مشاوره جنسی جهت بهبود روابط جنسی و عاطفی

رابطه جنسی را یک غریزه فعال در وجود همه موجودات زنده و انسان‌ها می‌توان در نظر گرفت.

جهت مشاوره تلفنی در زمینه راهکارهایی برای بهبود روابط جنسی و عاطفی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

رابطه جنسی را یک غریزه فعال در وجود همه موجودات زنده و انسان‌ها می‌توان در نظر گرفت. اما از نظر روانشناسی این رابطه که به نشان دادن یک رابطه عمیق و عاطفی بین دو نفر است، غریزه نیز گفته می‌گویند.

نکته مهم در یک رابطه جنسی با کیفیت این است که برای طرفین باید لذت زیادی به همراه داشته باشد و اگر در آن لذتی وجود نداشته باشد باید بدانید که مشکلی وجود دارد و شما باید آن را شناسایی کرده و حتماً برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

به طور کلی کیفیت روابط زناشویی به دو طرف بستگی دارد و برای اینکه این رابطه را به بهترین شکل ارتقاء دهند باید رابطه خوب به همراه لذت را تجربه کنند به عبارتی دیگر آمیزش جنسی خوبی داشته باشید.

اما با وجود راهکارهایی برای بهبود روابط جنسی و عاطفی می‌توانید مشکلات خود را در روابط جنسی برطرف کنید و از طریق یک مشاوره جنسی قوی راهنمایی شوید. در ادامه در دکتر ذهن به شما راز رابطه با کیفیت را خواهیم گفت با ما همراه باشید.

روش‌ها و تکنیک‌‌های زیادی برای داشتن یک رابطه جنسی وجود دارد که برخی از آنها صحیح بوده و برخی دیگر صحیح نیستند. به همین دلیل باید تکنیک‌های درست یک رابطه با کیفیت را بدانید.

به دلیل عدم اطلاعات اگر از یک‌های نامناسب استفاده کنید کیفیت رابطه زناشویی هم تحت تاثیر قرار گرفته و باعث می‌شود که همه چیز برای شما سخت پیش برود.

به همین دلیل بهتر است که از مشاوره‌های جنسی استفاده کنید تا به این واسطه ریشه تمام مشکلات را پیدا کنید و هم بهترین روش‌های موجود برای یک آمیزش جنسی را به خوبی درک کنید.

مشاوره جنسی 

مشاور جنسی یک متخصص سلامت روان با آموزش گسترده در زمینه جنسی درمانی جدا از مسائل مربوط به سلامت روان است. او می‌تواند روانپزشک یا روانشناس در زمینه سلامت جنسی و روابط باشد.

یک مشاوره جنسی باید بتواند به انواع نگرانی‌های مربوط به سلامت جنسی مانند میل جنسی، مشکل ارگاسم و مسائل مربوط به انزال رسیدگی کند.

بسیاری از افراد در روابط جنسی خود مشکلاتی را تجربه می‌کنند برای برخی از این مسائل می‌تواند منجر به غم و اندوه شود. یک درمانگر جنسی می‌تواند به شما در رفع انواع مشکلات جنسی (مشکل ارگاسم، عدم تمایل به رابطه جنسی، ناتوانی در رابطه جنسی، مشکلات ایجاد یا حفظ نعوظ و انزال زودرس) کمک کند.

دلایل زیادی وجود دارد که می‌توانید به یک مشاور جنسی مراجعه کنید. پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند برای هر کسی که به دلیل تمایلات جنسی یا عملکرد خود با مشکلاتی در کیفیت زندگی مواجه شده است از مشاوره و درمان استفاده کند.

اگر نمی‌توانید به صورت حضوری به یک متخصص مراجعه کنید می‌توانید از مشاوره آنلاین یا مشاوره تلفنی از یک مشاوره جنسی کمک بگیرید. او به دقت به شما گوش می‌کند و علت احتمالی مشکلات را ارزیابی می‌کند.

صحبت کردن در مورد تجربه به شما کمک می‌کند تا مسائل و دلایل اساسی را درک کنید. اگر مشکل هر دوی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد می‌توانید به تنهایی یا همراه با همسرتان به یک مشاوره جنسی مراجعه کنید.

مشاوره همچنین ممکن است تمرین‌ها و وظایفی را به شما پیشنهاد بدهد داد تا با شریک زندگی‌تان امتحان کنید. هر جلسه حدود ۳۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد و مشاور ممکن است به شما توصیه کند در صورت لزوم جلسات هفتگی داشته باشید.

