بهترین مشاور تربیت کودک در شرق تهران

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تربیت کودک و فرزندپروری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

امروزه بهترین مشاور تربیت کودک در شرق تهران به شما کمک می کند تا نکات تربیتی مورد نیاز برای فرزندتان را به راحتی و بدون معطلی در وقتتان، دریافت نمایید. در واقع اهمیت پیدا کردن بهترین مشاور کودک در منطقه زندگیتان باعث شده تا به دور از اتلاف وقت و در کوتاه ترین زمان، با مشاور کودک خود در ارتباط بوده و دغدغه ها و نکات مورد نیازتان را از او سوال نمایید. تربیت کودک به روش های امروزی بسیار موثر تر و کاربردی تر بوده و در آینده بهتر شخصیتی و کاری فرزندانتان نیز نقش مهم تری را می گذارد. پس به عنوان پدر و مادر امروزی نیاز است تا با روش های تربیتی نوین آشنا شده و مطابق با نیاز و شخصیت فرزندتان، مراحل تربیتی را به پیش برید.
همچنین در صورت داشتن مشغله های زیاد کاری و زندگی و دور بودن از امکانات مشاوره در محل زندگیتان، می توانید تنها با یک تلفن و از طریق مشاورهای تلفنی این مجموعه، اطلاعات مورد نیازتان را به راحتی و از طریق روانشناسان و مشاوران با تجربه در زمینه تربیت کودک، بدست آورید.

روش های تربیتی بهترین مشاور تربیت کودک در شرق تهران به چه صورت است؟

روش های تربیتی بهترین مشاور تربیت کودک در شرق تهران به چه صورت است؟

استفاده از روش های تربیتی بستگی به نوع شخصیت کودک و مدل رفتاری او دارد. اما بطور کلی یکسری راه های تربیتی بصورت یکسان بوده و به عنوان اصول اولیه تربیتی شناخته می شود. از جمله این اصول میتوان به داشتن ثبات قدم در تربیت، جلوگیری از پرخاشگری، داشتن رفتار قاطع، نداشتن عکس العمل در مواقع سرپیچی کودک، تعیین مرزها و محدودیت ها مناسب با سن کودک، جلوگیری از تنبیه و آسیب بدنی و داشتن صبر و حوصله زیاد، اشاره کرد. همواره به این نکته توجه داشته باشید که برقراری تعادل در شیوه های تربیتی اهمیت زیادی دارد و انجام افراط و تفریط در قوانین، منجر به حاصل نشدن نتیجه مطلوب می شود.
یکی از اهداف مهم والدین در تربیت، آماده کردن کودکان در اجتماع می باشد. این موضوع با یادگیری احترام گذاشتن متقابل آنها به افراد و همچنین پیروی کردن از قواعد و قوانین اجتماعی می باشد.
انتخاب شیوه تربیتی مناسب بستگی به ارتباط بهتر شما با آن نوع تربیت نیز دارد. در بیشتر مواقع پدر و مادر به دنبال شیوه های تربیتی والدین خود می باشند و با توجه به اینکه این شیوه ها در گذشته دارای اشکالات زیادی بوده و روش موثر و صحیحی نمی باشد، پیروی کردن از این روش ها نیز نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد.

شیوه تربیت درست کودکان به چه صورت است؟

بیشتر بدانید: بهترین مشاور تربیت کودک در غرب تهران

شیوه تربیت درست کودکان به چه صورت است؟

1605686310 idea از آنجایی که کودک از ابتدای تولد تا بزرگسالی، همواره به دنبال توجه و محبت والدین و اطرافیان خود می باشد، محبت و محدودیت زیاد به کودک بهتر از محبت و محدودیت کم می باشد. چرا که این موضوع در شکل گیری شخصیت کودک نقش مهمی داشته و برخی از والدین خیال می کنند برای اینکه فرزندانشان هیچ برداشت منفی از گفته ها و کارهایشان نداشته باشند، بهتر است تا هیچ کاری نیز انجام ندهند، چنین طرز فکری کاملا اشتباه و سطحی بوده و تاثیر مثبتی در تربیت فرزند ندارد.

1605686310 idea زور و اجبار زیاد به کودک نیز نتیجه عکس داده و او را خسته می کند. در واقع این راه کودک را با مخالفت های شدیدی همراه ساخته و نتیجه عکس در تربیت شما می دهد. به جای استفاده از زور و تحکم، با محبت زیاد با فرزند خود برخورد نمایید.

1605686310 idea به رفتارهای مطلوب فرزندتان واکنش خوب و مثبت نشان دهید. بطور مثال به او بگویید که چقدر از رفتار درست او خوشحال شده اید. اگر نسبت به کارهای مثبت کودکتان عکس العمل نشان ندهید، با انجام کارهای نادرست، این توجه را از شما می گیرد. در واقع توجه گرفتن به شیوه منفی را جایگزین توجه گرفتن به شیوه مثبت می کند، چرا که انسان همواره در زندگی اش نیازمند حس نوازش و دیده شدن می باشد و اگر این نیاز به شیوه مثبت در او تامین نشود، به روش منفی آن را دریافت می کند.

1605686310 idea رفتارها و هیجانات منفی شما به کودکان منتقل می شود و در واقع بچه ها دنیا را از زاویه پدر و مادر می بینند و درک می کنند.

1605686310 idea هرگز کودکان خود را تنبیه بدنی نکنید. این موضوع منجر به عواقب بدی در آینده فرزندتان می شود. سعی کنید به جای استفاده از تنبیه، روش محروم سازی را بکار بگیرید. در این روش نیز باید قبل از محروم کردن، به فرزندتان با لحنی آرام، از عواقب رفتار و کارش او را مطلع ساخته و به او موضوعی که قرار است کودک را محروم سازید، گوشزد نمایید. سپس در صورت تکرار آن رفتار، موضوع صحبت شده را عملی سازید.

1605686310 idea از کودکان در تعارضات و مشکلات خود با همسر و یا اعضای خانواده استفاده نکنید. اگر از همسرتان عصبانی هستید سر او خالی نکرده و یا او را واسط دعواهایتان قرار ندهید. این رفتار آسیب شدید به روان کودکتان می زند و از آنجایی که فرزند شما، هر دوی شما را دوست دارد، این سو گیری رفتار، او را در معرض انتخاب و فشار قرار می دهد.

1605686310 idea برای بازی کردن، وقت گذاشتن و خندیدن با فرزندتان از هیچ فرصتی دریغ نکنید. به حرف های او گوش دهید و برای کودکتان احترام و ارزش قائل شوید. همه این رفتارها منجر به ساختن شخصیت قوی و درست در او شده و اعتماد به نفس و عزت نفس کودکتان را افزایش می دهد. این را به یاد داشته باشید که شما نقش اصلی در شکل گیری شخصیت و آینده رفتاری فرزندتان دارید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تربیت کودک و فرزندپروری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462