عوارض خود ارضایی در زندگی مشترک چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خود ارضایی و عوارض آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

خود ارضایی یک نوع رفتار جنسی شایع در بیشتر افراد می باشد که با تحریک اندام تناسلی خود، منجر به بر انگیختگی جنسی و لذت بردن جنسی شده و تا رسیدن به حالت ارگاسم این موضوع ادامه دارد. این تحریکات در خود ارضایی می تواند با استفاده از دست ها، اشیا و یا وسایل تحریک کننده جنسی انجام گیرد. این رفتار می تواند به یک عادت در فرد تبدیل شده که به جنسیت، نژاد و سن خاصی هم مربوط نمی شود و میتوان گفت که در حدود 90 درصد انسان ها در طول زندگی خود حداقل یکبار خود ارضایی را تجربه کرده اند. اما آیا این موضوع بر زندگی مشترک تاثیر می گذارد؟ عوارض خود ارضایی در زندگی زناشویی چه می باشد؟ در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم.

عوارض خود ارضایی در زندگی مشترک چیست؟

بیشتر بدانید : علت خود ارضایی در آقایان چیست؟

خود ارضایی دارای چه عوارضی بر زندگی مشترک می باشد؟

کم شدن میزان تمایل به برقراری رابطه جنسی : یکی از عوارض خود ارضایی های افراطی می تواند کم شدن علاقه فرد به برقراری رابطه جنسی با همسر شود. البته در مواقعی که زن و شوهر از یکدیگر دور می باشند و برای تامین نیازهای جنسی یکدیگر کاری نمی توانند کنند، خود ارضایی یک راه حل موقتی می باشد. افرادی که به خود ارضایی وابسته می باشند، بیشتر از تخیل خود برای ارضا شدن استفاده می کنند، به همین دلیل در هنگام برقراری رابطه جنسی با همسرشان، ممکن است نتوانند بدون کمک گرفتن از تخیل، از رابطه جنسی لذت ببرند.

کم شدن میزان اعتماد به نفس : در افرادی که اقدام به خود ارضایی های زیاد می کنند، ممکن است رسیدن به زمان ارگاسم آنها کم شده و در هنگام برقراری رابطه جنسی با همسرشان، نتوانند به خوبی این موضوع را مدیریت کرده و در نهایت سبب کاهش میزان اعتماد به نفس فرد در هنگام رابطه جنسی شود.

داشتن خستگی های زیاد : خود ارضایی منجر به بیشتر شدن متابولیسم بدن شده و احساس خستگی و بی حالی را در فرد افزایش می دهد. این موضوع منجر به تمایل فرد به استراحت و خوابیدن های بیشتر شده و در زندگی شخصی و اجتماعی او نیز ایجاد اختلال می کند.

سرد شدن همسر : خود ارضایی باعث شده تا فرد نتواند نیازهای همسرش را در رابطه جنسی به خوبی برطرف کرده و او را نسبت به خود سرد کند و همچنین همسرش احساس کند که جذابیت های جنسی لازم برای او را ندارد.

زود انزالی : خود ارضای افراطی منجر به انزال زودرس و همچنین کاهش تعداد اسپرم می شود که در نهایت ممکن است مشکلاتی در زمینه بچه دار شدن فرد ایجاد نماید.

عوارض خود ارضایی چه می باشد؟

بیشتر بدانید : روش های عملی ترک خود ارضایی در روانشناسی

خود ارضایی چه مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند؟

خود ارضایی علاوه بر اینکه منجر به ایجاد مشکلاتی در زندگی زناشویی می شود، برای خود شخص نیز سبب بروز ناراحتی ها و مشکلاتی شده که به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم :

کمردردهای دردناک : خود ارضایی باعث کاهش تولید هورمون اکسی توسین، تستوسترون و DHT می باشد. کم شدن این هورمون ها باعث آزاد شدن هورمون های التهابی پروستاگلاندین E2 می شود که این هورمون منجر به بروز درد در ناحیه کمر می شود. در واقع در ساعت های اولیه خود ارضایی شخص دارای حس لذت و شادی می باشد، اما بعد از آن دچار کمر دردهای شدید می شود.

ایجاد درد و ناراحتی در ناحیه بیضه ها و کشاله ران : از عوارض شایع در خود ارضایی مردان، ایجاد احساس درد در ناحیه بیضه ها می باشد. خود ارضایی بیش از حد باعث کاهش تولید اکسی توسین و تستوسترون شده که خواص ضد التهابی آن سبب ایجاد درد در ناحیه بیضه و ران می شود. کم شدن این ماده ضد التهابی منجر به درد در ناحیه کشاله ران شده که این درد به بیضه ها نیز کشیده می شود.

ریزش مو : تغییر در میزان هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی منجر به ایجاد سطح زیادی از DHEA و پرولاکتین در بدن می شود که از عوارض جانبی آن ریزش مو شدید در فرد است.

ایجاد عفونت در دستگاه تناسلی و آسیب رساندن به آن : استفاده از روان کننده های بی کیفیت و یا آلودگی دستان می تواند منجر به بروز عفونت های پوستی و عفونت در دستگاه تناسلی شود. همچنین ممکن است از اشیا مختلفی برای خود ارضایی استفاده کرده که این اشیا آلوده و یا کثیف باشند.

از عوارض مهم خود ارضایی در خانم ها، آسیب رساندن به پرده بکارت می باشد که در دخترانی که بوسیله اشیا خود ارضایی انجام داده و دخول صورت می گیرد، پرده بکارت خود را از دست می دهند. در آقایان نیز استفاده از دست برای مالش دادن اندام جنسی می تواند بصورت خشن صورت گرفته که منجر به زخم و آسیب رساندن به پوست شود. در مردانی که خود ارضایی زیادی انجام می دهند، منجر به زخم و تورم در حفره آلت تناسلی خود می شوند.

خود ارضایی به شکل افراطی می تواند وابستگی زیادی در فرد ایجاد کرده و به یک رفتار اعتیاد گون تبدیل شود که این موضوع می تواند اثراث منفی بر روی زندگی شخصی و زناشویی فرد گذاشته و منجر به برهم خوردن نظم زندگی و یا جدایی زندگی مشترک شود. از آنجایی که برخی خود ارضایی را نوعی خیانت می پندارند، دیدن همسرشان در حین خود ارضایی می تواند منجر به برهم خوردن زندگی مشترک شده و یا سردی زیادی در روابط جنسی زوجین ایجاد کند. بنابر این بهتر است برای ترک این عادات هرچه زودتر اقدام کرده و از روانشناس و درمانگر در این زمینه کمک بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خود ارضایی و عوارض آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462