معرفی تیپ شخصیتی ENTJ

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ENTJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی ENTJ از سری تیپ های 16 گانه تست MBTI می باشد که افراد دارای این تیپ شخصیت دارای رفتاری جسور، شفاف و با اعتماد به نفس می باشند. از آنجایی که هر کدام از تیپ های شخصیتی دارای نقاط ضعف و قوت بوده و همچنین روابط آن با تیپ های شخصیتی دیگر می تواند چالش ها و یا راحتی های خودش را داشته باشد، آشنایی با هر نوع تیپ شخصیتی می تواند به افراد برای شناخت آنها از یکدیگر کمک نماید. در این مقاله به بررسی تیپ شخصیتی ENTJ می پردازیم.

بیشتر بدانید : معرفی تیپ شخصیتی ENFP

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی ENTJ چه می باشد؟

افراده دارای تیپ شخصیتی ENTJ، از وقت گذراندن با افراد دیگر لذت می برند. این افراد مهارت کلامی بالایی داشته و در تعامل با دیگران انرژی گرفته و پر انرژی می شوند. این افراد بر روی زمان حال تمرکز کمتری داشته و ترجیح می دهند که درباره آینده فکر نمایند. تیپ شخصیتی ENTJ به موضوعات انتزاعی و ذهنی بیشتر از مطالب نظری و ملموس علاقه مند می باشند.

این افراد بر روی اطلاعات منطقی تاکید بیشتری داشته و احساسات خود و دیگران بر روی آنها تاثیر زیادی ندارد. تیپ شخصیتی ENTJ دارای برنامه ریزی می باشد و داشتن برنامه برای انجام کارهایشان به این افراد حس کنترل گری و قابلیت پیش بینی موضوعات را می دهد.

تیپ شخصیتی ENTJ افرادی با میزان منطق بالا بوده که در پیدا کردن راه حل برای موضوعات عملکرد خوبی داشته و مسئولیت پذیر می باشند. این موضوع آنها را به رهبران ذاتی تبدیل کرده که به راه حل های بهتری برای حل کردن مشکلات تمرکز دارند.

تیپ شخصیتی ENTJ با احساسات میانه خوبی نداشته، اما به معنای سرد بودن این افراد نبوده و از روی عمد بی عاطفه نمی باشند. بلکه این افراد عواطف و حس های خود را پنهان کرده، چرا که نشان دادن آن را ضعف در مقابل دیگران می دانند.

نقاط مثبت تیپ شخصیتی ENTJ شامل مواردی مانند اعتماد به نفس بالا، رهبری خوب، نظم، شفافیت، جسور بودن، قدرت تصمیم گیری بالا و مهارت های ارتباطی قوی می باشد.

نقاط منفی تیپ شخصیتی ENTJ شامل مواردی مانند بی عاطفه، عجول، لجباز، کم تحمل، عصبی و ناسازگار می باشد.

معرفی تیپ شخصیتی ENTJ

بیشتر بدانید : معرفی تیپ شخصیتی ESFJ

رویکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی ENTJ چه می باشد؟

در تست MBTI رویکردهای شناختی به 4 دسته مختلف تقسیم بندی شده که دو گروه از آنها تاثیرات بیشتری بر شخصیت طرف مقابل داشته و 2 گروه دیگر میزان تاثیر کمتری دارند و در زمان هایی بصورت ناخودآگاه اثر گذاری دارند. در رویکرد غالب، بیشترین تاثیر را بر روی شخصیت فرد گذاشته و عملکرد کمکی در نقش حمایتی می باشد. رویکرد سوم از تاثیرات ضعیف تری برخوردار بوده و زمان هایی که فرد تحت فشار و استرس باشد بروز پیدا می کند. همچنین عملکرد فرعی یا آخر نیز از روی ناخود آگاه و بصورت غیر عمدی بوده که معمولا شامل نقطه ضعف های فرد است. در واقع پیشرفت در این جنبه فرد می تواند در بروز شخصیت متعادل تر در افراد، کمک کننده باشد.

