ترنس به چه کسی می گویند؟ هویت جنسیتی چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترنس و هویت جنسیتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

هویت جنسیتی به احساس مذکر و مونث بودن در یک فرد گفته می شود و ممکن است افرادی دچار نارضایتی جنسی شده که به عدم رضایت از جنس خودشان و تمایل داشتن به بدن جنس مخالفشان ابراز می کنند. ترنس نیز یک اصطلاح کلی برای افرادی می باشد که با هویتی متفاوت از جنسیت متولد شده شان ظاهر می شوند. این افراد ممکن است بخواهند که بدن جنس مقابل را داشته باشند، یا بین دو جنسیت قرار بگیرند و یا کسانی که هویت جنس خودشان را داشته اما لباس های جنس مخالفشان را می پوشند. اکثر افراد ترنس دارای جراحی تناسلی نمی باشند و یا تمایلی به انجام آن نداشته و در برخی مواقع توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارند.

ترنس به چه افرادی گفته می شود؟

کلمه ترنس به معنای تراجنسیتی نیز گفته می شود که به معنای این می باشد که فرد دارای هویت جنسیتی متفاوت از جنسیت خود در زمان تولد می باشد و با آن در تضاد است. ترنس هم در زنان و هم در مردان وجود دارد و می تواند مردی باشد که رفتارهای زنانه داشته و یا زنی که رفتارهای مردانه دارد. ترنس بودن یک بیماری محسوب نشده و در واقع یک نوع نارسایی جنسیتی تشخیص داده می شود. در واقع این افراد دارای تفاوت هایی بین هویت جنسیتی و جنسیت تعیین شده در زمان تولد خود می باشد و این موضوع منجر به ایجاد ناراحتی در آنها می شود. این موضوع باعث شده تا افراد ترنس تمایل به تغییر جنسیت خود داشته، زیرا در اینصورت منجر به این شده که ظاهر آنها با هویت جنسیشان مطابقت داشته باشد.

ترنس به چه کسی می گویند؟

بیشتر بدانید : راهکارهای افزایش اعتماد به نفس خانم ها در مقابل جنس مخالف

آیا هویت جنسیتی افراد ترنس با گرایش جنسیتی آنها یکی است؟

هویت جنسیتی به گرایش جنسیتی ارتباط ندارد و این دو از یکدیگر متفاوت می باشند. افراد ترنس نیز تنها هویتی جنسیشان با جنسیت بعد از تولدشان در تضاد می باشد و ارتباطی با گرایش جنسیشان ندارد.

گرایش جنسی به این معنی است که شخص از نظر احساسی و عاطفی به چه شخصی جذب می شود. افرادی که دارای گرایش جنسی متفاوت می باشند مانند دو جنسه ها، هم جنس گرا ها و لزبین ها می باشند و شخص ممکن است علاوه بر ترنس بودن، دارای گرایش جنسی متفاوت نیز باشد. گرایش جنسیتی افراد ترنس به دلیل اینکه گرایش جنسیتی، جزوی از ذات یک فرد می باشد، ممکن است متفاوت نباشد و نمیتوان به افرادی که دارای گرایش جنسیتی متفاوتی می باشند، ترنس گفته شود.

روش های تشخیص افراد ترنس

افراد ترنس معمولا از سوی جامعه مورد تمسخر و آزار و اذیت زیادی قرار می گیرند و در خیلی از مواقع آنها درک نشده و پذیرفتنی نمی باشند. اما نیاز است تا با شناخت این موضوع و درک این افراد، آنها را به عنوان بخشی از افراده جامعه بپذیریم.

افراد ترنس با توجه به رفتارهایشان و همچنین ماهیتشان می توانند تشخیص داده شوند. اما در مواقعی که یکی از اعضای خانواده شما دچار تمایلات متفاوت می باشد و نمی دانید که ترنس است یا نه، با کمک ویژگی های این افراد می توانید به تشخیص این موضوع بپردازید.

نشانه ها و رفتارهای افراد ترنس شامل موارد زیر است :

• این افراد به موضوعات و مطالبی که در حیطه ترنس گفته می شود، علاقه نشان داده یا علاقمند به دیدن فیلم هایی در این زمینه دارند.
• افراد ترنس از جنسیتی که در ظاهر دارند، معمولا راضی نمی باشند
• علاقه به لباس های جنس مخالفشان دارند
• درباره هویت جنسی اصلیشان سردرگم بوده و نمی دانند که چه جنسیتی دارند
• از اندام جنسی خود ناراضی می باشند
• بیشتر وقت خود را با جنس مخالفشان می گذرانند و از وقت گذراندن با هم جنس خود دوری کرده و لذت نمی برند
• در محیط هایی حضور دارند که جنس مخالفشان بیشتر حضور دارد تا هم جنس خود
• از ارتباط برقرار کردن با هم جنس خود در محیط های مدرسه و سایر مکان ها کلافه می شوند و اشتیاقی به حضور در این محیط ها ندارند
• رفتار و کارهایشان برخلاف جنسیت ظاهریشان می باشد و شبیه به جنس مخالفشان رفتار می کنند

افراد ترنس دارای چه مشکلاتی می باشند؟

بیشتر بدانید : 10 راهکار برای افزایش اعتماد به نفس + روش‌های موثر

راهکارهای مناسب برای افراد ترنس چه می باشد؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، این افراد معمولا مورد تمسخر جامعه قرار گرفته و در جمع ها و بین دوستانشان پذیرفتنی نمی باشند. این موضوع باعث شده تا افراد ترنس احساس تنهایی و غم زیادی داشته و همین موضوع منجر به افسردگی در آنها می شود. آنها از ظاهری که دارند، رضایت نداشته و دوست دارند که ظاهرشان شبیه با جنس مخالفشان باشد و مطابق با هویت جنسی شان نباشد.

دو اقدام به افراد ترنس کمک زیادی می کند تا از میزان مشکلات کمتری رنج برده و در پذیرش بیشتری از شرایط و هویت جنسیتی خود قرار گیرند.

مرحله اول مراجعه به روانشناس و کمک گرفتن در این زمینه می باشد. درمانگر با انجام تست های لازم در این زمینه، علاوه بر اینکه درباره ترنس بودن فرد اطمینان حاصل می کند، بلکه به او کمک می کند تا در پذیرش بیشتری از خود و شرایطش قرار داشته و در نحوه برخورد دیگران و اعضای خانواده نیز به فرد کمک می کند. همچنین باعث شده تا در درمان افسردگی و بازگشت اعتماد به نفس به فرد نیز به او کمک کرده و حال روحی و سلامت روانی بیشتری را کسب نماید.

مرحله دوم تغییر جنسیت می باشد که در صورت تشخیص ترنس بودن و همچنین با صلاح دید روانشنانس او، اقدام به تغییر جنسیت صورت گیرد. تغییر جنسیت می تواند با مصرف هورمون هایی برای تغییر در ظاهر و بدن فرد انجام شده و یا انجام عمل های جراحی و تغییر در اندام جنسی صورت پذیرد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترنس و هویت جنسیتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462