها و عادات منجر به عدم پیشرفت ما در زندگی شده و یا میزان استقلال و مستقل شدن ما را کاهش می دهد. در اینجا به بررسی کارهایی می پردازیم که زنان قوی انجام نداده و در نتیجه آنها را از سایرین متمایز می کند.

tick 2 از تصمیمات خود نمی ترسند : زنان قوی برای خواسته ها و نیازهای خود تلاش کرده و آنها را در الویت قرار می دهند. این افراد وقتی نیاز به تصمیم گیری و ایجاد تغییر در زندگی خود دارند، از آن نترسیده و برای انجام آن به تایید دیگران نیازی ندارند. آنها در این راه مصمم بوده و با برنامه ریزی و هدف گذاری، تصمیم خود را نهایی می کنند.

tick 2 منتظر نجات دهنده نمی مانند : زنان قوی به دنبال کسی نیستند تا آنها را از شرایطی که هستند نجات دهند یا به کمک او بیاید. آنها در این راه خودشان پیش قدم شده و به دنبال راه حل می گردند و به جای منفعل بودن، فعال می باشند.

tick 2 از تنهایی انجام دادن کارها نمی ترسند : این افراد برای خود و تنهاییشان احترام قائلند و از اینکه فعالیت هایی را به تنهایی انجام دهند، لذت می برند و ترسی ندارند. این بدان معنی نیست که از حضور دیگران لذت نبرده و یا منزوی باشند، بلکه به معنای این است که هم تنهایی برای این افراد لذت بخش بوده و هم از حضور با افراده دیگر انرژی می گیرند.

tick 2 غر نمی زنند : زنان قوی به جای شکایت کردن و به دنبال مقصر گشتن، خودشان وارد عمل شده و برای برطرف کردن مشکلاتشان، به دنبال راه حل می گردند. این زنان معمولا راه حل های زیادی داشته و پشت سر مشکلات نمی مانند.

tick 2 به دنبال کسب اجازه نمی باشند : زنان قوی و مستقل برای تایید دیگران به دنبال کسب اجازه نبوده و تنها در صورت نیاز مشورت می کنند. همچنین در مواقعی که نیاز به تشویق دارند، خودشان مشوق خود شده و به انتظار برای تشویق و تایید گرفتن از دیگران نمی مانند. این بدان معنا است که در شبکه های اجتماعی نیز به دنبال لایک گرفتن و تایید شدن نبوده و برای کار خود ارزش قائلند. آنها وقتی مشغول کاری که دوست دارند و به آن مطمئن هستند می روند، خود را با موضوعات جانبی و حرف های دیگران مشغول نکرده و منصرف نمی شوند.

tick 2 گفتگوهای منفی درونی ندارند : آنقدری برای خودشان ارزش قائلند که اجازه بازجویی و بازخواست به درون خود نداده و از افکار منفی درباره خودشان دور می مانند. معمولا در هنگام درگیر شدن با افکار منفی ویژگی های مثبت خود را مرور کرده و آنها را برای خود یاد آور می شوند. همچنین در زمان چالش ها، تمرکز خود را به خوش بینی و قدر دانی از خود معطوف کرده و به دنبال حاشیه و فکرهای بد و منفی نمی روند. در کنار آن نقاط ضعف خود را تقویت کرده و برای آنها فرصتی در جهت رشد و پیشرفت پیدا می کنند. در زمانیکه با خود صحبت می کنند، مهربانی و شفقت داشته و در حق خود منصف می باشند.

tick 2 خود را با دیگران مقایسه نمی کنند : از خود انتظارات معقول و در سطح توان خود داشته و خود را با دیگران در معرض مقایسه و بررسی نمی گذارند. در این زمینه از افرادی که به آنها احساس بد داده یا به دنبال چشم و هم چشمی می باشند نیز دوری کرده و اطرافیان خود را آدمهایی از جنس خودشان انتخاب می کنند. این افراد همچنین در شبکه های اجتماعی، دنبال کننده افرادی که زندگی های لوکس داشته و ظاهر زندگیشان منجر به احساس مقایسه می شود، نرفته و آنها را با باطن زندگی خودشان مقایسه نمی کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه راه های اعتماد به نفس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462