1605686310 idea رویکرد غالب تیپ شخصیتی ENTJ، برونگرا منطقی : این عملکرد بیشترین ترجیح تیپ شخصیتی ENTJ بوده و در نحوه تصمیم گیری و قضاوت در این افراد موثر است. این افراد تمایل داشته تا بدون گوش کردن و بدست آوردن کلیه اطلاعات در زمینه موضوع مورد صحبت، شروع به قضاوت و صحبت کردن درباره آن نمایند.

این افراد با وجود اینکه تمایل دارند تا سریعا قضاوت نمایند، اما منطقی و شهودی نیز می باشند. این اشخاص تعیین کردن اهدافی که قابل اندازه گیری می باشد برایشان مهم است.

1605686310 idea رویکرد کمکی تیپ شخصیتی ENTJ، درونگرا شهودی : این افراد دارای آینده نگری بوده و در تصمیم گیری های خود همه جوانب را در نظر می گیرند. تیپ شخصیتی ENTJ از تغییر نترسیده و این افراد به غرایز خود اعتماد دارند. این تیپ شخصیتی تصمیمات سریعی داشته، اگرچه امکان دارد که از تصمیمات خود نیز پشیمان شوند.

1605686310 idea رویکرد سوم تیپ شخصیتی ENTJ، برونگرا حسی : در این مدل عملکردی این افراد دارای حس ماجراجویی می باشند و از داشتن تجربیات جدید لذت می برند. تیپ شخصیتی ENTJ در این رویکرد از محاصره شدن با موضوعات جذاب و جالب لذت برده و با توجه به تمرکز حسی بیرونی، این افراد را قدر دان زیبایی های پیرامون خود می کند.

1605686310 idea رویکرد فرعی تیپ شخصیتی ENTJ، درونگرا احساسی : در این عملکرد بر روی احساسات و ارزش های درونی تمرکز داشته و احساسات برای افراد تیپ شخصیتی ENTJ دشوار می باشد و به همین دلیل غالبا متوجه این بخش از شخصیتشان در زمان تصمیم گیری های خود نمی باشند.
به دلیل ضعیف بودن وجه احساسی تیپ شخصیتی ENTJ، در مواقعی که نیاز به روی آوردن به احساسات دارند، حس ناراحتی و ناخوشایندی می کنند.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ENTJ چه می باشد؟

تیپ شخصیتی ENTJ در شغل هایی که ساختار یافته است بهتر عمل کرده و سخت کوش و خود انگیخته می باشند. در محیط های کاری که بی نظمی وجود دارد و یا تیپ شخصیتی ENTJ باید پیرو باشد نه رهبر، مناسب این گروه شخصیتی نمی باشد. شغل هایی که این افراد را به چالش می کشد، انگیزه آنها را افزایش داده و در نقش رهبر آنها را قرار می دهد، برای این افراد مناسب است.

از جمله مشاغل مناسب برای تیپ شخصیتی ENTJ شامل موارد زیر است :

1. مدیریت پروژه : این افراد به دلیل مهارت رهبری و داوری که دارند، برای مشاغل مانند مدیریت پروژه ها بسیار مناسب می باشند و در این زمینه بسیار موفق اند.
2. فروشنده : از آنجایی که تیپ شخصیتی ENTJ، برونگرا می باشد، از برقراری ارتباط با دیگران انرژی می گیرد. البته نیاز است تا در شغل فروشندگی این افراد نسبت به محصولی که می فروشند اشتیاق داشته باشند، چون در صورت نداشتن اشتیاق، این شغل برایشان مناسب نمی باشد.
3. درمان : از جمله ویژگی های مشاغل بهداشت و درمان داشتن کار آمدی و خود انگیختگی می باشد که هر دو از ویژگی های تیپ شخصیتی ENTJ است. از جمله رشته های مناسب در این زمینه پرستار، دندان پزشک، بینایی سنجی، داروساز، پزشک و فیزیوتراپ می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ENTJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462