معرفی تیپ شخصیتی ESTJ

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ESTJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی ESTJ از سری تیپ های 16 گانه MBTI می باشد که این افراد را جزو دسته اشخاص عمل گرا و مسئولیت پذیر توصیف می کند. تیپ شخصیتی ESTJ در زمان حال زندگی کرده و همواره دوست دارند که همه چیز بر روی نظم و قانون پیش برود. این افراد به معیارها، سنت ها و قوانین پایبند بوده و اعتقادات محکمی دارند و این انتظار را از افراد دیگر نیز دارند که از این اصول پیروی نمایند. از کل افراد دنیا تنها 8 تا 12 درصد دارای تیپ شخصیتی ESTJ می باشند. برای آشنایی بیشتر با این افراد، با ما در این مقاله همراه باشید.

بیشتر بدانید : معرفی تیپ شخصیتی ESFP

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی ESTJ چه می باشد؟

تیپ شخصیتی ESTJ برای قوانین، سنت ها و همچنین امنیت ارزش زیادی قائل می باشند و حفظ کردن وضع موجود برای این تیپ شخصیتی مهم بوده و این افراد معمولا در تشکیلات دولتی، مدنی و اجتماعی حضور پیدا می کنند.

از آنجایی که تیپ شخصیتی ESTJ نسبت به عقاید و قوانین سفت و سخت می باشند، بعضی اوقات آنها را جدی، سخت گیر و سرکش می دانند. از آنجایی که این افراد دارای مسئولیت پذیری بالایی می باشند، برای سمت های رهبری مناسب هستند.

تیپ شخصیتی ESTJ دارای اعتقادات محکمی بوده و از اعتماد به نفس خوبی برخوردارند که آنها را در اجرای بهتر برنامه هایشان یاری می کند. این افراد ممکن است در مواقعی بصورت انتقادی و بیش از اندازه پرخاشگر عمل کرده که مخصوصا این حالت در مواقعی رخ می دهد که دیگران به استانداردهای آنها، عمل نمی کنند.

از دید عموم تیپ شخصیتی ESTJ، افرادی باثبات، عمل گرا، قابل پیش بینی و متعهد می باشند و البته آنها در بیان نظرات خود صریح و صادق بوده که ممکن است از نظر دیگران خشن و یا انتقادی به نظر آیند.

نقاط مثبت تیپ شخصیتی ESTJ شامل مواردی مانند قابل اعتماد، عمل گرا، واقع بین، کوشا، سنتی، اعتماد به نفس داشتن و مهارت رهبری می باشد.

نقاط منفی تیپ شخصیتی ESTJ شامل مواردی مانند بی احساس، استدلالی، ریاست طلب، سرسخت و ضعیف در بیان کردن احساسات می باشد.

معرفی تیپ شخصیتی ESTJ

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی تیپ منطقی چیست؟

رویکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی ESTJ چه می باشد؟

تیپ شخصیتی ESTJ مانند سایر تیپ های شخصیتی دارای دو رویکرد غالب و کمکی بوده که بیشترین تاثیر در شخصیت فرد را دارد و دو رویکرد سوم و کمکی از اهمیت کمتری در شخصیت برخوردار بوده، اما با این حال بی تاثیر نیز نمی باشد.

tick 2 رویکرد غالب تیپ شخصیتی ESTJ، برونگرا منطقی : این تیپ شخصیتی به جای تکیه کردن بر احساسات شخصی در هنگام تصمیم گیری، بر روی اطلاعات و منطق عینی تمرکز داشته و آنها به همین دلیل در تصمیم گیری های عینی و غیر شخصی، مهارت زیادی دارند. در چنین مواقعی تیپ شخصیتی ESTJ می تواند بر اساس واقعیت ها و منطق خود، انتخاب عقلانی در تصمیم گیری نماید.

این افراد بسیار عمل گرا بوده و از یادگیری موضوعات در دنیا لذت می برند و به همین دلیل به واقعیات عینی بیشتر از موضوعات نظری و انتزاعی علاقه مند می باشند.

تیپ شخصیتی ESTJ در مواقعی که انتخاب سریع و سرنوشت سازی وجود دارد، به خوبی عمل کرده ولی ممکن است در زمان داوری بعضی مواقع عجله کرده و همه اطلاعات را بررسی نکند. از سری جنبه های مثبت این افراد، رهبری کردن آنها می باشد، اما در مواقعی منجر به بروز ناراحتی و دلخوری می شود.

tick 2 رویکرد کمکی تیپ شخصیتی ESTJ، درونگرا سنجشی : این افراد می توانند جزئیات را به خوبی بخاطر سپرده و به همین دلیل خاطراتشان از موضوعاتی که در گذشته رخ داده است می تواند کاملا واضح بوده و غالبا از تجربیات گذشته خود برای ایجاد ارتباط با رویدادهای اکنون استفاده می کنند.

حالت حسی آنها درونی بوده و به همین دلیل توجه کمی به موارد نو و تازه می کنند و با چیزهایی که آشنا می باشد، ارتباط بهتری دارند. به برنامه های روتین علاقه داشته و این رفتار آنها را با ثبات و قابل پیش بینی می کند. این افراد در مواقعی جدی و سختگیر می باشند.

tick 2 رویکرد سوم تیپ شخصیتی ESTJ، برونگرا شهودی : این افراد به دنبال ایده های جدید بوده و این ویژگی منجر به کشف خلاقیت آنها می شود. تیپ شخصیتی ESTJ ممکن است با پردازش کردن ایده های جدید، ارتباطات و الگوهای تازه را کشف نماید.

tick 2 رویکرد فرعی تیپ شخصیتی ESTJ، درونگرا احساسی : در مواقعی که بیشتر از یک رویکرد استفاده می شود، این افراد احساسی تصمیم می گیرند، تا منطقی. عملکرد تفکر احساسی در تیپ شخصیتی ESTJ بصورت ناخود آگاه انجام می شود.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ESTJ چه می باشد؟

مشاغل مربوط به تیپ شخصیتی ESTJ باید مولفه هایی از رهبری و مدیریت را در شغلش داشته باشد. این افراد دارای سخت کوشی و تعهد بالایی بوده که مثال زدنی می باشد و به همین دلیل بسیاری از صنایع تمایل به داشتن همچین افرادی در نیروی کار خود دارند. از جمله مشاغل مورد نیاز و علاقه تیپ شخصیتی ESTJ به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

قضاوت : اگر این افراد به حقوق علاقه دارند، قضاوت شغل مناسبی برای آنها است. تیپ شخصیتی ESTJ می تواند به عنوان یک قاضی به خوبی در حل مشکلات افراد، کار نماید.

مربی : افراد دارای تیپ شخصیتی ESTJ، پر انرژی بوده و مهارت رهبری خوبی دارند که برای مربیگری مناسب می باشند.
مدیر مالی : عشق این افراد به نظم و سازمان بندی باعث می شود که برای امور مالی و اقتصاد مناسب باشند.
مدیر هتل : در چنین شغلی این افراد باید بصورت مداوم نظم را برقرار ساخته و با چالش های جدید به خوبی کنار بیایند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ESTJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462