معرفی تیپ شخصیتی ESFJ

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ESFJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی ESFJ یکی از 16 نوع تیپ شخصیتی در ارزیابی تست MBTI می باشد که به عنوان شخصیت سفیر یا سرپرست شناخته می شود. افراد دارای تیپ شخصیتی ESFJ افرادی خونگرم، منظم، وفادار و مهربان می باشد که این افراد از داشتن ارتباط با دیگران انرژی گرفته و اجتماعی می باشند. همچنین این افراد بسیار معاشرتی بوده و برای بهتر شدن در روند زندگیشان نیاز به تشویق شدن دارند. این افراد اگر متوجه اتفاق بدی در مورد نزدیکانشان شوند، آنها را بسیار ناراحت می کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تیپ شخصیتی ESFJ بپردازیم.

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی تیپ احساسی چیست؟

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی ESFJ چه می باشد؟

افرادی که دارای تیپ شخصیتی ESFJ می باشند از خصوصیات زیر برخوردار هستند :

• نیاز به تایید دیگران دارند
• از کمک کردن به افراد دیگر لذت می برند
• دوست دارند که توسط دیگران دوست داشته شوند
• نسبت به احساسات و نیازهای دیگران حساس می باشند
• زمانی که مهربانی و بخشندگی می کنند، دوست دارند که مورد تایید و توجه قرار بگیرد
• احترام و مراقبت از دیگران را به خوبی برای آنها فراهم می کنند
• در برابر بی تفاوتی و نامهربانی به راحتی لطمه می بینند
• افرادی مردم محور و معاشرتی می باشند

همچنین این افراد تمایل به کنترل محیط اطرافشان داشته و بر روی سازماندهی، زمان بندی و برنامه ریزی علاقه مند بوده و به این افراد کمک کرده تا محیط خود را تحت کنترل در آورند. همچنین این تیپ علاقه زیادی به شناخت دیگران داشته و می توانند در مراقبت و حمایت از افراد دیگر باشند. تیپ شخصیتی ESFJ در کمک کردن به شکوفایی افراد در مهارت هایشان توانایی داشته و از آنجایی که می توانند حس خوبی را در دیگران ایجاد نمایند، افراد دیگر نیز نسبت به آنها گرایش دارند.

از بعد های نا مطلوب شخصیتی افراد تیپ شخصیتی ESFJ این است که گاهی به دیگران اجازه می دهند که آنها را طرد کرده و یا این افراد را له نمایند. از آنجایی که افراد دارای تیپ شخصیتی ESFJ، بسیار مردم محور می باشند، این نوع رفتار منجر به آسانی و در دسترس بودن آنها شده و در این زمینه از دیگران آسیب های زیادی می بینند.

معرفی تیپ شخصیتی ESFJ

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی افراد برونگرا چیست؟

کارکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی ESFJ چه می باشد؟

در تست MBTI، تعدادی از کارکردهای شناختی مانند فکری، حسی، احساسی و شهودی مورد بررسی قرار می گیرد. سلسله مراتب در این کارکردها منجر به تعیین تیپ شخصیتی افراد می شود.

کارکرد غالب تیپ شخصیتی ESFJ، احساسی برونگرا : افراد دارای این تیپ شخصیتی بر اساس هیجان های فردی، احساسات و نگرانی در قبال دیگران، تصمیم گیری می کنند. در تصمیم گیری ها آنها به تاثیر فردی تصمیم خود فکر می کنند و برحسب احساسات درونی خود به قضاوت افراد و موقعیت ها می پردازند. افراد دارای این تیپ شخصیتی به سرعت احساسات و عقاید خود را با دیگران در میان گذاشته و تصمیم گیری های شتابزده ای دارند که این موضوع در مواقعی که نیاز به سرعت در تصمیم گیری می باشد، به نفع آنها بوده و در مواقعی نیز ممکن است منجر به قضاوت های نادرست درباره آنها شود.

کارکرد کمکی تیپ شخصیتی ESFJ، حسی درونگرا : این تیپ شخصیتی بیشتر بر روی زمان حال تمرکز داشته و به جزئیات فوری و دقیق بیشتر از موضوعات نظری و انتزاعی علاقه مند می باشند.

کارکرد سوم تیپ شخصیتی ESFJ، شهودی برونگرا : این افراد روابط بین فردی خوبی داشته و راه حل های خلاقانه ای را برای مشکلات خود پیدا می کنند. در بررسی یک موقعیت، این افراد احتمالات را در نظر گرفته و اکثرا به الگوهایی می رسند که به شناخت دیگران و کسب تجربه این افراد کمک می کند.

کارکرد فرعی تیپ شخصیتی ESFJ، متفکر درونگرا : این افراد دارای برنامه ریزی و نظمی بوده که از ابتدای کار همراه آنها می باشد و این موضوع منجر به کنترل گری بر روی دنیای اطراف آنها می شود.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ESFJ چه می باشد؟

از آنجایی که تست MBTI و شناخت شخصیت افراد می تواند در روابط عاطفی، آینده شغلی و تحصیلی این اشخاص کمک زیادی کرده و منجر به شناخت بهتری از آنها می شود، نیاز است تا به بررسی مشاغل مورد نیاز آنها بپردازیم.

از آنجایی که تیپ شخصیتی ESFJ از کمک کردن به دیگران لذت می برند، در موقعیت هایی که این افراد در جهت مراقبت و حمایت از دیگران می باشند، برای آنها بسیار لذت بخش است و در آن موفق می شوند. از جمله این موارد به مشاغل در دو حوزه خدمات اجتماعی و مراقبت اجتماعی می توان اشاره کرد. از ویژگی های خوب این افراد میتوان به ایده آل بودن آنها برای مشاغل خاص اشاره کرد و نیازه درونی آنها به مراقبت از افراد باعث شده که موفقیت خوبی در شغل های حمایتی و مراقبتی مانند پرستاری و معلمی داشته باشند.

از جمله مشاغل محبوب افراده دارای تیپ شخصیتی ESFJ

• معلم
• پرستار کودک
• پرستار
• پزشک
• مشاور
• روانشناس
• مددکار اجتماعی
• مدیر اداری
• مسئول پذیرش
• دفتردار

همانطور که اشاره کردیم این افراد دارای توانایی حمایت از دیگران بوده و همچنین به دلیل برونگرا بودن، از وقت گذراندن و داشتن تعامل با دیگران، لذت می برند. این افراد از داشتن روابط اجتماعی با دیگران لذت برده و به حمایت آنها علاقه مند می باشند. همچنین به دلیل خوش قلب بودن و داشتن همدلی زیاد، نیازهای خود را به دیگران ترجیح می دهند. گرایش این افراد به کنترل محیط اطرافشان باعث شده تا آنها در پست های مدیریتی و سرپرستی از میزان توانایی بالایی برخوردار باشند و این افراد را برای این سمت ها مناسب می کند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ESFJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462