چگونه بعد از دعوا شرایط را مثل اول کنیم؟ شیوه صمیمیت جدید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

بعد از دعوا و اختلاف بین زن و شوهرها نیاز است تا بتوانید دوباره اوضاع را به شکل اول در آورده و میزان صمیمیت خود را بهبود بخشید. بنابر این نیاز است تا در این زمینه کارهایی را انجام داده تا دلخوری ها و ناراحتی های خود را درباره موضوعات پیش آمده کم نمایید. معمولا بعد از دعوا و بحث های طولانی و سخت، برگرداندن رابطه به حالت قبل کاره مشکلی می باشد و افراد نمی توانند با یکدیگر بلافاصله با عشق و محبت رفتار نمایند. همچنین وجود دعواهای زیاد و پشت هم نیز می تواند عشق و محبت را در رابطه ها از بین برد. با این حال همه این موارد به معنای از بین رفتن رابطه تان بعد از دعوا نمی باشد و فقط نیاز است تا با کمی تلاش، دوباره شرایط را به حالت قبل برگردانده که تنها ممکن است این موضوع کمی طول بکشد.

درست کردن شرایط بعد از دعوا

بیشتر بدانید : راهکارهای افزایش عشق و علاقه در رابطه چیست؟

چطور بعد از دعوا شرایط را درست کنیم؟

بوجود آمدن دعوا و یا داشتن اختلاف نظر بین زوجین کاملا طبیعی می باشد. ما نباید اجازه دهیم که این موضوع منجر به سرد شدن روابطمان شود و ما را از همسرمان دور نماید. در طول دعوا، رفتار و گفتار افراد بسیار مهم بوده و همچنین بعد از دعوا نیز باید رفتار و گفتار درستی بکار برده شود تا این موضوع منجر به ساخته شدن مجدد رابطه زوجین شده و از خراب شدن آن جلوگیری نماید. در این مقاله به شما راهکارهایی را ارائه می دهیم تا میزان صمیمیت خود را بعد از دعوا بیشتر کرده و منجر به از هم پاشیدگی روابط خود نشوید.

چه کارهایی را بعد از دعوا انجام دهیم؟

بیشتر بدانید : مهم ترین دلایل اختلاف با همسر

بعد از دعوا چه کارهایی باید انجام دهیم؟

1605686149 communications به همدیگر فضا دهید : یکی از موضوعات مهم بعد از دعوا، اختصاص دادن فضا به یکدیگر می باشد، این موضوع لازم است که هر دو نفر مدتی را سکوت کرده و یا به دور از یکدیگر و تنها باشند. این موضوع باعث شده تا به رفتارها و حرف های خود بیشتر فکر کرده و یا خودتان تجزیه و تحلیل نمایید که موضوعی که با همسرتان دعوا کرده اید آیا واقعا ارزشش را داشت یا خیر؟ آیا میتوان راه حلی به جز دعوا کردن برای حل آن پیدا کرد؟

1605686149 communications به نرمی و با آرامش دوباره با او ارتباط برقرار نمایید : اگر شما نتوانید به خوبی و به آرامی با همسرتان بعد از دعوا ارتباط برقرار کنید، رابطه شما رو به شکست و سردی می رود. داشتن رابطه عاطفی و صمیمیت یکی از راه های پایداری روابط زناشویی می باشد. بعد از دعوا و زمانی که از هم فاصله گرفته و به دعوا و تنش پیش آمده و سهم خودتان در این موضوع فکر کردید، دوباره سعی به برقراری ارتباط با او کرده و سعی کنید تا اینبار از یک زاویه دیگر موضوع را بررسی کرده و بصورت منطقی برخورد نمایید. در این زمینه نیاز است تا نکات زیر را در نظر داشته باشید تا ارتباط موثرتری داشته و این موضوع منجر به دعوای بعدی نشود.

tick 2 به حرف های همسر خود با دقت و خوب گوش دهید
tick 2 به او اجازه دهید تا حرف های خود را کامل بزند و سپس شما نظرتان را بیان کنید
tick 2 در بین صحبت های او شروع به قضاوت نکنید
tick 2 موضوع را از دید او نگاه کرده و سعی در درک همسرتان نمایید.

1605686149 communications درباره یک موضوع صحبت کنید : یکی از اشتباه هایی که زوجین در هنگام دعوا کردن انجام می دهند این است که در موقع دعوا درباره موضوعی، شروع به بحث کردن و مطرح کردن موضوعات مربوط به گذشته کرده و هر نوع موضوع حل نشده ای را مجدد بیان می کنند. ارتباط دادن موضوعات در بین دعوا به یکدیگر و مطرح کردن آنها می تواند شرایط بحث را پیچیده تر کرده و نه تنها که مشکل اولیه حل نمی شود، بلکه دعوا بالا گرفته و شرایط را سخت تر و بدتر نیز می کند. همچنین این روش منجر به گمراه شدن همسرتان از موضوع بحث شده و میزان دلخوری ها و سو تفاهم ها را نیز بیشتر می کند. سعی کنید در هر روز فقط درباره موضوع بحث همان روز با یکدیگر صحبت نمایید. مطرح کردن مشکلات گذشته و یادآوری آن در زمان حال و ربط آن به یکدیگر، از مهمترین اشتباهات در زمان دعوا می باشد. همچنین بعد از دعوا نیز از مرور مشکلات مربوط به گذشته جدا خودداری نمایید و فقط در زمینه موضوع فعلی صحبت کرده و برای آن حل مسئله کنید.

1605686149 communications مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید : در زندگی مشترک زمانی که مشکلی پیش می آید هر دو طرف می بایست سهم خود را از مشکل پیش آمده دیده و مسئولیت خود را در دعوا و بحث بردارند. زمانی که شما مسئولیت اشتباه خود را می پذیرید باعث می شود که گارد طرف مقابل نیز شکسته شده و او نیز مسئولیت خود را در بحث و دعوای پیش آمده می پذیرد. اما زمانیکه شما طوری برخورد می کنید که انگار هیچ مشکلی نداشته و تمامی تقصیرها از سمت همسرتان می باشد، مقاومت او را نسبت به موضوع بیشتر کرده و باعث لجبازی همسر خود می شوید.

1605686149 communications با مهربانی برخورد کنید : بعد از دعوا نیاز است تا با همسر خود رفتاری مهربانانه و همراه با درک و همدلی داشته باشید. ممکن است انجام این کار برایتان در ابتدا کمی سخت باشد، اما به مرور و با تمرین می توانید این نوع رفتار را در خود تقویت نمایید. سعی کنید بعد از دعوا تا چند ساعت به خود و همسرتان اجازه دهید تا میزان خشم و عصبانیتتان فروکش نماید و سپس با همدیگر به صحبت پرداخته و در این زمینه رفتاری همراه با درک و مهربانی داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462