ویژگی های شخصیتی افراد برونگرا چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ های شخصیتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

افراد برونگرا دارای ویژگی های متفاوت از افراد درونگرا می باشند و تیپ شخصیتی برون گرا بر عکس تیپ شخصیتی درون گرا عمل می کند. افراد برون گرا معمولا به خوش رویی، پر حرفی و داشتن انرژی زیاد معروف می باشند. این افراد دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که باعث شده تا در یک جمع سریعا شناخته شوند. آنها از نظر دیگران دارای اعتماد به نفس بالایی بوده و به چشم دیگران یک فرد اجتماعی دیده می شوند. افراد برونگرا از بودن در جمع انرژی کسب کرده و به همین دلیل از بودن در اجتماع لذت برده و از تعاملات جدید استقبال می کنند. برای شناخت بیشتر از افراد برون گرا در این مقاله با ما همراه باشید.
همچنین در صورت شناخت افراد درون گرا نیز می توانید به مطالعه مقاله ویژگی های شخصیتی افراد درونگرا بپردازید.

ویژگی افراد برونگرا چیست؟

ویژگی افراد برونگرا چه می باشد و چگونه بفهمیم درونگرا هستیم یا برونگرا؟

افراد برونگرا دارای تعاملات بیشتر از افراد درونگرا بوده و آنها معمولا از همین طریق به خوبی قابل شناسایی می باشند. اما این افراد دارای ویژگی های دیگری نیز می باشند که در زیر به بررسی این خصوصیات می پردازیم :

tick 2 داشتن دوستان زیاد و روابط اجتماعی بالا : افراد برون گرا برخلاف افراد درون گرا از دوستان زیادی برخوردار می باشند، اما این دوستی ها ممکن است دارای صمیمیت بالایی نبوده و دوستان صمیمی کمتری از افراد درون گرا داشته باشند. اما این افراد توانایی بالایی در برقراری رابطه با افراد غریبه داشته و به سرعت می توانند با آنها ارتباط برقرار کرده و دوست شوند.

tick 2 لذت بردن از گفتگو و صحبت کردن : برون گراها از صحبت کردن لذت برده و معمولا خاطرات و صحبت های زیادی برای گفتگو دارند. آنها از بودن در جمع ها لذت برده و مهمانی ها و اجتماعات برای آنها انرژی دهنده می باشد.

tick 2 دایره علایق بزرگی داشته و ریسک پذیر می باشند : افراد برون گرا نسبت به درون گرا از احتیاط کمتری برخوردار بوده و همین موضوع باعث شده تا آنها ریسک پذیرتر شده و علایق مختلفی را امتحان کنند و دایره فعالیت های مختلف بیشتری داشته باشند. اما ممکن است نسبت به درون گراها که بر روی یک کار تمرکز بیشتری داشته و کیفیت بالاتری دارند، از کیفیت کمتری برخوردار باشند.

tick 2 انعطاف پذیری بالایی دارند : افراد برون گرا نسبت به افراد درون گرا از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و موضوعات را بصورت کلی دیده و بررسی می کنند.

tick 2 به کارهای گروهی علاقه مند می باشند : این افراد دوست دارند تا تعاملات اجتماعی داشته و از حضور در کارهای گروهی لذت می برند. برون گراها در محیط های کاری علاقه مند به کارهایی می باشند که با افراد بیشتر در ارتباط باشند.

tick 2 دارای روحیه شاد و پر انرژی بوده و از اینکه در مرکز توجه قرار بگیرند، لذت می برند : افراد برون گرا با رفتن به محیط های مختلف، منجر به بالا بردن شادی و انرژی در آن فضاها شده و از در مرکز توجه بودن انرژی می گیرند. همچنین این افراد تمایلی بر تمرکز کردن بر روی مشکلات خود ندارند.

tick 2 احساساتشان را بروز می دهند : این افراد در مواقعی که فکرشان درگیر می شود، دوست دارند درباره افکار و احساساتشان با دیگران صحبت کرده و از اینکه تنهایی به حل مسئله بپردازند احساس بدی داشته و از بودن طولانی در تنهاییشان، احساس منزوی بودن می کنند.

tick 2 دارای خلاقیت و ایده پردازی می باشند : معمولا این افراد خلاق بوده و از دیگران ایده و انگیزه درباره کارهایشان می گیرند. آنها اغلب ابتدا کاری را انجام می دهند و سپس درباره آن فکر می کنند.

افراد برونگرا چه خصوصیاتی دارند؟

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی و نقش آن در زندگی فرد

برونگراها دارای چه نقاط ضعفی می باشند؟

افراد درون گرا و افراد برون گرا ممکن است در خیلی از مواقع جذب یکدیگر شده و دوستان خوبی نیز برای همدیگر شوند. چرا که این افراد معمولا وجه ای که زندگی نمی کنند را طرف مقابلشان به خوبی زندگی کرده و همین موضوع منجر به تکمیل شدن همدیگر می شود. اما در مواقعی که با وجوه همدیگر آشنایی ندارند، ممکن است منجر به دلخوری از سمت یکدیگر شده و به همین دلیل با هم به چالش و مشکل بر بخورند.

بنابر این نیاز است تا ویژگی های هر کدام از این تیپ های شخصیتی را شناخته و نقاط ضعف آنها را درک نماییم. همچنین شما می توانید با کمک تست های شخصیت شناسی معروف و جهانی در این زمینه مانند DISC و MBTI، میزان درون گرایی و برون گرایی خود را اندازه گیری نمایید.

در اینجا قصد داریم تا با نقاط ضعف افراد برون گرا آشنا شویم :

• تکانشی عمل کردن و گرفتن تصمیمات سریع و یک دفعه ای
• بررسی نکردن عواقب و جوانب کار در بعد های مختلف
• تاثیر پذیری زیاد از دیگران و اهمیت دادن به حرف و نظر دیگران
• ارزش قائل شدن زیاد برای دیگران
• رها کردن کارها در نیمه راه و داشتن تصمیمات سریع و لحظه ای
• فعالیت زیاد و داشتن جنب و جوش بالا
• در مواقعی دلسوزی نداشتن با دیگران
• داشتن هیجانات زیاد و به دنبال آن عصبانیت سریع و حالت هجومی داشتن
• به اتمام نرساندن موضوعات مهم درسی یا کاری به دلیل تمرکز نکردن بر روی یک کار
• از این شاخه به آن شاخه پریدن در تصمیمات زندگی
• کلی نگر بودن و اهمیت ندادن به جزئیات
• پر حرفی و زمان ندادن به دیگران برای ابراز و اجازه صحبت کردن
• داشتن عملکردی قاطع که ممکن است منجر به ناراحتی دیگران شود
• ایجاد صمیمت های سریع که ممکن است افراد درون گرا را معذب نماید

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ های شخصیتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462