بهترین مشاور تربیت کودک در غرب تهران

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تربیت کودک و فرزندپروری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

بهترین مشاور تربیت کودک در غرب تهران برای راهنمایی بهتر والدین و کمک به تربیت بهتر فرزندانشان ضروری می باشد، اما نزدیک بودن مشاور تربیت کودک چه اهمیتی دارد؟ از آنجایی که برای رسیدن به نتیجه بهتر، تداوم جلسات مشاوره از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به دوری مسیرهای رفت و آمدی در کلان شهری مانند تهران و همچنین ترافیک های زیاد این شهر، نزدیکی مشاور در محل زندگی و یا کارتان می تواند حمل و نقل شما را آسان تر کرده و از سختی این موضوع کم کند.
همچنین شما می توانید به جای استفاده از مشاوره حضوری، از امکانات مشاوره تلفنی این مرکز نیز استفاده نمایید که با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین روانشناسان و مشاوران در حوزه تربیت کودک و فرزند پروری می باشند. پاسخگویی در بیشترین ساعات شبانه روز و همچنین در دسترس بودن آن در هر نقطه ای از ایران، باعث راحت تر شدن شرایط به خصوص برای مادران که همواره نگران تربیت فرزندانشان می باشند، شده است.

چه اصولی برای تربیت کودک مهم بوده و بهترین مشاور تربیت کودک در غرب تهران چه کمکی به شما می کند؟

چه اصولی برای تربیت کودک مهم بوده و بهترین مشاور تربیت کودک در غرب تهران چه کمکی به شما می کند؟

فرزند پروری و تربیت کودک یکی از روش های کاربردی و اصولی می باشد که والدین می توانند با آگاهی از آن، در این مسیر سخت و در عین حال شیرین، تربیت بهتر و موثرتری را برای فرزند خود انجام دهند. خیلی از مواقع والدین به دلیل عدم آگاهی و از سر دلسوزی های بیش از اندازه، منجر به لوس شدن فرزندان و لج باز شدن آنها می شوند. همین رفتارها باعث شده که نتوانند به ادامه تربیت آنها پرداخته و در واقع کودکان حاکمان خانه می شوند. بنابر کمک گرفتن از یک مشاوره متخصص در این زمینه می تواند نقش مهمی را در بهتر شدن روابط بین والدین و فرزندان داشته باشد.
یکی از روش های تربیتی غلط که امروزه منسوخ شده است، تنبیه کردن کودکان می باشد. این موضوع می تواند اثرات مخرب زیادی بر روان و جسم کودک داشته و در آینده شخصیتی او نیز موثر باشد. بنابر این نیاز است تا به جای تنبیه آنها، از روش های درست و اصولی بهتری استفاده کرده و در کنار آن در انجام این روش ها، اقتدار و صلابت داشته باشیم. اما این نکته را توجه داشته باشید که برای بکارگیری این موارد نیاز است که حتما از یک مشاوره تربیتی کودک مشورت نمایید. تربیت کودک در هر سنی متفاوت بوده و کودکان در رده های سنی مختلف دارای ویژگی های شخصیتی گوناگونی می باشند.

بیشتر بدانید: بهترین روانشناس کودک خانم در غرب تهران

روش های تربیتی مناسب برای کودکان چیست؟

هر کودک مانند یک انسان بالغ دارای شخصیت و خلق و خوی متفاوت می باشد و در این بین کودکان دارای روحیات بازیگوش، آرام، حرف گوش کن و غیره است. یکی از شیوه های تربیتی مهم برای کودکان، درک شخصیت آنها بوده و اجرای اصول تربیتی مناسب با آن مدل از خلق و خو می باشد. این موضوع منجر به شناسایی بهتر استعدادها و تمایلات در کودکان شده و در آینده زندگی آنها نیز تاثیر چشم گیری دارد. بنابر این یک روش قطعی برای تمام کودکان وجود نداشته و با توجه به نوع شخصیت آنها نیاز است تا از روش تربیتی مناسب با آن تیپ شخصیتی استفاده نمایید.
نحوه برخورد رفتار والدین با کودک، ارتباط مستقیمی با تربیت آنها دارد. از آنجایی که تمامی نیازهای اولیه کودک مانند محبت، عشق، غذا و سرپناه توسط والدین تامین می شود، نوع ارتباط پدر و مادر با فرزند، می تواند تاثیر مستقیمی در میزان اثر گذاری تربیت آنها شود. درباره والدینی که ارتباط گرم و صمیمی با فرزند خود ندارند و عشق و احساس تعلق خاطر به او نمی دهند، روش های تربیتی میزان اثربخشی کمتری دارد. در واقع این محبت والدین به فرزند می باشد که منجر به احساس آرامش و برقراری احساس امن و صمیمی با والد می شود.
در کنار این موارد این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است که پدر و مادر برای فرزند خود محدودیت هایی را قائل شوند. این رفتار نباید به گونه ای باشد که همراه با تندی و رفتار پرخاشگرایانه بوده و همچنین آنقدر کم و ضعیف باشد که کودک از آن رفتار پیروی نکند.

نکات مهم در تربیت کودک

نکات مهم در تربیت کودک

چند نکته مهم در تربیت کودک در هر سن و شرایطی مهم می باشد و رعایت آن جزو اصول اولیه تربیتی محسوب می شود. در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم:
1605686310 idea احترام گذاشتن به شخصیت کودک: اینکه ما به عنوان پدر و مادر به شخصیت فرزندمان احترام گذاشته و برای او ارزش قائل شویم، نقش مهمی در شکل گیری اعتماد به نفس و عزت نفس او داشته و همچنین برخورد سایر افراد را با کودک شما متفاوت و محترم می کند.

1605686310 idea در انجام روش های تربیتی صبور باشید: برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز است تا در این را ثابت قدم و صبور باشید و این موضوع در نتیجه نهایی بسیار حائز اهمیت است. هرگز مایوس نشده و قواعد را زیر پا نگذارید، چون همین موضوع منجر به شکست شما در راه تربیت فرزندتان می شود.

1605686310 idea از شیوه تربیتی متناسب با کودکتان استفاده نمایید: همانطور که پیش تر اشاره کردیم، کودکان با مدل های شخصیتی متفاوتی بوده و نیاز است تا با توجه به نوع شخصیتشان، از روش تربیتی مناسب با آن تیپ شخصیتی استفاده نمایید.

1605686310 idea ریشه رفتارهای کودک خود را شناسایی نمایید: گاهی عوض شدن یک رفتار و بدقلقی های کودک ناشی از بروز یک واقعه یا حادثه در زندگی او می باشد، در صورت عدم آگاهی درباره آن، حتما ریشه این موضوعات را با کمک مشاور بررسی نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تربیت کودک و فرزندپروری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462