چگونه با غر زدن های همسر خود کنار بیایم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زوجین و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

غر زدن های همسر انرژی روانی زیادی از طرف مقابل می گیرد و خیلی از مواقع منجر به بروز دعوا و جر و بحث می شود. بنابر این برخورد درست با این موضوع می تواند نقش زیادی در بهتر شدن رابطه و جلوگیری از دعوا داشته باشد. بسیاری از مشکلات بین زوجین بر اثر عدم توانایی در برقراری ارتباط با یکدیگر می باشد. در واقع تمامی زندگی بشر در طول حیات خود با ارتباط شکل می گیرد و در صورتیکه ما نتوانیم ارتباط موثر و مفیدی با همسر خود داشته باشیم، زندگی زناشویی ما دچار خطرات جدی می شود. ارتباط صحیح ابعاد گسترده ای داشته که از نحوه برقراری تعامل بین زوجین تا مهارت های گفتاری و شنیداری، درک و همدلی و همچنین حل مسئله و تعارض می باشد.

علت غر زدن همسر چه می باشد؟

بیشتر بدانید : جبران اشتباهات زندگی زناشویی + راهکارهایی برای حل مشکلات زناشویی

غر زدن های همسر به چه دلایلی بوده و چگونه می توانیم با آن کنار بیاییم؟

هر کسی برای ایراد گرفتن دلایل خاص خودش را دارد و ممکن است فرد نحوه برقراری ارتباط را بلد نبوده و از کودکی این را توسط والدینش یاد گرفته است که مدام همدیگر را مورد انتقاد قرار داده و همین روش را امروزه برای برقراری ارتباط با همسر خود، بلد می باشد. پس گاهی غر زدن و ایراد گرفتن به دلیل بلد نبودن در نحوه ارتباط موثر و سازنده صورت می گیرد. همچنین غر زدن می تواند نشانه ای از بروز خشم به روش منفعلانه باشد.

بنابر این گاهی پیدا کردن دلیل غر زدن ها و ایراد گرفتن های فرد می تواند در کمتر شدن آن نقش مهمی را داشته باشد. برای این کار نیاز است تا در این زمینه به گفتگو پرداخته و بدون برچسب زدن و یا متهم کردن یکدیگر، در این راه به هم کمک نمایید. چرا که حل مشکل طرف مقابل به حل مسئله شما نیز منجر شده و این موضوع تنها به یکی از شماها مربوط نمی باشد.

دلایل غر زدن های همسر

بیشتر بدانید : چگونه یک زندگی عاشقانه و آرام داشته باشیم؟

راهکاری های سازنده و کاربردی برای جلوگیری از غر زدن و داشتن گفتگوی سالم

همانطور که پیش تر اشاره کردیم غر زدن می تواند راهی برای بیان خشم و ناراحتی فرد بوده که از ابراز مستقیم آن جلوگیری کرده و تنها به شکل غر و نجوا آن را بیان می کند. علت این نوع بیان ها ممکن است به زمان کودکی فرد مرتبط باشد، در خیلی از کودکان این امکان وجود نداشته تا بتوانند احساس هایی مانند خشم و عصبانیت خود را به راحتی ابراز نمایند و آنها باید برای بیان آن همواره ترس داشته و یا رعایت یکسری موضوعات را می کرده اند، بنابر این روش بیان خشم و ناراحتی در آن به شکل بیان غر و ایراد گرفتن شکل گرفته است. افرادی که بدین شکل ابراز احساسات خود را یاد نگرفته اند، روش گفتگو کردن و حل مسئله ضعیفی نیز داشته که نمی توانند از این طریق خواسته های خود را مطرح نمایند.

برای این کار نیاز است تا به نکات زیر توجه کرده تا گفتگو هایی به دور از غر زدن داشته باشید :

خواسته خود را صریح بیان نمایید : به جای سرکوب کردن احساساتتان که منجر به بروز مشکلات و دلخوری ها شده و در نهایت خشم و غر را در شما ایجاد می کند، از روش بیان احساسات بصورت آرام و منطقی استفاده نمایید. سعی کنید در بیان خواسته های خود شفاف باشید و آنها را بصورتی که نیاز دارید و بدون حالت طعنه آمیز بیان نمایید. مثلا اگر دوست دارید که به گردش و تفریح بروید، به جای اینکه بگویید تو هیچوقت من رو هیچ جایی نمی بری. بگویید من دلم رفتن به پارک و تفریح می خواهد، می توانی امروز رو به این کار اختصاص بدی؟

از منفی بافی دوری کنید : غر زدن باعث شده تا فرد به شکل منفی باف در دید دیگران به نظر آمده که فقط بخش های منفی زندگی را می بیند. سعی کنید در این باره بازنگری داشته و دید خود را به زندگی تغییر دهید. به اصطلاح نیمه پر لیوان را دیده و نکات مثبت زندگی و رابطه خود را نیز مد نظر داشته و به همسرتان آنها را بیان نمایید. همچنین سعی کنید از کلماتی مانند هرگز، هیچوقت، همیشه و تا به حال استفاده نکنید که قیدهای تکراری بوده که به طرف مقابل این حس را می دهد که همواره این رفتار و یا کار را انجام داده و هیچوقت کارهای مثبت او دیده نشده است. مانند تو هرگز تو کارهای خونه به من کمک نمیکنی.

از افراد منفی باف و غرغرو دوری کنید : گاهی بودن در جمع دوستان و اطرافیان که منفی باف بوده و صحبت های آنها پیرامون موضوعات و اتفاقات بد و ناراحت کننده می باشد، باعث شده تا اعصاب ما نیز تحریک شده و این نوع برخوردها در زندگی ما نیز تکرار شود. سعی کنید از معاشرت با افراد منفی باف دوری کرده و به جای آن با افراد خوش انرژی و مثبت نگر در ارتباط باشید.

زندگی در خیلی از اوقات مطابق میل و خواسته ما پیش نمی رود. اما غر زدن نیز به بهتر شدن شرایط و عمیق تر شدن رابطه ما کمک نکرده و تنها منجر به سردی و دوری طرف مقابل از ما می شود. بنابر این نیاز است که گاهی با این ناملایمات کنار آمده و از خیلی از مواردی که اهمیت چندانی ندارد چشم پوشی نماییم. مطرح کردن خواسته ها بصورت صریح و شفاف و به دور از حالت طعنه و ناراحتی می تواند در به نتیجه رساندن آنها تاثیر بیشتری داشته و در نهایت منجر به بروز دلخوری و ناراحتی نیز نمی شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زوجین و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462