دلایل خیانت زنان متاهل چیست؟ راه های پیشگیری

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خیانت در زنان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

دلایل خیانت زنان هر چه که باشد می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی زناشویی و کم شدن اعتماد همسرتان داشته باشد. خیانت در روابط یک موضوع حساس و پیچیده می باشد که می تواند تمامی ابعاد زندگی مشترک را تحت تاثیر خود قرار دهد. اغلب این موضوع از سمت مردان در رابطه صورت می گیرد، اما نباید فراموش کنیم که خیانت در مورد زنان نیز وجود دارد. در این مقاله به بررسی علل و عواملی که منجر به خیانت در زنان می شود پرداخته و با بررسی همین موضوعات نیز می توانید منجر به پیشگیری آن شوید.

دلایل خیانت در زنان

بیشتر بدانید : مشاوره خیانت همسر | بررسی دلایل و راهکارها

علت خیانت در خانمها چه می باشد؟

خیانت خانمها نیز مانند خیانت در مردان، دلایل مختلفی داشته که البته این دلایل تا حدودی از یکدیگر متفاوت می باشد. اما بطور کلی همانطور که اشاره کردیم، دلیل خیانت هر چه که باشد می تواند تاثیرات جبران ناپذیری را بر روی رابطه زناشویی ایجاد نماید. همچنین میزان اعتماد شخص مقابل نیز بسیار کم شده و اعتماد سازی دوباره با مشکل روبرو می شود. در واقع کم شدن اعتماد و از دست دادن امنیت در این باره می تواند منجر به بروز مشکلات جدی در رابطه زناشویی شود. با وجود آنکه در خیلی از مواقع فردی که خیانت می کند ممکن است متوجه کار و عملکرد خود نشده و علت خیانتش را متوجه نشود، اما به هر حال به اعتماد و زندگی زناشویی خود لطمه های جبران ناپذیری را وارد می کند. بنابر این بهتر است تا با دلایل خیانت آشنا شده تا در صورت وجود این چنین دلایلی در زندگیتان، پیش از بروز خیانت، برای رفع این مشکلات در رابطه خود اقدام نمایید.

دلایل خیانت زنان متاهل چیست؟

بیشتر بدانید : علت اصلی طلاق چیست؟

دلایل خیانت زنان متاهل در رابطه چه می باشد؟

عوامل مهمی در خیانت زنان تاثیر گذار بوده که ما در اینجا به بررسی چند دلیل مهم و پر تکرار در این باره می پردازیم :

1605686310 idea وجود فشارهای اجتماعی : در جامعه ای که فشارهای مختلفی بر روی زنان وجود دارد، برخی از مواقع وجود این فشارها و افزایش میزان آن در زندگی زناشویی باعث شده تا زنان به دنبال راه های جایگزینی برای فرار از این محدودیت ها شوند. به عنوان مثال در رابطه با فردی قرار گیرند که این احساس مقبولیت اجتماعی و پذیرفته شدن را به او داده و یا مقدار فشارهای وارده بر او را درک نماید.

1605686310 idea نارضایتی در رابطه زناشویی : یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا زنان متاهل به سمت خیانت بروند، نارضایتی در زندگی زناشویی آنها می باشد. این نارضایتی می تواند در زمینه های مختلفی از جمله توجه، عشق و علاقه، بروز احساسات، ناتوانی در حل مسائل، نداشتن حمایت کافی و یا نارضایتی جنسی باشد. در واقع خیانت در چنین شرایطی راهی برای جبران نارضایتی در زندگی زناشویی برای زن محسوب می شود و از این طریق زن، نیازهای عاطفی تامین نشده در زندگی خود را تامین می کند.

1605686310 idea داشتن استرس های روزمره : داشتن بار فشار و مسئولیت های زندگی و افزایش آن در زندگی زناشویی ممکن است، برای زن متاهل ایجاد فشار و استرس زیادی کرده و برای رهایی از این فشارها رو به روابط جانبی در زندگی خود رو بیاورد. در واقع این رابطه راهی برای فرار از این روزمرگی ها و رسیدن به حس آرامش برای فرد بوده تا بتواند نیازهای روانی و احساسی خود را نیز تامین نماید.

1605686310 idea داشتن اعتماد به نفس پایین : کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس در شخص باعث شده تا خود را ارزشمند و دوست داشتنی ندانسته و به همین دلیل در مواقعی که این احساس در یک زن کم می شود، ممکن است برای تایید این حس که همچنان دوست داشتی، زیبا و قابل اعتبار است، رو به تایید افراد دیگر آورد. در واقع ممکن است فرد برای تایید احساس های تامین نشده در وجودش به دنبال راهی در بیرون از فضای زناشویی گشته و دست به خیانت بزند.

1605686310 idea انتقام جویی : گاهی داشتن عصبانیت زیاد از همسر و یا دیدن خیانت همسر، باعث شده تا زن نیز متقابلا دست به خیانت و انتقام جویی زند. در چنین شرایطی ممکن است فرد دست به خیانت آشکار زده تا همان آسیبی که همسرش به او وارد کرده است را برای شوهرش ایجاد نماید.

1605686310 idea نداشتن ارتباطات موثر در زندگی : ارتباط سالم و موفق بنای یک زندگی زناشویی می باشد و در زوج هایی که سالها است با یکدیگر ازدواج کرده اند، ممکن است این ارتباطات سالم و با کیفیت، به حداقل رسیده باشد. کمرنگ شدن میزان ارتباطات بین زن و شوهر باعث شده تا این خلا عاطفی در جای دیگری تامین شود. در واقع در روابط موفق زوجین به مدت 30 تا 1 ساعت از شبانه روز را صرف صحبت کردن با شریک زندگی خود می کنند. این در حالی است که این میزان در روابطی که به خیانت منجر می شود، تنها 5 دقیقه می باشد. بنابر این صحبت کردن و مهم تر از آن داشتن تعاملات مثبت و سازنده می تواند یکی از موارد جلوگیری از خیانت در زوجین شده و از آسیب های آن نیز پیشگیری نماید.

همانطور که می دانید ساختن زندگی زناشویی که بر مبنای عشق و علاقه صورت گرفته است، بسیار زیبا و در عین حال سخت بوده و از بین رفتن این زندگی می تواند آسیب های جبران ناپذیری را بر روان و میزان اعتماد هر یک از زوجین داشته باشد. بنابر این اگر در زندگی زناشویی خود به یکنواختی و بی انگیزگی رسیده اید، قبل از هر چیز از مشاوران و روانشناسان زوج درمانگر در این زمینه کمک بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خیانت در زنان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462