خیانت مادر به پدر | با خیانت مادر به پدر چکار کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

خیانت مادر به پدر و آگاه شدن از این موضوع برای فرزندان می تواند بسیار دردناک باشد و اعتبار مادر را تا حدودی پیش آنها خدشه دار می کند. این موضوع حتی می تواند منجر به خشم زیاد از سوی فرزندان به مادر شود. اما نیاز است تا در برابر خیانت مادر به پدر رفتاری درست و هوشمندانه داشته باشید. انجام هر عملی که به دور از منطق بوده و بصورت هیجانی انجام شود می تواند اوضاع را بدتر کرده و زندگی شما را به سمت فروپاشی و هرج و مرج پیش برد. بنابر این نیاز است تا در این زمینه آرامش خود را حفظ کرده و نحوه برخورد صحیح با این موضوع را آموزش ببینید. با ما در این مقاله همراه باشید تا با هم، نحوه برخورد صحیح با مادر خیانت کار را یاد بگیرید.

با خیانت مادر به پدر چکار کنیم؟

بیشتر بدانید : نشانه های خیانت در خانم ها چیست؟ چگونه آن را تشخیص دهیم؟

خیانت مادر به پدر به چه دلایلی ایجاد می شود؟

در ابتدا نیاز است تا دلایل احتمالی خیانت مادر به پدر را بررسی نمایید تا با کمک آن بهتر بتوانید علت این کار را درک کنید. در اکثر مواقع داشتن مشکلات زمینه ای و قبلی منجر به بروز خیانت مادر به پدر می شود. از آنجایی که زنان به وفاداری و از خود گذشتگی معروف می باشند، در مواقعی که تحت شرایطی اقدام به ارتباط با شخص دیگری می کنند، این موضوع برای فرزندان امری پیچیده و غیر ممکن می باشد.

دلایل خیانت مادر به پدر شامل موارد زیر می باشد :

• ناکامی در موضوعات جنسی
• اختلال ها و مشکلات رفتاری
• نبود توانایی در خویشتن داری
• احساس تنهایی شدید و نیاز به داشتن همراه
• مشکل روحی
• تنوع طلبی

به دنبال خیانت مادر ممکن است مشکلاتی در زندگی فرزندان ایجاد شود که از جمله این مشکلات به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

• داشتن استرس دائمی برای فرزندان
• اختلال در برقراری ارتباط با دوستان
• نداشتن اعتماد به نفس در فرزند
• مشکلات روحی، روانی و گوارشی
• بی انگیزه شدن و ایجاد زمینه افسردگی در فرد
• از بین رفتن احساس بخشش و ترحم در مواجه با افراد دیگر
• نداشتن حس وفاداری نسبت به همسر آینده خود
• داشتن زندگی بدون انگیزه و شور با وجود افکاری مداوم در پیرامون این اتفاق

دلایل خیانت مادر به پدر

بیشتر بدانید : دلایل خیانت زنان متاهل چیست؟ راه های پیشگیری

روش برخورد مناسب در موقع خیانت مادر به پدر چه می باشد؟

1. احساسات خود را کنترل نمایید : در اقدام اول نیاز است تا احساسات خود را کنترل کرده و به خود بابت داشتن احساس بد حق دهید. در ابتدا که متوجه خیانت مادر به پدر می شوید ممکن است شوکه شده، تعجب کرده، نگران شده و بترسید و به دنبال آن احساس خشم و تنفر نسبت به مادر خود پیدا نمایید. تمامی این حس ها طبیعی بوده و نیاز است تا به خودتان بابت تجربه این احساسات حق بدهید. اما مهمترین کاری که نیاز است به دنبال آن انجام دهید این است که به خودتان مسلط بوده و صبور باشید و رفتارهای هیجانی و آنی را از خود بروز ندهید.

2. به مادر خود بی احترامی نکنید : شما از مادرتان بسیار ناراحت می باشید و در این زمینه کاملا حق دارید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که با بی احترامی کردن به مادرتان اوضاع بدتر شده و این راه درستی برای این موضوع نمی باشد.

3. تلفن همراه او را چک نکنید : چک کردن تلفن همراه او و کنجکاوی کردن در این زمینه نه تنها که کار درستی نبوده و راهکاره مناسبی نمی باشد، بلکه تنها باعث شده تا خشم شما نسبت به این موضوع بیشتر شود.

4. این موضوع را بصورت راز نگه دارید : بر ملا شدن این مسئله توسط شما ممکن است شرایط را بدتر و سخت تر نماید، بنابر این نیازی نیست تا شما این موضوع را به پدر و یا سایر اعضای خانواده اطلاع دهید. قبل از اینکه درباره این موضوع با مادرتان صحبت کنید، سکوت نمایید.

5. علت خیانت مادر خود را بررسی کنید : رابطه بین پدر و مادر خود را بررسی کنید و این موضوع را بسنجید که مادرتان چقدر نیازهایی مانند توجه، محبت و احترام از سمت پدر شما برایش تامین می شود. در مواقعی که علت این موضوع را پیش خودتان بررسی می کنید، بیشتر می توانید مادرتان را درک کرده و از شدت خشم خود کم نمایید، البته که با این دلایل نیز از میزان اشتباه بودن این کار کم نمی شود.

6. خود را مقصر ندانید : مقصر خیانت مادرتان، شما نیستید و خیانت هر کدام از والدین مربوط به خودشان و مشکلات شخصیشان می باشد. پس در این زمینه خود را مقصر ندانید.

7. برای مادرتان یک نامه بنویسید : اگر میزان خشم شما زیاد می باشد می توانید یک نامه خطاب به مادرتان نوشته و همه ناراحتی ها و خشم خود را به او بیان کنید، سپس آن نامه را پاره کرده و دور بیاندازید.

8. از مشاور کمک بگیرید : می توانید قبل از هر اقدامی از یک مشاور دلسوز و با تجربه در این زمینه کمک گرفته تا هم در درک احساسات به شما کمک کرده و هم آموزش های لازم در این زمینه را به شما دهد.

9. با مادر خود در این زمینه صحبت کنید : بعد از اینکه کمی آرام تر شدید و کنترل احساسات خود را پیدا کردید، با مادرتان درباره آن صحبت کرده و در مورد کمبودهایش در رابطه با پدرتان از او بپرسید و سعی کنید او را درک کرده و برای جبران خیانت به او کمک نمایید.

10. بگذارید تا خودشان تصمیم بگیرند : به جای مادرتان تصمیم نگرفته و اجازه دهید تا خودش تصمیم بگیرد که چه کاری را انجام دهد. اگر پدرتان نیز متوجه این موضوع شد، شما خودتان را درگیر این قضیه نکنید و بگذارید خودشان تصمیم گیرنده باشند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462