بهترین روش برای کنترل سریع خشم

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مدیریت خشم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

کنترل سریع خشم می تواند در بسیاری از موارد برای ما کمک کننده و راه گشا بوده تا این احساس منجر به بروز مشکلات جدی در زندگیمان نشود. خشم و عصبانیت از جمله حس های طبیعی در بدن می باشد که در مواقعی وجود آن نیاز بوده تا در هنگام بروز مشکلات و مسائل، به ما کمک کند. اما خارج شدن از حد کنترل آن و ایجاد رفتارهای تهاجمی باعث شده تا به خود و یا دیگران آسیب زده و منجر به پشیمانی در ما شود. بنابر این نیاز است تا این احساس را کنترل کرده و در مواقع بحرانی و مورد نیاز از آن استفاده نمایید و همچنین با کمک تکنیک هایی در این زمینه، آن را مدیریت کرده و قبل از اوج گرفتن آن، باعث فروکش کردن این حس شوید.

راه های مدیریت سریع خشم

بیشتر بدانید : راه های موثر در کنترل خشم

راهکاری موثر در کنترل سریع خشم و عصبانیت

1605686149 communications شمارش انجام دهید : شمارش معکوس انجام دهید. این کار به ذهنتان کمک می کند تا تمرکز خود را از روی آن موضوعی که منجر به عصبانیت شما شده است، برداشته و بر روی شمارش متمرکز شوید. اگر از ده شمردن به کم شدن عصبانیت شما کمک نمی کند، از 100 این شمارش را انجام داده و بدین صورت ضربان قلب شما نیز آهسته شده و خشم شما فروکش می کند.

1605686149 communications نفس عمیق : تنفس عمیق نیز منجر به آرام شدن ضربان قلب و کم شدن میزان خشم شما می شود، هرچه این کار را با تمرکز و آهستگی بیشتری انجام دهید، ذهن شما سریع تر آرام می شود. برای این کار نیاز است تا هوا را از طریق بینی به بدن وارد کرده و از دهان خارج نمایید.

1605686149 communications قدم بزنید : پیاده روی و ورزش کردن می تواند اعصاب شما را آرام کرده و از میزان خشم تان کم کند. همچنین می توانید دوچرخه سواری کرده و بدین صورت انرژی انباشته شده در بدنتان را خالی نمایید.

1605686149 communications یک نوع کلمه آرام بخش را تکرار کنید : از نوعی مانترا استفاده کنید که به تکرار آن کلمه به دفعات زیاد گفته می شود. این کلمه می تواند عباراتی مانند ” آرام باش ” و یا ” سخت نگیر ” باشد.

1605686149 communications از حرکات کششی کمک بگیرید : از حرکاتی مانند یوگا استفاده نمایید که به هیچ ابزاری نیاز نداشته و برای کنترل بدن و مدیریت احساسات نیز به شما کمک می کند.

1605686149 communications موسیقی آرام بخش گوش دهید : با یک هدفون به موسیقی مورد علاقتان گوش دهید و یا از موسیقی های آرام بخش مانند صدای طبیعت استفاده نمایید.

1605686149 communications به خودتان فرصت دهید : سعی کنید از آن محیط دور شده و در محیطی آرام و ساکت قرار بگیرید و به بررسی اتفاقات در ذهنتان بصورت خنثی و بی طرفانه بپردازید.

1605686149 communications با یک دوست صحبت کنید : درباره موضوع اتفاق افتاده می توانید با یک دوست مورد اعتماد و مثبت نگر صحبت کرده که بتواند شما را درک کرده و نگاه متفاوتی به مشکل شما داشته باشد.

1605686149 communications سکوت نمایید : در موقع عصبانیت ممکن است حرف هایی بزنید که بعد از فروکش کردن خشمتان، از زدن آن پشیمان شوید. بنابر این سعی نکنید که بحث را ادامه دهید و تلاش کنید تا با سکوت کردن، مانع از بیشتر شدن خشم و ناراحت شدن همدیگر شوید.

مدیریت سریع خشم

بیشتر بدانید : راهکار های مشاوره ای برای کنترل خشم و عصبانیت

چرا نیاز است تا خشم خود را مدیریت کنیم؟

عصبانیت و خشم در صورت کنترل و مدیریت نشدن می توانند منجر به رفتارهای پرخاشگرایانه شده و یا آسیب به طرف مقابل و خود شوند. به همین دلیل در این راستا تکنیک هایی اعمال شده که با کمک آنها فرد بتواند میزان افکار، احساسات و رفتارهای خود را مدیریت کرده و آنها را بصورت سالم و سازنده ای بروز دهد. برای همه ما پیش آمده که در موقع عصبانیت حرف و یا رفتاری داشته ایم که بعد از فروکش کردن خشم خود، از بروز این رفتار بسیار پشیمان شده و در صدد جبران آن بر آمده ایم.

بنابر این مدیریت این حس می تواند از آسیب های زیادی به زندگیمان جلوگیری کرده و همچنین منجر به از هم پاشیدن روابط و دوستی هایمان نشود. خشم احساسی است که در درجات مختلفی بروز پیدا کرده و می تواند از میزان خفیف تا شدید نشان داده شود. از آنجایی که خشم از میزان انرژی بالایی برخوردار است، اگر در راه درستی پیش گرفته شود می تواند بسیار سودمند نیز باشد. به عنوان مثال خشم از تجربه باخت می تواند تلاش و تمرین فرد را برای مسابقه بعدی بیشتر کرده و اسباب پیروزی بعدی را بهتر نماید. همچنین با وجود اینکه خشم یک احساس منفی تلقی می شود، اما در مواقع دفاع از کسی می تواند منجر به ایجاد تغییرات مثبت در شرایط آن فرد شده و از آسیب رساندن به او جلوگیری کند.

اما همانطور که اشاره شد خشم درجات زیادی داشته و به همین دلیل می تواند در مواقعی منجر به بروز مشکل برای فرد شود و به همین دلیل آگاهی از شدت خشم خود و میزان آسیب احتمالی آن بسیار مهم بوده و فرد باید بتواند خشم خود را کنترل نماید. این خشم می تواند با فریاد زدن بر سر کسی و یا آسیب رساندن به وسایل باشد ولی در هر حالتی ممکن است باعث بروز مشکل و آسیب به فرد مقابل شود و یا رابطه ای را دچار اخلال نماید. از طرفی خشم های پنهان شده در فرد نیز می تواند بر روی سلامت جسمی او تاثیرات مخربی را ایجاد نماید. بنابر این کنترل خشم و صرف این انرژی درونی باید در راستای درستی صورت گرفته تا فرد دچار مشکل نشود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مدیریت خشم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462