بهترین مشاوره تحصیلی + ویژگی های مشاور تحصیلی خوب

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بهترین مشاوره تحصیلی + ویژگی های مشاور تحصیلی خوب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

بهترین مشاوره تحصیلی با استفاده از برنامه ریزی صحیح و اصولی و روش های تخصصی در زمینه آموزش به پیشرفت تحصیلی فرد کمک بزرگی می‌کند. دانش آموزان و دانشجویانی که قصد دارند برای پیشرفت تحصیلی خود از یک مشاوره تحصیلی استفاده کنند ولی شناخت کافی در مورد بهترین مشاور تحصیلی خوب را ندارند این مقاله به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

بهترین مشاوره تحصیلی چه کسی است؟

مشاوران تحصیلی، افرادی هستند که بیشتر با دانش آموزان و دانشجویان در ارتباط هستند و سواد و تجربه کافی در زمینه مسائل روانشناسی را دارند.

از آنجایی که توانایی و روحیات هر فرد متفاوت هست به همین خاطر بهترین مشاوره تحصیلی باید بتواند براساس شرایط هر فرد برنامه ریزی تحصیلی جداگانه ای تنظیم کند و با دلسوزی و اطلاعات کامل موفقیت و پیشرفت تحصیلی فرد را تضمین کند.

یکی از سوالاتی که برای اکثر دانش آموزان و دانشجویان پیش می آید این است که چه زمان هایی به مشاوره تحصیلی نیاز داریم؟

در پاسخ باید بگوییم، شما برای حل مسائل و مشکلات زیر می‌توانید به مشاوره تحصیلی مراجعه کنید که مشاوران  با استفاده از تکنیک های مشاوره تحصیلی و روانشناسی برای هر کدام از مشکلات راه حلی را در نظر می‌گیرند:

  • در شب امتحان دچار استرس و اضطراب می‌شوید.
  • در هنگام مطالعه مباحث درسی تمرکز خود را از دست می‌دهید.
  • اگر انگیزه ای برای درس خواندن ندارید و دچار عدم اعتماد به نفس شدید.
  • در دوران کنکور و انتخاب رشته دچار سردرگمی و اضطراب شدید.
  • نیاز به بهترین روش های یادگیری و تقویت حافظه برای درس خواندن دارید.

مشاوره تحصیلی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مشاوره تحصیلی کار هر کسی نیست به همین خاطر دانش آموزان و دانشجویان برای انتخاب مشاوره تحصیلی خود باید شناخت کاملی داشته باشند. در زیر به چند مورد از ویژگی و وظایف بهترین مشاوره تحصیلی خوب اشاره می‌کنیم:

  1. مشاوره تحصیلی برای تنظیم برنامه ریزی درسی فرد موردنظر، در وهله اول باید با دقت به تمام صحبت های آن گوش کند و مطابق با استعداد، توانایی و شرایط آن و آشنایی با منابع درسی برنامه ریزی دقیقی را تنظیم کند.
  2. مشاوره تحصیلی خوب باید در مورد مسائل و موضوعات روانشناسی از قبیل نوع شخصیت هر فرد، انواع روش های یادگیری، روش های مقابله با استرس و ….  تخصص کافی داشته باشد تا بتواند مشکلات آنها را حل کند و استرس را از مراجعه کننده خود دور کند و به آن اعتماد به نفس بدهد.
  3.  اگر مشاور ارتباط صمیمانه و دلسوزانه برقرار کند، در این‌صورت دانش آموز یا دانشجو می‌تواند با مشاور احساس راحتی کند.
  4. مشاوره تحصیلی باید بصورت روزانه فعالیت های درسی و تحصیلی فرد را به صورت مداوم پیگیری کند و قدم به قدم با آن پیش برود.

اهداف مشاوره تحصیلی

اهداف مشاوره تحصیلی

بهترین مشاوره تحصیلی، علاوه بر ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، اهداف و وظایفی هم دارد که در زیر  چندمورد آنها را شرح می‌دهیم:

  • با استفاده از تکنیک های روانشناسی، مشکلات افت تحصیلی، اختلالات روحی و روانی نظیر استرس و کاهش اعتماد به نفس فرد را برطرف می‌کند و راه حلی را برای آنها درنظر می‌گیرد.
  • مشاوره تحصیلی، دانش آموز یا مراجعه کننده خود را به سمت هدف و آینده تحصیلی او هدایت می‌کند و انگیزه درس خواندن را در او بالا می‌برد.
  • تکنیک‌ها و روش های صحیح  مطالعه دروس را به دانش آموزان و دانشجویان آموزش می‌دهد.

انواع مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی دارای روش های مختلفی هست که با بررسی مشکلات هر فرد، نوع مشاوره را انتخاب می‌کند. در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

مشاوره ابتدایی

مشاوران تحصیلی برای افرادی که مشکلاتی نظیر عدم اعتماد به نفس، استرس و اضطراب در امتحانات، عدم تمرکز در هنگام مطالعه دارند، روش مشاوره ابتدایی را برای آنها درنظر می‌گیرد. همچنین برای سنجش و تست هوش یا شخصیت شناسی افراد از روش مشاوره راهنمایی استفاده می‌کنند.

مشاوره کنکور

کنکور یکی از دوران استرس زا و سرنوشت ساز برای هر کدام از داوطلبان می‌باشد و داوطلبان در هنگام مطالعه مطالب درسی، به دلیل حجم انبوه مباحث درسی دچار سردرگمی و کلافگی می‌شوند.

مشاوره کنکور در دوران یک ساله کنکور، با یک برنامه ریزی صحیح و منظم به داوطلب کمک می‌کند که بهترین نتیجه را در کنکور بدست بیاورند و همچنین مشاور انتخاب رشته به داوطلب کمک می‌کند که بهترین و اصولی ترین انتخاب رشته را انجام بدهد.

مشاوره حضوری

مشاوره تحصیلی با برگزاری جلسات حضوری منظم با دانش آموز یا دانشجو به موفقیت و پیشرفت تحصیلی او کمک می‌کند.

مشاوران تحصیلی برای افرادی که شخصیت منزوی و گوشه گیری دارند، روش مشاوره حضوری را انتخاب می‌کنند.

مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی به صورت روزانه و تلفنی فعالیت های درسی  او را پیگیری میکند

سخن پایانی

یکی از مهمترین تکنیک و مهارت مشاوره تحصیلی تنظیم برنامه ریزی دقیق و اصولی هست، که برگرفته از استعداد و عادات، نحوه مطالعه، تغذیه، استراحت هر فرد می‌باشد.

دانش آموزان و دانشجویان برای موفقیت در آینده تحصیلی و شغلی خود می‌توانند از بهترین مشاوره تحصیلی کمک بگیرند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

سوالات متداول

  1. انتظارات از یک مشاوره تحصیلی شامل چه موارد می‌باشد؟
    هر فرد از یک مشاوره تحصیلی انتظاراتی از قبیل رفتار دلسوزانه، کمک به پیشرفت تحصیلی، کاهش استرس، پیگیری منظم مشاور و گوش دادن به تمام صحبت های او را دارد.
  2. چند نوع مشاوره تحصیلی داریم؟
    مشاوره ابتدایی، مشاوره کنکور، مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی

 

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بهترین مشاوره تحصیلی + ویژگی های مشاور تحصیلی خوب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462