عوارض سکس ضربدری در رابطه چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه عوارض سکس ضربدری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

سکس ضربدری به نوعی رابطه جنسی گفته می شود که در آن دو یا چند زوج با یکدیگر رابطه جنسی گروهی برقرار می کنند. در این رابطه جنسی در کنار یک زوج، افراد دیگری نیز وجود داشته که وارد رابطه جنسی می شوند و یک رابطه گروهی را برقرار می کنند. این نوع رابطه ممکن است برای یکی از زوج ها و یا هردوی آنها یک رابطه جنسی فانتزی محسوب شده و به همین دلیل به سمت این نوع روابط می روند. اما اینکه چرا افراد علاقه مند به سکس ضربدری می باشند و آیا این نوع سکس آسیبی به روابط زناشویی وارد می کند یا نه را، در این مقاله بررسی می کنیم.

عوارض ناشی از سکس ضربدری چیست؟

بیشتر بدانید : انواع قرص افزایش میل جنسی زنان + مزایا و معایب

عوارض سکس ضربدری در رابطه زناشویی چه می باشد؟

عوارض ناشی از سکس ضربدری می تواند بر روی رابطه زناشویی و همچنین تاثیر روانی آن بر روی هر کدام از زوجین موثر باشد، که در ادامه به بررسی هر کدام از این عوارض می پردازیم :

بی تفاوتی و سرد شدن نسبت به همدیگر : در زوجینی که سکس ضربدری را تجربه می کنند، نسبت به یکدیگر سرد و بی تفاوت شده و در کنار آن احساس دوست داشتن و ارزشمندی آنها برای یکدیگر از دست می رود. داشتن سکس ضربدری منجر به بدبین شدن زوجین نسبت به یکدیگر شده و همین موضوع رابطه را به سمت سردی و ایجاد مشکلات و بحث های زیاد می برد.

ایجاد حسادت نسبت به هم : از پیامدهای سکس ضربدری حساسیت و ایجاد حسادت زوجین نسبت به یکدیگر می باشد. این موضوع به دلیل دیدن زوجین در حال سکس آنها با شخص دیگر می باشد که به مرور حسادت در آنها را بالا برده و نسبت به همسرشان حساس می شوند. هیجان های منفی ناشی از حسادت، فرد را ممکن است دچار افسردگی، استرس و اضطراب کرده و همچنین تاثیرات منفی زیادی بر روی رابطه عاطفی و زندگی مشترک او می گذارد.

ایجاد مشکلات جنسی و پوستی : افرادی که در ارتباط جنسی با اشخاص مختلف می باشند، احتمال بیماری هایی مانند ایدز و بیماری های پوستی در آنها زیاد می باشد. داشتن سکس ضربدری خطر انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد که گاهی عواقب جبران ناپذیری را منجر می شود.

مشکلات روانی : درخواست سکس ضربدری از سمت یکی از زوجین ممکن است باعث بروز مشکلات روحی و روانی زیادی بر روی همسر او شده و فرد را دچار بی اعتمادی، احساس اضطراب، پرخاشگری و عصبانیت نماید.

بی اعتمادی : از آنجایی که اعتماد یکی از مولفه های یک رابطه سالم می باشد که نقش آن بسیار مهم و ضروری می باشد، وجود سکس ضربدری در رابطه که به نوعی خیانت آشکار محسوب می شود، مبنای اعتماد در رابطه را خدشه دار کرده و از بین می برد.

آسیب رساندن به فرزندان : اگر فرزندان به هر نوعی از وجود این نوع رابطه با خبر شوند، تاثیرات روانی بسیار بدی بر روی آنها داشته و آسیب های روانی زیادی را متحمل می شوند. سکس ضربدری می تواند بنیان یک خانواده را از بین برد.

چه دلایلی برای سکس ضربدری وجود دارد

بیشتر بدانید : مشاوره جنسی جهت بهبود روابط جنسی و عاطفی

چه دلایلی باعث می شود که زوجین تمایل به داشتن سکس ضربدری دارند؟

دلایل مختلفی برای علاقه زوجین به داشتن سکس ضربدری وجود داشته که برای بررسی بهتر آن نیاز است تا از یک زوج درمانگر و روانشناس در این زمینه مشاوره بگیرید. در اینجا ما به چند دلیل شایع برای تمایل افراد به سکس ضربدری می پردازیم :

تمایل به داشتن فانتری های جنسی : فانتزی جنسی به تمایلات و خواسته های خاص در ذهن افراد گفته می شود که برخی از اشخاص دوست دارند که این خواسته ها را بصورت عملی انجام دهند. این تمایلات ممکن است به دوران کودکی فرد ارتباط داشته و اتفاقات و حوادث مربوط به آن دوران باعث شده تا بر روی ذهن او تاثیر گذاشته و در بزرگسالی منجر به خواسته های عجیب شود. یکی از این تمایلات سکس ضربدری می باشد.

سرد شدن در رابطه جنسی : برخی از زوجین دلیل سکس ضربدری را، خسته شدن از رابطه جنسی با یکدیگر می دانند. آنها احساس می کنند چون رابطه جنسی شان دچار یکنواختی و سردی شده است، با وارد شدن یک نفر به رابطه شان و انجام سکس ضربدری با او، ایجاد تنوع و هیجان جدیدی به زندگی زناشوییشان وارد می شود. از آنجایی که این روش، راه سالمی نمی باشد، برای ایجاد تنوع و هیجان در رابطه زناشویی، روش های سالم زیادی وجود دارد.

تمایل به داشتن شریک های جنسی دیگر : بعضی از افراد که شریک های جنسی زیاد را دوست دارند، تمایل به داشتن آنها به صورت همزمان نیز پیدا می کنند.

تحریک شدن از طریق تماشا کردن : برخی از افراد زمانی تحریک یا ارضا می شوند که سکس همسرشان با شخص دیگری را دیده و یا خودشان با کسی وارد رابطه جنسی شده و همسرش، او را تماشا کند. این موضوع نیز از نمونه های فانتری افراد می باشد.

راهی برای ابراز قدرت و جذابیت : افرادی که از سمت همسرشان تحقیر شده و غرورشان از بین می رود، برای اینکه نشان دهند تا نزد دیگران قدرت و جذابیت جنسی دارند، از سکس ضربدری استفاده کرده تا نشان دهند که در پیش دیگران، شریک جنسی و عاطفی خوبی هستند. این راه اشتباه و ناسالم برای دریافت شخصیت و جذابیت، برای شخصی می باشد که در رابطه زناشویی خود مورد تایید و تحسین قرار نمی گیرد. این راه دریافت توجه می تواند لطمه های روانی بیشتری را برای فرد ایجاد کرده و همچنین آسیب های زیادتری را به زندگی زناشویی او وارد نماید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه عوارض سکس ضربدری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462