چگونه یک روانشناس خوب پیدا کنیم؟ معرفی دکتر ذهن

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

امروزه کمک گرفتن از روانشناس خوب و مراجعه به آن نسبت به دهه های گذشته افزایش چشمگیری داشته و افراد اهمیت دادن به سلامت روان و بهداشت آن را جدی می گیرند. اما با وجود تعداد افراده بسیاری که در این زمینه فعالیت دارند، گاهی پیدا کردن یک روانشناس خوب کار دشواری می باشد و این موضوع به جهت برقراری ارتباط موثر و همچنین کمک به حل مشکلات فرد، اهمیت زیادی نیز پیدا می کند. بنابر این نیاز است تا آگاهی های لازم در اینباره داشته تا بتوانیم در مسیر درستی قرار گرفته و انتخاب مناسبی را انجام دهیم.

ملاک انتخاب روانشناس خوب

بیشتر بدانید : دلایل شکست در ازدواج مجدد چیست؟ + مشاوره برای پیشگیری

ملاک های انتخاب یک روانشناس خوب چه می باشد؟

یک روانشناس خوب می تواند ما را در برهه های مختلف زندگیمان کمک کرده و هیجانات و مشکلات ما را مدیریت نماید. از جمله موضوعاتی که فرد بطور معمول به روانشناس مراجعه می کند شامل موارد زیر می باشد :

• مشکلات و مسائل مربوط به ازدواج و رابطه زوجین
• مسائل مربوط به خانواده
• مرگ و سوگ عزیزان
• افسردگی و اختلال های اضطرابی
• انواع اختلالات روانی
• تربیت و فرزند پروری
• سو مصرف مواد و ترک اعتیاد

با وجود گسترده بودن زمینه های مختلف مراجعه به روانشناس، نیاز است تا اطلاعات کافی برای یافتن یک روانشناس خوب را در دسترس داشته تا قدرت تشخیص بهتری در این زمینه داشته باشیم، از جمله ملاک های یک روانشناس خوب شامل موارد زیر می باشد :

1605686310 idea تسلط داشتن : برای هر نوع مراجع و بیماری، روش درمانی مخصوصی نیاز است که تسلط داشتن به رویکردهای درمانی یکی از موضوعات مهم در انتخاب روانشناس خوب می باشد. این موضوع و اهمیت آن در زندگی افراد باعث شده تا نتیجه درمان بهتر و سریع تر پیش رفته و مراجع کننده نیز از روند درمانی خود رضایت بیشتری پیدا کند.

1605686310 idea ارتباط نزدیک با بیمار : داشتن ارتباطی موثر و امن با مراجع از موضوعات دیگری می باشد که یک روانشناس باید توانایی آن را داشته باشد. این ارتباط باید به گونه ای باشد که علاوه بر داشتن مرز کافی با بیمار، منجر به احساس نزدیکی و صمیمیت او در بیان موضوعات مهم و حساس زندگی اش شود.

1605686310 idea شنونده خوبی باشد : از دیگر موضوعات مهم در اتاق درمان این است که روانشناس بتواند مهارت شنیدن خوبی داشته و به خوبی به صحبت های مراجع گوش داده و دقت و توجه کافی داشته باشد. توجه نداشتن به صحبت های شما و یا پرت شدن حواسش با موضوعات دیگری مانند تلفن همراه و یا لپ تاپ، نشانه های خوبی برای یک روانشناس نمی باشد. او باید در طول مدت صحبت با شما تماس چشمی داشته و صحبت های شما را با توجه کامل گوش دهد.

1605686310 idea شما را درک کند : داشتن احساس درک و همدلی نیز از ویژگی های مهم یک روانشناس خوب می باشد. او باید احساسات، افکار و تجربه های شما را درک کرده و سعی کند تا خودش را در شرایط شما متصور شود. همچنین هیچگاه یک روانشناس خوب به قضاوت شما نپرداخته و سعی در سرزنش شما ندارد. او در این زمینه به شما ارزش و اعتبار داده و منجر به پایین آمدن عزت نفس و اعتماد به نفس شما نمی شود.

1605686310 idea شما را از روند درمان مطلع می کند : در برخی مواقع که مسیر درمان برای بیمار دشوار می باشد، یک روانشناس خوب این موضوع را با مراجع در میان گذاشته و در طول پروسه درمان از او درباره رضایت از روند درمان و همچنین احساس اش سوال می کند.

1605686310 idea شما را به انجام کاری وادار نمی کند : یک روانشناس خوب تنها توصیه کرده و فرد را مجبور به انجام کاری نمی کند. همچنین در طول دوره درمان سعی بر این دارد که قابلیت حل مسئله را به شما بیاموزد و از اینکه برای شما مشکل را حل کرده، دوری می کند و در واقع به شما ماهیگیری یاد می دهد تا اینکه به شما ماهی بدهد.

1605686310 idea ارتباط قوی با مراجع دارد : یک روانشناس خوب برای بیمار خود ارزش قائل شده و یک ارتباط قوی و موثری را با او برقرار می کند. روانشناس با تجربه این امنیت را برای شما ایجاد کرده تا به راحتی بتوانید تمامی موضوعات زندگی خود را که نیاز به حل آن دارید، با او مطرح کرده و ترس از قضاوت شدن و یا سرزنش شدن نداشته باشید.

مراکز مشاوره چه تاثیری در روند مشاوره دارند؟

بیشتر بدانید : خانواده شاد دارای چه ویژگی هایی است؟

مراکز مشاوره چه کمکی به فرد می کند؟

مراکز مشاوره شامل افراد متخصص و روانشناس در زمینه های مختلف بوده که به فرد کمک می کند تا بر اساس مشکل خود، به شخص مورد نیازش مراجعه نماید. با توجه به گستردگی علم روانشناسی و وجود شاخه های مختلف در این رشته، نیاز است تا بیمار بر اساس مشکل خود، به پیش درمانگری مراجعه کرده که در آن زمینه تجربه و تخصص لازم را دارد.

مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن نیز با وجود روانشناسان و مشاوران مختلف در زمینه های زوجین، کودک، جنسی، طلاق، تحصیلی، فردی و اعتیاد، می توانند شما را با توجه به نیاز و مشکل خود، مشاوره دهند. این افراد دارای تجربه های بالا و تخصص های مرتبط با مشکل شما بوده و به راحتی و تنها با کمک یک تلفن می توانید، مشاور مورد نیازتان را دریافت نمایید. از دیگر ویژگی های خوب مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن این می باشد که نیاز به مراجعه حضوری نداشته و به همین دلیل این امکان برای همه افراد در هر کجای کشور، بصورت یکسان فراهم بوده و بدون نیاز به شماره گیری پیش شماره می توانید، در کوتاه ترین زمان به مشاوره مورد نیاز خود دست پیدا نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462