ویژگی های شخصیتی افراد درونگرا چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ های شخصیتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

افراد درونگرا بر خلاف افراد برونگرا دارای ویژگی هایی مبتنی بر خود و درونشان هستند. بطور کلی این افراد بر روی احساسات، افکار، رفتار و خلق و خوی خود تمرکز بیشتری دارند. در علم روانشناسی بصورت کلی تیپ شخصیت افراد در دسته های برون گرا و درون گرا تقسیم بندی می شود و برای بعضی از اشخاص که هر دو ویژگی را داشته و بصورت متعادل از این دو دسته برخوردار می باشند، میانه گرا نیز گفته می شود. ویژگی مهم و اصلی در افراد درونگرا، تمرکز بر روی خود و احساسات درونی شان می باشد. برونگرایی دارای ویژگی های متضاد این افراد می باشد که در مقاله ویژگی های شخصیتی افراد برونگرا، می توانید به این موارد دسترسی پیدا نمایید.

البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که درون هر فردی هر دو وجه درونگرایی و برونگرایی وجود داشته و هیچ انسانی بصورت مطلق دارای یکی از این وجه ها نبوده و صرفا یکی از آن دو را بیشتر زندگی می کند.

افراد درونگرا دارای چه ویژگی هایی می باشند؟

بیشتر بدانید : خودآگاهی چیست و به زبان ساده یعنی چه؟

تعریف درونگرایی چیست و ویژگی های شخصیتی افراد درونگرا کدام است؟

درونگرایی همان طور که از واژه آن مشخص است، اشاره به درون و تمایل به خلوت و تنهایی فرد دارد. در واقع افراد درون گرا بیشتر تمایل به سکوت داشته، کم حرف بوده و به تعاملات اجتماعی علاقه زیادی ندارد. آنها انرژی درونی خود را از بودن در خلوت و تنهایی خود می گیرند و محیط های اجتماعی و شلوغ برای آنها انرژی گیر می باشد. این افراد بعد از قرار گرفتن در چنین محیط هایی ترجیح می دهند که مدتی را در تنهایی و به دور از اجتماع به سر برند.

افراد درون گرا برخلاف تصور عموم که آنها را منزوی و یا خجالتی می پندارند، آنها صرفا از تنهایی خود لذت بیشتری می برند و البته این افراد دارای طیف وسیعی از میزان درون گرایی بوده که بر همین اساس نیز ویژگی های آنها متفاوت و متمایز از یکدیگر می شود. حتی افراد درون گرایی نیز وجود دارد که از معاشرت با دیگران لذت می برد، بنابر این نمیتوان خصوصیاتی که به آنها اشاره می شود را، موضوعی صد در صد در همه افراد درون گرا دانست.

افراد درونگرا چه خصوصیاتی دارند؟

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی و نقش آن در زندگی فرد

خصوصیات افراد درونگرا چه می باشد؟

در اینجا به برخی از خصوصیات مهم افراد درونگرا اشاره می کنیم :

1. حضور در جمع برای آنها انرژی گیر می باشد : یکی از نشانه های درونگرایی این است که بعد از حضور در جمع های بزرگ و یا مهمانی ها و دورهمی ها، این افراد انرژیشان تمام شده و احتیاج به خلوت و تنهایی دارند. در واقع حضور در جمع های بزرگ برای آنها به معنای خوش نگذشتن نبوده، اما بدین معنا است که انرژی آنها بعد از حضور در مهمانی تمام می شود.

2. تنهایی به آنها لذت می دهد : افراد درونگرا معمولا از تنهایی خود لذت می برند و می توانند از زمان های تنهایی برای کارهای مورد علاقه خود استفاده نمایند. این افراد به دیدن فیلم، کتاب خواندن و یا کارهای سرگرم کننده ای مانند نقاشی، خطاطی، نوشتن و آشپزی علاقه دارند. آنها در تنهایی خود انرژی لازم را کسب می کنند و از این طریق شارژ می شوند.

3. دارای دوستان کم و صمیمی هستند : افراد درونگرا نسبت به افراد برونگرا دارای دوستان کمی می باشند، اما معمولا دوستان خود را با وسواس و دقت زیادی انتخاب کرده و به همین دلیل با آنها رابطه صمیمی دارند. آنها مانند افراد برونگرا به سرعت رابطه دوستی با افراد جدید برقرار نمی کنند و برای این موضوع نیاز به صرف وقت زیاد برای کسب احساس امنیت دارند.

4. شناخت آنها نیاز به زمان داشته و دارای روحیات آرامی می باشند : افراد درونگرا معمولا کم حرف و آرام می باشند و تا نیازی به صحبت نباشد، حرف نمی زنند. آنها با افراد خجالتی به اشتباه گرفته شده و این درحالی است که آنها از صحبت کردن احساس خجالت ندارند، تنها زمانی که نیاز به صحبت کردن ببینند، حرف می زنند. همچنین شناخت افراد درونگرا به راحتی نمی باشد و تا زمانی که احساس امنیت و راحتی با طرف مقابل نداشته باشند، از خود چیزی بروز نمی دهند.

5. زیاد فکر و تجزیه و تحلیل می کنند : افراد درونگرا بیشتر به بررسی موضوعات، حرف ها و احساسات خود می پردازند و از بررسی افکار خود لذت می برند.

6. به جزئیات توجه می کنند : افراد درون گرا دارای توجه بالایی بوده و جزئیات را با دقت بیشتری می بینند و متوجه می شوند.

7. از کارهای فردی لذت می برند : افراد درونگرا بیشتر علاقه مند به انجام کارهای فردی در محیط کار خود می باشند. آنها به مشاغلی مانند برنامه نویسی، نویسندگی و شاخه های هنر علاقه بیشتری دارند.

8. از نوشتن بیشتر از صحبت کردن لذت می برند : افراد درون گرا بیشتر از اینکه درباره علایق و احساساتشان صحبت کنند، تمایل به نوشتن دارند و آنها اغلب نویسندگان قابلی هستند. افراد درون گرا در صحبت کردن بسیار محتاطانه رفتار می کنند و تمام جوانب را در نظر می گیرند.

9. افراد تحریک پذیری هستند : افراد درون گرا در محیط ها و رابطه با افراد بسیار تحریک پذیر می باشند و ممکن است نوع کلام، صحبت و لحن افراد بیشتر از افراد برون گرا برای آنها معنا داشته و آنها را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین افراد درون گرا می توانند بیشتر بر روی یک موضوع متمرکز شوند، بنابر این داشتن محیط های شلوغ باعث شده تا تمرکز آنها از بین رفته و دچار پریشانی شوند. همین موضوع باعث شده تا بودن در جمع های شلوغ برای آنها خسته کننده و انرژی گیر شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ های شخصیتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462