مشکلات جنسی 

اگر به دلیل یکی از موارد زیر ناراحت هستید، ممکن است دچار اختلال عملکرد جنسی شوید:

  • شما به ندرت یا هرگز تمایلی به رابطه جنسی ندارید
  • شما از رابطه جنسی با شریک زندگی خود اجتناب می کنید
  • شما نمی توانید در حین رابطه جنسی برانگیخته شوید
  • شما نمی توانید ارگاسم داشته باشید
  • هنگام رابطه جنسی درد دارید

علل شایع مشکلات جنسی 

دلایل مشکلات جنسی ممکن است شامل موارد زیر باشد

  • میل جنسی زنان اغلب با افزایش سن کاهش می یابد. این طبیعی است. زمانی که یکی از طرفین بیشتر از دیگری تمایل به رابطه جنسی داشته باشد، می‌تواند مشکل ساز باشد.
  • با افزایش سن استروژن کمتری دارید. این می‌تواند باعث نازک شدن پوست در واژن و خشکی واژن شود. به همین دلیل، رابطه جنسی ممکن است دردناک باشد.
  • بیماری‌ها می‌توانند مشکلاتی را در رابطه جنسی ایجاد کنند. بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های مثانه یا روده، آرتریت و سردرد ممکن است باعث مشکلات جنسی شوند.
  • داروهای فشار خون، افسردگی و شیمی درمانی می‌تواند میل جنسی شما را کاهش دهد یا ارگاسم را سخت کند.
  • استرس و اضطراب
  • افسردگی
  • مشکلات رابطه با شریک زندگی تان
  • در گذشته مورد آزار جنسی قرار گرفته باشد

چگونه رابطه جنسی را بهتر کنیم؟ 

چگونه رابطه جنسی را بهتر کنیم؟ 

  • استراحت کافی داشته باشید و خوب غذا بخورید.
  • الکل، مواد مخدر و سیگار را محدود کنید.
  • بهترین احساس خود را داشته باشید. این به احساس بهتر در رابطه جنسی کمک می‌کند.
  • تمرینات کگل را انجام دهید، عضلات لگن خود را سفت و شل کنید.
  • بر سایر فعالیت‌های جنسی تمرکز کنید، نه فقط رابطه جنسی.
  • با شریک زندگی خود در مورد مشکل خود صحبت کنید.
  • خلاق باشید، فعالیت‌های غیرجنسی با شریک زندگی خود برنامه‌ریزی کنید و برای ایجاد رابطه تلاش کنید.
  • از کاندوم استفاده کنید که هم برای شما و هم برای همسرتان مفید باشد. در مورد این موضوع از قبل صحبت کنید تا نگران بارداری ناخواسته نباشید.

روش های مشاوره جنسی 

مشکلات جنسی می‌تواند ذهنی باشد و صحبت کردن در مورد آنها دشوار است به همین دلیل باید به طور مستقیم با یک متخصص جنسی حرفه‌ای مشورت کنید. اگر شما در گذشته مشکلات جنسی را تجربه کرده‌اید و می‌خواهید آنها را حل کنید.

مشکلات جنسی در حال حاضر زندگی شما را محدود می‌کند یا باعث ناراحتی شما می‌شود به همین دلیل به دنبال اطلاعات خاصی در مورد تمایلات جنسی هستید یا اغلب سوالاتی در مورد جنبه‌های فیزیکی مقاربت وجود دارد اما اطلاعات بیشتری در مورد آن می‌خواهید بدانید، می‌توانید از یک مشاوره جنسی کمک بگیرید.

فردی که به دنبال مشاوره جنسی است ممکن است با مسائلی مانند:

میل جنسی 

نگرانی در مورد میل جنسی در بین افرادی که برای مشاوره جنسی می‌آیند رایج است. اغلب، این فردی است که فاقد احساسات جذابیت جنسی است که به دنبال درمان است.

گاهی اوقات، ممکن است فردی احساس کند که پس از تحمل تجاوز جنسی یا آسیب‌های مشابه، تغییر شدیدی در توانایی خود برای جذب جنسی به دیگران تجربه کرده است.

مسائل مربوط به رابطه 

مسائل مربوط به تمایلات جنسی در روابط می‌تواند ناشی از مسائل مستقیم درون رابطه باشد. این می‌تواند به شکل مشکلات ارتباطی، احساس غفلت یا حتی سوء استفاده باشد.

