همسرم از من فرار می کند، چکار کنم؟ بررسی دلایل همسرگریزی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زوج درمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

همسرگریزی دلایل مختلفی داشته و شاید شما خودتان با این مشکل روبرو شده باشید که تمایل به نزدیک شدن همسرتان به خود را نداشته و یا دوست دارید در خانه نباشد. ممکن است در ظاهر مشکل خاصی هم در زندگیتان نداشته باشید، اما برای گذراندن وقت با یکدیگر، علاقه ای نداشته و از همسرتان فاصله می گیرید. همسرگریزی در بعضی از زوجین وجود داشته و گاهی آنها بدون هیچ اعتراضی به این موضوع با یکدیگر زندگی می کنند. اما بهتر است تا با عوامل ایجاد شده در همسرگریزی آشنا شده و به اثرات مخرب آن بپردازیم.

همسرم از من فرار می کند، چکار کنم

بیشتر بدانید : طلاق عاطفی چیست؟ چگونه به زندگی عاشقانه برگردیم؟

دلایل همسرگریزی افراد چه می باشد؟

همسرگریزی در هر کدام از زوجین ممکن است ایجاد شود و اینطور نیست که فقط مربوط به آقایان و یا خانمها باشد. در خانمهایی که دچار همسرگریزی هستند، بیشتر سعی دارند تا وقت خود را با دوستان، خانواده و یا همکاران سپری نمایند و زمان کمتری را برای کنار همسر خود بودند، سپری می کنند. حتی در مواقعی که کنار همسر خود می باشند، بسیار بی انگیزه و خسته بوده و علاقه ای به انجام کارهای دو نفره با همسرشان نشان نمی دهند. همچنین این افراد در روابط جنسی خود نیز هیچ علاقه و احساسی نداشته و با اینکه با یکدیگر هستند، ولی گویی هر کدام تنها می باشند.

اما چه دلایلی ممکن است باعث بروز چنین رفتاری شود :

دلایل متعددی در این زمینه می تواند دخیل باشد که اولین آن انتخاب نادرست همسر می باشد. این زوج ها ممکن است به اصرار خانواده ها با یکدیگر وصلت کرده و یا در صورت تمایل هر دو طرف به ازدواج، در انتخاب خود اشتباه کرده و بعد از ازدواج به این نتیجه رسیده اند که مناسب زندگی مشترک با همسر خود نمی باشند. آنها ممکن است به این تصور رسیده باشند که هیچ تفاهم و نقطه مشترکی با همدیگر نداشته و همین موضوع انگیزه آنها را از ادامه رابطه کم می کند.

در واقع این مشکل مربوط به زمانی است که زن و شوهر از روی احساسات خود تصمیم به ازدواج با یکدیگر داشته و بصورت منطقی و عاقلانه به این نتیجه نرسیده اند. همچنین ممکن است این علاقه یک عشق زودگذر و ناگهانی بوده که بعد از گذشت مدت زمانی از آن، فروکش کرده و میزان آن کاهش پیدا کرده است.

این افراد معمولا بعد از فروکش کردن عشق های ابتدای رابطه به این نتیجه می رسند که حرف همدیگر را نفهمیده و مهم تر از همه یکدیگر را درک نمی کنند. آنها در موقع دعوا و اختلاف نظر، قدرت حل مسئله با یکدیگر را نداشته و معمولا به بحث و دعواهای شدیدی منجر می شود و خوده این موضوع نیز منجر به سرد شدن از یکدیگر و فاصله گرفتن از هم می شود.

این افراد به جای کمک گرفتن و حل کردن مسئله، خودشان را با موضوعات دیگر سرگرم کرده و تلاشی برای بهبودی رابطه خود با همسرشان نکرده و از این موضوع نا امید می شوند.

راهکارهای همسرگریزی چیست؟

بیشتر بدانید : چالش های رابطه چیست و چه نکاتی را در باید درباره آن بدانیم؟

برای همسرگریزی چه راهکاری وجود دارد؟

در صورت ادامه پیدا کردن این روند در زندگی زوجین و با وجود داشتن زندگی مشترک با یکدیگر، اما به مرور مبنی طلاق عاطفی برای آنها ایجاد شده و ممکن است در نهایت تصمیم بگیرند تا برای همیشه از همدیگر جدا شده و طلاق بگیرند.

به عنوان راهکار موثر و تاثیر گذار در این رابطه میتوان گفت که کمک گرفتن از زوج درمانی می تواند به شما در جلوگیری از ادامه روند همسرگریزی، کمک زیادی کرده و به بهبود روابط عاطفی شما منجر شود. زوج درمانی به یک روش درمانی گفته می شود که در آن زوجین به پیش روانشناس مراجعه کرده و با کمک تجربیات و راهکارهای او، اقدام به بهبود رابطه خود می کنند. در واقع زوج درمانگر به زوجین کمک می کند تا با انجام اقدامات موثر در طول فاصله بین مراجعه ها، تغییرات محسوسی در روابط خود ایجاد نمایند. این اقدامات برای هر دو زوج صورت گرفته و بسته به نیازها و بخش های خلا عاطفیشان می باشد که در جلسه بعدی گزارش و میزان عملکرد موفق و یا ناموفق آن به درمانگر گفته شده و در جهت بهبود آن، اقدامات بعدی گذاشته می شود.

با وجود اینکه برای داشتن یک زندگی ایده آل نیاز به تعداد جلسات زیاد زوج درمانی می باشد، اما وجود تعداد جلسات اولیه نیز، در صورت رعایت کردن موارد گفته شده توسط هردو زوج، تغییرات محسوسی را بر بهبود روابط می گذارد. در جلسات زوج درمانی، روانشناس به هر کدام از زوجین کمک کرده تا در مرحله اول ویژگی های شخصیتی خود را شناسایی کرده و سپس انتظارات خود از همسرش را بشناسد و سپس در جهت تغییراتی در این زمینه برای هر کدام از زوجین اقداماتی انجام می شود.

در کنار آن هر کدام از زوجین می توانند با تغییر دیدگاه خود و پذیرش تفاوت ها با همسرشان، از میزان مشکلات خود در این راستا کم کنند. در واقع درک این موضوع که همسر شما دارای تفاوت های فردی، احساسی، رفتاری و فکری زیادی با شما می باشد و پذیرش بیشتر آن باعث شده تا حس بهتری را در طول زندگی مشترک داشته باشید. نوع نگاهتان به موضوعات را تغییر دهید تا متوجه این شوید که گاهی تغییر زاویه دید ما باعث شده تا دنیا را به شکل بهتر و راحت تری تجربه نماییم. در مواقعی بیشتر از اینکه مشکل ما، طرف مقابلمان باشد، پافشاری و عدم پذیرش ما در خیلی از تفاوت ها و ویژگی ها ایجاد مشکل کرده و با درک بهتر آنها می توانیم دید وسیع تری نسبت به مشکلات پیدا نماییم.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زوج درمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462