معرفی تیپ شخصیتی INFP

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی INFP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی INFP از سری تیپ های 16 گانه تست MBTI می باشد که این افراد دارای صفات ایده آل گرا و میانجی گری می باشند. این افراد دارای شخصیت درونگرا بوده و به خلاقیت و هدایت به سمت ارزش های بالا تمایل دارند. تیپ شخصیتی INFP علاقه زیادی دارند تا دنیا را به مکان بهتری مبدل نمایند. این افراد دوست دارند تا به درک وسیعی از نحوه بودنشان در دنیا رسیده و همچنین می خواهند به بهترین شکل به دیگران کمک نمایند. افراد دارای تیپ شخصیتی INFP برای تحقیق کردن درباره اهدافشان در زندگی وقت زیادی گذاشته و به این فکر می کنند تا استعداد ها و توانایی های خود را به بهترین شکل در خدمت بشریت استفاده نمایند.

بیشتر بدانید : معرفی تیپ شخصیتی ESFP

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی INFP چه می باشد؟

تیپ شخصیتی INFP علاقه مند به کم حرفی، درونگرا و ساکت بودن دارند و در مواقعی که در اجتماعی می باشند، ترجیح می دهند تا با دوستان نزدیک خود در ارتباط بوده تا از این طریق انرژی خود را تخلیه نمایند. این افراد عموما ترجیح می دهند که تنها باشند، اما این موضوع با افسردگی نباید اشتباه گرفته شود. تیپ شخصیتی INFP با تنهایی خود انرژی شان را بدست آورده و در موقعیت های اجتماعی نیاز دارند تا انرژی خود را تخلیه نمایند.

این افراد به شهود خود تکیه کرده و به جای تمرکز داشتن بر روی جزئیات کوچک، بر روی تصویر بزرگ تمرکز می کنند. تیپ شخصیتی INFP بر روی موضوعات و یا پروژه هایی که به آنها سپرده می شود بسیار دقیق بوده اما تمایل دارند جزئیات کسل کننده و غیر ضروری را نادیده بگیرند. آنها بر روی احساسات شخصی خود تکیه داشته و تصمیماتشان را نیز بیشتر بر اساس این موضوع می گیرند تا اهداف عینی. این افراد در زمان تصمیم گیری دوست دارند تا گزینه های خود را باز نگه داشته و اگر چیزی منجر به تغییر شرایط بشود، تصمیم گیری خود را به تاخیر می اندازند.

نقاط مثبت تیپ شخصیتی INFP شامل مواردی مانند وفاداری و از خود گذشتگی، واکنش نشان دادن به احساسات، نسبت به افراد دیگر دلسوز، مهربان و علاقه مند، تنهایی از پس کارها بر می آیند، روابط نزدیک ارزش بالایی برایشان داشته و متوجه اهداف کلی خود می باشند.

نقاط منفی تیپ شخصیتی INFP شامل مواردی مانند کمال گرا بودن، انتقادها را شخصی سازی کردن، شناخت او سخت بوده، نادیده گرفتن جزئیات و غافل شدن از موضوعات کوچک می باشد.

معرفی تیپ شخصیتی INFP

بیشتر بدانید : معرفی تیپ شخصیتی ESFJ

رویکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی INFP چه می باشد؟

در تست MBTI هر کدام از تیپ های شخصیتی دارای سلسله مراتبی از رویکردها بوده که همین موضوع منجر به تفاوت در شخصیت افراد می شود. بطور کلی رویکرد غالب به عملکردی گفته می شود که شخصیت فرد را تا حدود زیادی تحت تاثیر خود قرار می دهد. رویکرد کمکی و سوم نیز تا حدودی، رویکرد غالب را پشتیبانی کرده و رویکرد فرعی معمولا توسط رفتارهای ناخودآگاه و در شرایط استرس زا دیده می شود.

tick 2 رویکرد غالب تیپ شخصیتی INFP، درونگرا احساسی : این افراد احساسات را بصورت عمیق تجربه کرده و چون درونگرا می باشند، تا حدود زیادی این احساسات را در درون خودشان نگه می دارند. تیپ شخصیتی INFP نسبت به دیگران احساس همدلی و دلسوزی داشته و در برابر شگفتی های جهان حس باور نکردنی دارد. با وجود قوی بودن احساسات در درون این افراد، اما تمایلی به بروز آن ندارند.

tick 2 رویکرد کمکی تیپ شخصیتی INFP، برونگرا شهودی : این افراد به کمک قوه تخیل و سناریو های خود در موضوعات جستجو کرده و پیش از انجام کاری احتمالات مختلف را تحلیل می کنند. تیپ شخصیتی INFP با استفاده از شهود خود با دنیا در ارتباط بوده و زندگی درونی شان، نیروی غالبی در شخصیتشان می باشد. این افراد بر روی چیزهایی که مسیر آینده را شکل می دهد تمرکز داشته و این باعث شده تا به رهبرانی تبدیل شوند که تحول آفرین می باشد و می توانند تغییرات مثبتی را در جهان ایجاد نمایند.

tick 2 رویکرد سوم تیپ شخصیتی INFP، درونگرا حسی : در موقعی که اطلاعاتی را دریافت می کنند، خاطرات زنده ای را در ذهن خود خلق می کنند. تیپ شخصیتی INFP در محیطی آرام و کم استرس با بازبینی خاطرات خود، تجربه هایشان را بررسی می کنند. این خاطره ها معمولا با احساسات قدرتمندی نیز همراه می باشند و وقتی آن را یادآوری می کنند، مجددا آن موقعیت و تجربه را احساس می کنند.

tick 2 رویکرد فرعی تیپ شخصیتی INFP، برونگرا متفکر : در این رویکرد به معنا دادن و سازماندهی دنیا به شکل منطقی و عینی می پردازند. این عملکرد بصورت ناخود آگاه در آنها بوده و در مواقع فشار بروز پیدا می کند. وقتی دچار استرس می شوند به فردی جزئی نگر و واقع بین بدل شده که به جای احساسات بر روی منطق متمرکز می باشد. این افراد بیشتر بر روی شهود و هیجان تمرکز داشته ولی هر از گاهی برای داشتن احساس کارایی خود، سخت تلاش می کنند.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی INFP چه می باشد؟

این افراد در شغل هایی که هم وابسته و هم خلاقیت داشته باشد، عملکرد خوبی داشته و آنها نسبت به احساسات دیگران حساس بوده و طبیعت حمایت کننده ای نیز دارند که به افراد با ارزش در هر تیم تبدیل می شوند.

مشاغل مناسب افراد تیپ شخصیتی INFP در گروه هنر و علوم انسانی :

• نویسنده
• انیماتور و یا هنرمند چند رسانه ای
• هنرمند هنرهای زیبا

مشاغل مناسب افراد تیپ شخصیتی INFP در گروه ارتباطات و رسانه های تجاری :

• عکاس
• گرافیست
• کپی رایتر
• ویراستار
• فیلم بردار
• ادیتور فیلم

مشاغل مناسب افراد تیپ شخصیتی INFP در گروه مراقبت های بهداشتی و آموزش:

• کتابدار
• مشاور و راهنما
• فیزیوتراپ
• ماساژو
• متخصص بهداشت روان

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی INFP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462