چه زمانی به روانشناس نیاز داریم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

ممکن است این سوال برای خیلی از افراد پیش بیاید که چه زمانی به روانشناس نیاز داریم؟ از آنجایی که همه ما در طول زندگی خود به مقاطعی برخورد می کنیم که در آن زندگیمان به چالش برخورد کرده و یا دچار استرس، اضطراب، افسردگی و تغییرات روحی می شویم، ممکن است در چنین مواقعی ندانیم که بهترین انتخاب برای زندگیمان چه می باشد. این احساسات و یا تغییرات به دلایلی مانند شکست در رابطه عاطفی، مشکلات اقتصادی، تغییر یا برکناری از شغل و یا مرگ عزیزی می باشد. این موارد باعث شده تا روال طبیعی زندگی ما به چالش خورده و نتوانیم به حالت عادی روحی و روانی خود بر گردیم.

معمولا در چنین شرایطی افراد مستاصل بوده و نمی دانند که چه کاری کرده و در چه موقعی نیاز است تا به روانشناس مراجعه نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا در صورت قرارگیری در این شرایط، بدانید در چه مواقعی بهتر است به روانشناس مراجعه نمایید.

همچنین اگر شما امکان مراجعه حضوری به روانشناس نداشته و یا در مناطقی زندگی می کنید که دسترسی به روانشناس خوب ندارید، با کمک مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن می توانید به راحتی و بدون نیاز به گرفتن وقت، تنها با یک تلفن مشاوره مورد نیاز خود را دریافت نمایید. همچنین می توانید با کمک مشاوران و روانشناسان با تجربه ما در زمینه های مختلف، در هر موردی که نیاز به روانشناس و مشاوره دارید، از این مرکز کمک بگیرید. یکی از ویژگی های خوب مشاوره دکتر ذهن، امکان پاسخگویی در بیشترین زمان های شبانه روز می باشد که به شما امکان مشاوره در هر زمان را می دهد.

چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم بهتر است؟

بیشتر بدانید : راهکار های مشاوره ای برای کنترل خشم و عصبانیت

چه مواقعی بهتر است به روانشناس مراجعه نماییم؟

زمان هایی که ما دچار مشکلات روحی و عاطفی شدید می شویم، ممکن است خودمان به تنهایی قادر به حل مشکلاتمان نبوده و یا در آن احساس ضعف و پوچی داشته باشیم. در چنین مواقعی بودن در چنین شرایطی و به مدت طولانی و همچنین کمک نگرفتن از افراد متخصص می تواند شرایط را برای ما سخت تر کرده و روند درمانمان را پیچیده تر کند. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی پیدا کردن علت های مشکلات روحی و روانی ما ممکن است برایمان آسان بوده ولی گاهی ما نمی توانیم علت آن را پیدا کرده و نیاز به کمک گرفتن از روانشناس داشته باشیم. مراقبت از سلامت روان ما یکی از وظایف ما در مقابل جسممان بوده و گاهی این مراقبت به تنهایی و توسط ما نمی تواند انجام شود.

خیلی از افراد از رفتن به روانشناس ترس داشته و فکر می کنند تنها افرادی به روانشناس مراجعه می کنند که دارای بیماری های روانی بوده و در چنین مواقعی تنها نیاز به درمان وجود دارد. اما این یک باور کاملا غلط می باشد. روان ما برای مراقبت و داشتن سلامت کافی نیاز به مراجعه به روانشناس داشته و همانطور که ما برای سلامت جسممان به پزشک مراجعه می کنیم، برای سلامت روانمان نیز نیاز به رفتن به پیش روانشناس داریم. روان درمانی و کمک گرفتن از مشاور و روانشناس به ما کمک می کند تا زندگی بهتری داشته و این بدان معنا نیست که حتما مشکلات پیچیده و حادی در زندگی داشته باشیم. ما برای داشتن زندگی بهتر و آگاهی کافی از خودمان نیز می توانیم به روانشناس مراجعه نماییم.

مراجعه به روانشناس در چه زمانی بهتر است؟

بیشتر بدانید : راه های درمان سوگ و مراحل سوگواری

چه زمانی به روانشناس نیاز داریم و چه زمانی مراجعه کنیم بهتر است؟

همانطور که بیشتر اشاره کردیم در مواقع بحران و داشتن شرایط روحی بد و یا سخت، حفاظت از وضعیت روحی و داشتن سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در چنین مواقعی نیاز است که به روانشناس مراجعه نماییم.

up arrow 2 شرایط دشوار زندگی : در مواقعی که در زندگیتان در شرایط چالش بر انگیزی قرار گرفته و دچار تجربه احساسات ناخوشایند می شوید، در این مواقع بهترین کار مراجعه به روانشناس و کمک گرفتن از او می باشد. تجربه احساس هایی مانند خشم، استرس، اضطراب و ناراحتی و باقی ماندن در این حالات ممکن است علاوه بر بدتر شدن شرایط زندگیتان، باعث بروز ناراحتی های جسمی شده و یا به افسردگی منجر شود.

up arrow 2 تغییر در میزان خواب و اشتها : از دیگر مواقعی که نیاز به روانشناس برای فرد بسیار مهم و کمک کننده می شود، تغییر در شرایط خواب و داشتن بی خوابی های مکرر بوده و یا تغییر در وضعیت اشتهای فرد می باشد. این موضوع ممکن است ریشه در استرس ها و اضطراب های درونی فرد داشته که باعث بروز علائم این چنینی می شود.

up arrow 2 تغییر در شرایط رابطه عاطفی : شکست در روابط عاطفی یا زوجین و بروز تغییرات زیاد در آن مانند خیانت و یا جدایی می توانند تاثیرات مستقیم و چشم گیری در زندگی افراد داشته و مشکلات روحی و روانی زیادی را برای فرد ایجاد نماید. در چنین مواقعی روان درمانی و مراجعه به پیش روانشناس به شما کمک کرده که تصمیمات درستی برای رابطه خود گرفته و همچنین بهتر بتوانید از این شرایط بحرانی نجات پیدا کنید.

up arrow 2 تجربه سوگ و مرگ عزیزان : در مواقعی که در زندگیتان با مرگ ناگهانی و یا از دست دادن یکی از عزیزانتان روبرو می شوید، مدت زمانی را لازم دارید تا با طی کردن دوران سوگواری، از این مرحله عبور کرده و بتوانید به زندگی خود ادامه دهید. گاهی افراد به دلایلی مانند وابستگی های عاطفی و یا ناگهانی بودن این اتفاق، مراحل سوگواری را به خوبی طی نکرده و در فاز افسردگی آن باقی می مانند. این موضوع باعث شده که ادامه دادن زندگی برای این افراد بسیار سخت باشد. روانشناس به شما کمک می کند تا عبور از این مراحل را به خوبی انجام داده و بتوانید به روال زندگی خود بازگردید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462