یا ممکن است کمبود صمیمیت در رابطه وجود داشته باشد. به طور کلی، در روابط نزدیک (یعنی نه لزوماً روابط جنسی) اغلب می‌توانید متوجه شوید که افراد احساس می.کنند برای برآورده کردن انتظارات یکدیگر تلاش می‌کنند و بنابراین در نهایت احساس دوری از یکدیگر می‌کنند که می‌تواند منجر به مشکلات جنسی شود.

چگونه یک رابطه جنسی با کیفیت داشته باشیم؟ 

رابطه جنسی یک فعالیت پیوندی فیزیکی است که می‌تواند بخش مهمی از انواع روابط باشد. این رابطه می‌تواند صمیمیت عاطفی را افزایش دهد و تصویری قوی‌تر از خود برای شریک زندگی‌تان ایجاد کند و استرس را کاهش دهد.

از جستجوی یک راه حل مناسب برای رابطه جنسی اجتناب کنید شما می‌توانید بدون توجه به میزان فعالیت جنسی یک رابطه قوی و سالم داشته باشید. این در حالی است که بسیاری از افراد برای داشتن یک رابطه عاشقانه قوی به فعالیت جنسی مکرر نیاز دارند.

رابطه جنسی خوب یک فعالیت تسکین دهنده استرس است که باعث ترشح اندورفین می‌شود و باعث ایجاد احساس آرامش و رضایت می‌شود که می تواند به از بین بردن استرس‌های یک روز سخت کمک کند.

به همین ترتیب، رضایت جنسی و ارگاسم می‌تواند به خواب بهتر کمک کند. فعالیت جنسی نوعی صمیمیت فیزیکی است که هورمون اکسی توسین را ترشح می‌کند که باعث ایجاد احساس ارتباط عاطفی و صمیمیت خواهد شد.

بنابراین، رابطه جنسی می‌تواند پیوندهای بین زن و شوهر را عمیق‌تر کند و احساس صمیمیت، رفاه عاطفی و رضایت از رابطه را تقویت کند. رابطه منظم و آگاهانه می‌تواند اعتماد به نفس، عزت نفس و مثبت بودن بدن را برای هر شریک افزایش دهد و به شما این امکان را می‌دهد که این احساسات را به سایر بخش‌های زندگی خود منتقل کنید.

برای اینکه یک رابطه با کیفیت را تجربه کنید می‌توانید از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید که با مشاوره آنلاین یا مشاوره تلفنی می‌تواند به شما در زمینه جنسی کمک شایانی کند.

فراموش نکنید که یک رابطه قوی احتیاج به اعتماد دو طرف دارد در واقع در رابطه خود استرس و اضطراب را کنار بگذارید و خود را به لذت‌های جنسی بسپارید تا هیجان شما را به ارگاسم مورد نظر برساند.

5 نکته برای بهبود زندگی جنسی خود با شریک زندگی

5 نکته برای بهبود زندگی جنسی

یک زندگی جنسی سالم بخش مهمی از رابطه شماست. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که هورمون‌هایی که در طول رابطه جنسی ترشح می‌شوند، صمیمیت عاطفی عمیق را تقویت می کنند. رابطه جنسی م‌تواند بخشی از یک رابطه رضایت بخش با شریک زندگی شما باشد.

ایجاد تنش 

ایجاد احساس جذابیت و میل شدید متقابل راهی موثر برای دمیدن زندگی در رابطه شماست. ایجاد تنش بین شما و همسرتان به زندگی جنسی شما هیجان و تازگی می‌افزاید و همه چیز را تازه و هیجان‌انگیز نگه می‌دارد.

علاوه بر این، این احساس شدید می‌تواند حس انتظار و میل ایجاد کند و ارتباط عاطفی و روانی بین شما را تقویت کند. پیش بینی و تنش برانگیختگی را تقویت می‌کند و در نتیجه برخوردهای جنسی شدیدتر و رضایت بخش‌تر است

نشان دادن محبت فیزیکی بیشتر 

اگر احساس گرما در رابطه ندارید، حرکات فیزیکی کوچک محبت می‌تواند کمتر و دورتر شود. و به همین دلیل، شعله‌ور کردن دوباره شور و اشتیاق بین شما و شریک زندگی‌تان می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد.

با این حال، لازم نیست این مورد باشد. محبت جسمانی، مانند در آغوش گرفتن، دست گرفتن و بوسیدن، می‌تواند زندگی جنسی شما را از راه های مختلفی بهبود بخشد. به عنوان مثال، احساس صمیمیت و ارتباط عاطفی با شریک زندگی شما را تشدید می‌کند.

