چالش های رابطه چیست و چه نکاتی را در باید درباره آن بدانیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه چالش های رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

چالش های رابطه در همه روابط وجود داشته و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آن می باشد که به تفاوت های عمیق در رابطه گفته می شود. این چالش ها با همه اینکه ممکن است سخت و ناراحت کننده به نظر آید، اما می توانند منجر به عمیق و طولانی تر شدن رابطه شوند و بنابر این نباید از آنها فرار کنید. با این حال نوع برخورد و حل کردن این چالش ها می تواند در بهتر شدن و یا بدتر شدن روابط نقش داشته باشد.

همه انسان ها در طول زندگی خود روابط بسیار زیادی با افراد مختلف داشته و دارای تعاملات گسترده ای می باشند، بنابر این نحوه برقراری ارتباط و داشتن مهارت لازم در این زمینه می تواند به ماندگاری روابط آنها و یا برهم خوردن رابطه ها کمک نماید. در مورد روابط عاطفی این موارد عمیق تر و بیشتر بوده چرا که افراد در این روابط از تعاملات نزدیک تر و پیچیده تری برخوردارند. بنابر این چالش ها در روابط عاطفی دارای میزان بیشتری بوده و نباید از آن دوری کرد. بلکه نیاز است تا با آغوش باز به استقبال چالش ها رفته و این نکته را در نظر داشته باشید که اگر آنها به درستی شناسایی و حل نشود، منجر به درد و رنج شدیدی در روان هر کدام از زوجین می گردد.

چالش های رابطه چیست؟

بیشتر بدانید : عوامل تاثیرگذار بر کاهش عشق و علاقه در رابطه

چالش های رابطه در چه زمینه هایی می باشد؟

چالش های افراد در رابطه می تواند در زمینه های مختلفی باشد مانند اختلاف در سن، قد، وزن، فرهنگ یا مذهب. هر کدام از این موارد به تنهایی می تواند برای یک رابطه چالش بر انگیز و خطرناک به نظر آید و در بعضی از روابط ترکیبی از چندین نوع از چالش ها وجود دارد.

اما نحوه برخورد زوجین با این چالش ها مهمتر از خود آن است. افرادی که با وجود این تفاوت ها، از زندگی شاد و موفقی برخوردارند به این نتیجه رسیده اند که این چالش ها بصورت بیرونی بوده و به درون رابطه آنها مربوط نمی شود. در واقع نادیده گرفتن و اهمیت ندادن به نظرات و قضاوت های مردم و افراد غریبه باعث شده تا آنها از موفقیت در رابطه خود برخوردار باشند.

چالش های رابطه چگونه مدیریت می شود؟

بیشتر بدانید : علت اصلی طلاق چیست؟

چالش های رایج در روابط چیست و نحوه برخورد با آن چگونه است؟

یکی از چالش های رایج در بیشتر روابط، سن است. در قدیم و در بیشتر فرهنگ ها مرد بزرگ تر از زن می باشد و این اختلاف سنی معمولا با میزان کم صورت می گیرد. اما ممکن است در روابطی تفاوت سنی زیادی بین مرد و زن وجود داشته باشد که مرد با اختلاف سنی زیادی از زن، از او بزرگ تر بوده و این موضوع از نگاه دیگران عجیب به نظر رسیده و چالش زا باشد. اما در خیلی از مواقع این اختلاف تنها در عدد سنی می باشد و در ظاهر و نوع رفتار فرد این تفاوت ها نمود بیرونی ندارد. یعنی شخص می تواند با نوع لباس و ظاهر خود، منجر به کمتر شدن تفاوت های ظاهری در سن شود.

همچنین از دیگر موارد چالش بر انگیز و متفاوت در فرهنگ ما که امروزه بیشتر از قبل رخ می دهد، بزرگتر بودن سن دختر از پسر می باشد. این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود، که می توان به تمایل مردان به بودن با زنان بزرگتر از خودشان به دلیل پختگی و داشتن رفتارهای سنجیده تر و یا زنان به دلیل علاقه مند بودن به مردان جوان تر به دلیل داشتن شور و نشاط بیشتر، اشاره کرد. این نکته را توجه داشته باشید که مدیریت در چالش های رابطه بیشتر به توافق بین دو نفر بستگی داشته و اینکه آنها با این موضوع مشکلی دارند یا نه، مربوط می شود.

از دیگر چالش های رایج در روابط داشتن اختلافات فرهنگی می باشد. این موضوع نسبت به سن، از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و تنها زمانی این نوع روابط موفق خواهد بود که هر دو طرف بصورت آزادانه درباره مسائلی که باعث اختلاف بین آنها می شود، بتوانند صحبت کنند. این مسائل و موضوعات می تواند در زمینه های مختلف باشد که از سنت های خانوادگی گرفته تا اختلاف های مذهبی.

این نوع چالش نیاز به همکاری هردو طرف داشته و نمیتوان با کمک یکی از زوجین حل شود. همچنین اگر به درستی مدیریت شود، قابلیت ادامه دادن رابطه میسر می باشد. اما این نکته را توجه داشته باشید که نسبت به دیگر چالش ها از پیچیدگی های بیشتری برخوردار است. چرا که هر کدام از زوجین در محیط متفاوت و با فرهنگ و آداب و رسوم مختلفی بزرگ شده اند و ممکن است این تصور برای هر کدام از آنها پیش بیاید که فرهنگ و رسوم آنها درست تر و کامل تر می باشد. در چنین حالتی هر شخص قصد دارد تا طرف مقابل را راضی و مجاب نماید که بر طبق این قواعد پیش رود و این موضوع سر آغاز چالش ها و مشکلات زوجین می باشد.

اما وقتی هر کدام با وجود داشتن رسوم مختلف، سعی در مجاب کردن یکدیگر نداشته باشند، این مشکل نیز بوجود نیامده و می توانند تنها با احترام گذاشتن به رسوم همدیگر، از پس این چالش بر بیایند. در واقع احترام گذاشتن به معنای پذیرش داشتن این تفاوت هاس و در این حالت هیچ کدام سعی نمی کنند تا دیگری را مجبور به انجام کاری برخلاف میل و خواسته خود کنند. این موضوع نیاز به همکاری و پذیرش بالایی از هر کدام از زوجین دارد و اگر یکی از آنها به خوبی برخورد نکند، دیگری نیز به اندازه کافی و مورد نیاز نمی تواند از پس این چالش بر آید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه چالش های رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462