مهم ترین دلایل اختلاف با همسر

جهت مشاوره تلفنی در زمینه اختلاف با همسر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

اختلاف با همسر در همه رابطه ها وجود دارد و به عنوان بخشی از رابطه بوده که نمیتوان از آن اجتناب کرد. اما وجود اختلافات زیاد و یا اختلاف هایی که منجر به دعوا و بحث های طولانی در زوجین می شود، آسیب زا بوده و رابطه را رو به سردی و طلاق عاطفی می برد. بیشترین اختلافات در بین زن و شوهرها معمولا در سه زمینه مالی، عاطفی و جنسی می باشد که سهم زیادی در زندگی زناشویی و میزان دوام آن دارند. شناسایی اختلاف با همسر و راهکارهایی در این زمینه می تواند به بهتر شدن روابط شما کمک زیادی نماید. بنابر این با ما در این مقاله همراه باشید تا به مهمترین دلایل اختلاف با همسر بپردازیم.

اختلاف با همسر به چه دلایلی می باشد؟

بیشتر بدانید : طلاق عاطفی چیست؟ چگونه به زندگی عاشقانه برگردیم؟

دلایل اختلاف با همسر چه می باشد؟

اختلاف با همسر امری اجتناب ناپذیر بوده و این اختلافات معمولا در سالهای اولیه زندگی بیشتر می باشد. همچنین در خیلی از مواقع اختلافات در زمانی که زوجین صاحب فرزند می شوند، بیشتر شده و تعارض ها برای تربیت و نگهداری از فرزند بالا می رود.

مشکلات مالی : از جمله دلایل اختلاف با همسر، نگرش های مالی و تفاوت های مربوط به هزینه ها و خرج های زندگی می باشد. در مورد موضوعات مالی نگرش بین زن و شوهر ممکن است با یکدیگر متفاوت بوده و باید در این زمینه به یک نظر واحد و هم سو برسند.

مشکلات عاطفی : در طول زندگی مشترک میزان عشق و توجه زن و شوهر ممکن است با مرور زمان تغییر کرده و همین موضوع منجر به بروز ناراحتی ها و دلخوری ها بین زوجین شود. در مورد خانم ها که موضوعات عاطفی برایشان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، کم شدن توجه و میزان علاقه همسر منجر به ایجاد مشکل در رابطه شده و ایجاد اختلاف در رابطه با همسر را سبب می شود. همچنین نوع بروز احساس بین زن و شوهر متفاوت بوده و همین تفاوت ها منجر به ایجاد ناراحتی و دلخوری می شود. در این راستا می توانید از زوج درمانگر کمک گرفته که به زوجین کمک می کند تا با راهکارهای سازنده، این اختلاف در بیان موضوعات عاطفی، برطرف شود.

مشکلات جنسی : از جمله نارضایتی های بین زوجین که منجر به اختلاف با همسر می شود، مشکلات جنسی می باشد که در زندگی زناشویی بسیار تاثیرگذار است. در این زمینه موضوعاتی مانند بهداشت جنسی، میزان جذابیت، تنوع در رابطه جنسی، انگیزه و تمایل جنسی اهمیت زیادی داشته که کمک گرفتن از زوج درمانگر و آموزش مسائلی در این زمینه می تواند به بهبود این روابط کمک زیادی نماید.

دخالت خانواده ها : از دیگر موضوعات مهم در اختلاف با همسر، دخالت خانواده ها می باشد. در مواقعی که خانواده ها در هنگام ازدواج از رضایت کافی برخوردار نمی باشند، میزان این اختلافات و احتمال ادامه دار شدن آن نیز بیشتر خواهد بود.
در کشوری مانند ایران، نقش خانواده ها بعد از ازدواج و در هنگام ازدواج بسیار پر رنگ بوده و نمیتوان حضور آنها را نادیده در نظر گرفت، بنابر این ممکن است خانواده های طرفین بصورت عمدی یا غیر عمدی منجر به بروز اختلافاتی در رابطه با زندگی زوجین شوند.

روش های اختلاف با همسر چه می باشد؟

بیشتر بدانید : چالش های رابطه چیست و چه نکاتی را در باید درباره آن بدانیم؟

راهکارهای مورد نیاز برای حل اختلاف با همسر چه می باشد؟

در ابتدا نیاز است تا حوزه اختلاف با همسر را پیدا نمایید تا مشخص شود که در اینباره نیاز به درمان یا مشاوره وجود دارد یا نه. زوج درمانی به حل اختلاف با همسر کمک زیادی می کند ولی این را در نظر داشته باشید که با مراجعه یک یا دو جلسه، مشکلات از بین نرفته و نیاز به کمک گرفتن در یک بازه زمانی مشخص دارد. در این راستا ممکن است حداقل شش ماه زمان نیاز داشته تا درمان و تغییر لازم صورت گیرد. در جلسات اول تنها میتوان محورهای اصلی درمان را با کمک درمانگر مشخص نمود و در جلسات بعدی به ارائه راهکارهای لازم در این زمینه پرداخت. اما این نکته را در نظر داشته باشید که نتیجه گرفتن در این زمینه به انجام اقدامات تعیین شده در فاصله بین جلسات و تعهد هر دو زوج نسبت به آن، بستگی دارد. بطور کلی هیچ راهی بدون تلاش زوجین نتیجه بخش نبوده و نیازمند تغییر و تلاش هردو نفر دارد.

صبور بودن و متعهد بودن به حضور در جلسات و انجام اقدامات آن، می تواند تاثیر زیادی در بهتر شدن روند درمان به همراه داشته باشد. اگر یکی از زوجین حاضر به حضور در جلسات درمان نداشته باشد، باید درمان را بصورت یک طرفه انجام داده که میزان موفقیت آن نیز پنجاه درصدی خواهد بود.

از دیگر راهکارهای موثر در حل اختلاف با همسر، شناخت طرفین از خواسته ها و اهدافشان در زندگی زناشویی می باشد. اهمیت دادن به خواسته ها، نیازها و انتظارات طرف مقابل می تواند بسیاری از اختلافات را حل نماید.

افزایش مهارت هایی مانند گوش دادن، همدلی کردن، درک متقابل و قضاوت نکردن می تواند در بهتر شدن اختلاف با همسر بسیار موثر بوده و زندگی گرم تر و جذاب تری را ایجاد نماید.

همچنین زوجینی که در بیان نیازهای عاطفی خود مهارت های لازم را دارند، از میزان مشکلات کمتری در رابطه رنج برده و رابطه موفق تری خواهند داشت. در صورتیکه این مهارت ها را نداشته و یا درباره آنها آموزش ندیده اید، بهتر است در اولین فرصت از یک روانشناس و یا کلاس های آموزشی در این زمینه استفاده نمایید که به بهتر شدن روابط و کم شدن اختلاف با همسر به شما کمک زیادی می کند. یادتان باشد اگر هدف شما از ازدواج بدست آوردن آرامش می باشد، باید برای آن نوع نگرش و سبک زندگی خود را تغییر داده تا نتیجه مطلوب تری را بدست آورید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه اختلاف با همسر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462