علاوه بر این، محبت جسمانی برانگیختگی را افزایش می‌دهد و برخوردهای صمیمی را لذت‌بخش‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

نشان داده شده است که محبت فیزیکی استرس را کاهش می‌دهد و احساس خوشبختی را تقویت می کند، که می تواند زندگی جنسی مثبت تری ایجاد کند.

یک مطالعه نشان داد شریک‌هایی که به طور مکرر درگیر لمس‌های عاشقانه مانند نوازش کردن، نوازش کردن، بغل کردن و بوسیدن هستند، رضایت بیشتری از شریک زندگی خود را تجربه می‌کنند.

زمانی را برای گذراندن با هم کنار بگذارید 

کار، خانواده و سایر تعهدات زندگی شما به راحتی می توانند رابطه جنسی را به عنوان یک فکر بعدی ترک کنند. در نتیجه، لذت بردن از رابطه خود بدون وقفه، چالش برانگیزتر می شود.

بنابراین، اختصاص زمانی برای گذراندن با هم ضروری است. به هر حال، گذراندن وقت با هم می تواند به ایجاد اعتماد و تقویت رابطه کلی کمک کند و احساس امنیت و راحتی ایجاد کند.

آن را بیرون از اتاق خواب ببرید 

صمیمی بودن در یک فضا ممکن است در صورتی که برای مدت طولانی در یک رابطه بوده اید، کمی عادی به نظر برسد. اگر احساس می‌کنید که داشتن رابطه جنسی در اتاق خواب به یک امر عادی تبدیل شده است، آن را با هم مخلوط کنید.

بیرون آوردن رابطه جنسی از اتاق خواب می‌تواند به افزایش تازگی و هیجان کمک کند و بعد جدیدی را به روابط جنسی با شریک زندگی خود ببخشد.

علاوه بر این، صمیمی بودن در یک محیط منحصر به فرد می‌تواند به ایجاد اعتماد و تقویت ارتباط کلی با شریک زندگی شما کمک کند.

درگیر شدن در فعالیت جنسی در خارج از اتاق خواب می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری در بدن خود داشته باشید و منجر به تجربه جنسی مثبت‌تری شود.

صمیمیت را تقویت کنید 

صمیمیت در یک رابطه از جنبه‌های فیزیکی گذشته است. در عوض، از نزدیکی عاطفی عمیق بین شما و شریک زندگیتان نیز تشکیل شده است که منجر به یک رابطه سالم تر می شود.

تقویت صمیمیت در رابطه جنسی شما نیازمند تلاش و اراده است. این شامل ارتباط خوب برای ایجاد اعتماد و احترام است. در نتیجه، می توانید آزادانه افکار، احساسات و ترس‌های خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.

در عین حال، باید نسبت به افکار و احساسات آنها همدلی کنید. بهبود زندگی جنسی شما ممکن است با نداشتن ارتباط جنسی شروع شود. می تواند نگاهی به نحوه برقراری ارتباط یا نحوه حمایت از نیازهای یکدیگر باشد.

نتیجه گیری راهکارهایی برای بهبود روابط جنسی و عاطفی

گاهی اوقات موانع یک زندگی جنسی لذت بخش و پرشور به قدری پیچیده است که نمی توانید به تنهایی با شریک زندگی خود آنها را برطرف کنید. در چنین مواردی، زوج درمانی می‌تواند به شما و شریک زندگیتان نزدیکتر شود.

این نوع درمان به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چگونه با شریک زندگی خود به طور موثر ارتباط برقرار کنید. در نتیجه، می‌توانید دلایل اصلی شکاف در رابطه را شناسایی کنید.

بسیاری از زوج‌ها آنچه را که شما تجربه می‌کنید، تجربه می‌کنند و زندگی جنسی آنها به جنبه‌های دیگر زندگی‌شان آسیب می‌زند ترکیبی از عوامل استرسزای مختلف بر رابطه تکیه می‌کند و آن را از شکل استاندارد خارج می‌کند.

اگر می‌خواهید زندگی جنسی و رابطه خود را به مسیر درست برگردانید بهتر است از یک مشاوره تلفنی یا مشاوره آنلاین جنسی کمک بگیرید و قرار ملاقات غیر حضوری را با یک درمانگر بی‌طرف و دلسوز تنظیم کنید.

نظرتان در خصوص راهکارهایی برای بهبود روابط جنسی و عاطفی چیست؟ آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه راهکارهایی برای بهبود روابط جنسی و عاطفی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462