رابطه و ازدواج با مرد کوچکتر از خود | خوب یا بد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج با مرد کوچکتر از خود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

امروزه معیارها و الگوهای ازدواج تغییرات زیادی داشته و ازدواج با مرد کوچکتر از خود نیز بسیار بیشتر از قبل رواج پیدا کرده است. اما برای خیلی از افراد این موضوع سوال بوده که ازدواج با مرد کوچکتر از خود، خوب است یا بد و چه مزایا و معایبی دارد. در جامعه ایران فرم رایج در اکثر ازدواج ها این است که پسر چند سالی از دختر بزرگتر بوده و به همین دلیل ازدواج با مرد کوچکتر از خود زیاد مرسوم نمی باشد و برای برخی از خانواده مطلوب نمی باشد. در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم.

مزایای رابطه و ازدواج با مرد کوچکتر از خود چه می باشد؟

امروزه ازدواج های زیادی صورت می گیرد که در آن سن پسر کوچکتر از دختر می باشد و از آنجایی که برای ازدواج یک قانون کلی وجود ندارد، نمیتوان گفت که این ازدواج ها موفق یا ناموفق می باشد. اما با رعایت مواردی میتوان گفت که ازدواج با مرد کوچکتر از خود می تواند موفق تر باشد و همچنین دارای مزایای بیشتری نیز باشد.

از نکات مهم در این زمینه این است که مرد در زندگی مشترک باید نقش پشتیبانی و محوریت خود در خانواده را حفظ نماید. همچنین نیاز است تا زن نیز زیبایی و طراوت خود را حفظ کرده تا اختلاف سنی آنها مشخص نشود. در ازدواج با مرد کوچکتر از خود رضایت هر دو نفر و خانواده های آنها نیز اهمیت زیادی دارد و همچنین مهم است که از نظر ظاهری نیز این اختلاف سنی مشخص نباشد.

ازدواج با مرد کوچکتر از خود باعث شده تا برای خانم هایی که از میزان شادابی و روحیه جوانی برخوردار می باشند، این طراوت و تازگی در زندگی آنها جاری بوده و همچنین به دلیل این آقایان زودتر به بیماری های جسمی دچار شده و معمولا احتمال بروز مشکلات و بیماری ها در آنها نیز بیشتر است، این اختلاف سنی منجر به دیرتر اتفاق افتادن این مشکلات در طول زندگی مشترکشان می باشد.

معایب ازدواج با مرد کوچکتر از خود

بیشتر بدانید : 15 نکته مهم و کاربردی که قبل از ازدواج باید بدانید

معایب رابطه و ازدواج با مرد کوچکتر از خود چه می باشد؟

یکی از مهمترین موضوعات در ازدواج با مرد کوچکتر از خود، موضوع بچه دار شدن می باشد. از آنجایی که سن باروری در خانمها محدود است، موضوع بچه دار شدن در این نوع ازدواج ها اهمیت زیادی داشته و باید برای آن، پیش از ازدواج برنامه ریزی شود. همچنین ممکن است مرد در ابتدا آمادگی لازم برای پدر شدن را نداشته و با گذشت چند سال از زندگی مشترک و بالا رفتن سن خانم، خطرات و ریسک هایی برای بچه دار شدن ایجاد شود.

تبدیل شدن به مادر و یا والد از دیگر مشکلاتی است که در ازدواج با مرد کوچکتر از خود رخ می دهد، خانم ها معمولا به دلیل بزرگتر بودن از همسرشان این حس را می کنند تا بیشتر به او بگویند که چه کاری را انجام دهند و یا چه کاری را انجام ندهند.

داشتن وضعیت شغلی بهتر خانم نسبت به آقا نیز ممکن است از دیگر مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر از خود باشد. چرا که خانم به دلیل بزرگتر بودن، از نظر مالی به ثبات بیشتری رسیده و این موضوع می تواند برای مرد آزار دهنده باشد.

حمایتگری در مردان کوچکتر از خانم ها، ممکن است کمرنگ تر بوده و از آنجایی که این ویژگی برای خانم ها جذاب و مهم می باشد، می تواند در ازدواج با مرد کوچکتر از خود، مشکلاتی را ایجاد کند.

از جمله مشکلاتی که در ازدواج با اختلاف سنی زیاد بوجود می آید، تفاوت در تفریحات می باشد. با بالاتر رفتن سن در افراد، میزان هیجانات و نوع تفریحات آنها تفاوت پیدا کرده و همچنین تمایل آنها برای وقت گذراندن با دوستان، به وقت گذاشتن با خانواده تبدیل می شود. این موضوع ممکن است در ازدواج با مرد کوچکتر از خود، منجر به بروز مشکلاتی در بین زوجین شود.

از دیگر نکاتی که در ازدواج با مرد کوچکتر از خود باید رعایت شود بلوغ طرفین می باشد و از آنجایی که دختر زودتر از پسر به بلوغ می رسد، تمایلات زن نیز به موضوعات جنسی زودتر کاهش می یابد و ممکن است سن اوج فعالیت جنسی پسر با سن کم شدن میزان فعالیت جنسی زن همزمان شده و به همین دلیل مشکلاتی را در رابطه جنسی ایجاد کرده و یا در زمینه بارداری و زایمان نیز با مشکل روبرو شوند.

اختلاف سنی مناسب برای ازدواج

بیشتر بدانید : چالش های رابطه چیست و چه نکاتی را در باید درباره آن بدانیم؟

چه اختلاف سنی برای ازدواج مناسب می باشد؟

هرچه اختلاف سنی بین دو طرف کمتر باشد، میزان درک بهتری از یکدیگر خواهند داشت، اما با این حال نمیتوان فاصله سنی را تنها دلیل دوام یا عدم دوام در یک زندگی مشترک در نظر گرفت. همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که وجود اختلاف سنی زیاد در سنین پایین مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت تا در سنین بالاتر که هردو طرف به ثبات و پختگی بیشتری رسیده اند. بطور مثال اختلاف سنی در سنین زیر 30 سال برای طرفین می تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کرده تا اختلاف سنی در سنین بالای 30 سال.

بنابر این برای جلوگیری از اختلاف های زناشویی و همچنین تعیین اختلاف سنی مناسب، باید موضوع اینکه در کدام دهه زندگی فرد می باشد، نیز مد نظر گرفته شود. افراد در سنین پایین دارای میزان هیجانات بالاتری بوده و ثبات روحی کمتری به همراه دارند، اما این موضوع با بالا رفتن سن کمرنگ تر شده و سبب مشکلات کمتری نیز در زندگی زناشویی و رابطه زوجین می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج با مرد کوچکتر از خود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462