با همسر بدون میل جنسی چگونه رفتار و مشکل را حل کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سردی در روابط جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نداشتن میل جنسی در زندگی زناشویی منجر به کم شدن رابطه جنسی شده که کمبود این موضوع در زندگی مشترک، مشکلاتی را به دنبال دارد. از آنجایی که یکی از صمیمیت ها در روابط زوجین، صمیمیت جنسی می باشد، نبود و یا کمبود آن در زندگی منجر به سردی در روابط عاطفی می شود. کم شدن رابطه جنسی بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک و به دنیا آمدن فرزندان، موضوعی طبیعی می باشد، اما حذف و یا عدم تمایل به انجام آن می تواند خطراتی را برای زندگی زناشویی به دنبال داشته باشد.

در چنین مواقعی یکی از زوجین از شرایط بوجود آمده ناراضی بوده و همین موضوع منجر به سخت شدن شرایط می شود. اما با همسر بدون میل جنسی باید چگونه رفتار کنیم؟ از چه روش هایی میتوان این مشکل را حل کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوعات بپردازیم.

راهکارهای برخورد با همسر بدون میل جنسی

بیشتر بدانید : مشاوره جنسی جهت بهبود روابط جنسی و عاطفی

چگونه با همسر بدون میل جنسی برخورد کنیم؟

علت کم شدن میل جنسی و یا سردی در روابط زناشویی می تواند دلایل گسترده ای داشته باشد. بخشی از این دلایل روانی و بخشی مربوط به تغییرات هورمونی و فیزیکی فرد می باشد. بنابر این قدم اول در بررسی این موضوع، پیدا کردن علت آن است. البته در بیشتر مواقع پیدا کردن علت کاهش میل جنسی و سردی در رابطه جنسی، کار آسانی نبوده و توسط زوجین امکان پذیر نمی باشد، برای این کار می توانید از یک سکس تراپ، پزشک و یا روانشناس کمک گرفته و با بررسی موضوعات روانی و هورمونی شخص، ریشه این موضوع را پیدا نمایید.

از جمله عوامل روانی تاثیر گذار در کم شدن میل جنسی در خانم ها و یا آقایان می توان به استرس، اضطراب، افسردگی، عدم اعتماد به نفس کافی در برقراری رابطه جنسی، تجربه رابطه جنسی دردناک و یا تجاوز، ناتوانی طرف مقابل در برقراری رابطه جنسی و یا رسیدن به ارگاسم و آشنا نبودن زوجین از نقاط حساس و تحریک آمیز یکدیگر، اشاره کرد.

از جمله موارد فیزیکی نیز به تغییرات در سطح هورمون ها، چاقی و اضافه وزن، فشار خون، کلسترول و چربی بالا و سبک زندگی بد میتوان اشاره نمود.

هر کدام از مواردی که ذکر شد و همچنین سایر موارد روحی و جسمی دیگر می تواند در میزان خون رسانی به اندام های جنسی و کاهش سطح هورمون های جنسی موثر باشد و به همین دلیل پیدا کردن دلیل این موضوع می تواند مهمترین قدم در این زمینه محسوب شود.

از چه راه هایی میتوان کم بودن میل جنسی در همسر را حل کرد؟

امروزه راه های مختلفی برای درمان این موضوع وجود داشته که با کمک پزشک، این روش ها تجویز و توصیه می شود. تغییر در سبک زندگی، ورزش کردن، داشتن رژیم غذایی سالم، استفاده از مواد غذایی که منجر به افزایش میل جنسی می شود و همچنین مصرف داروهایی در این زمینه می تواند تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد.

همچنین برطرف کردن عوامل روحی که در این بین تاثیرگذار می باشد نیز بی تاثیر نیست، از جمله آنها به کم شدن سطح استرس و اضطراب فرد، کمک گرفتن از درمانگر برای درمان مشکلات روحی در این زمینه، حل کردن اختلافات و تعارضات زوجین، کمک گرفتن از زوج درمانگر و افزایش انگیزه و حس خوب در رابطه زناشویی نیز می تواند در این بین تاثیرگذار باشد.

از جمله دلایل رایج در کاهش میل جنسی در رابطه زناشویی :

• اختلافات زناشویی
• عدم تطبیق در میل جنسی
• احساس منفی و خشم نسبت به همسر
• خشم از نوع منفعلانه و تنبیه همسر
• خستگی و بی حوصلگی
• خیانت
• به دنیا آمدن فرزند
• استرس و اضطراب
• اختلال در نعوظ و زود انزالی
• عوارض مصرف داروها
• افسردگی و دیگر بیماری های روحی
• سابقه تجاوز و آزار جنسی
• اعتیاد به پرنوگرافی
• اختلال در هورمون ها

راه های افزایش میل جنسی

بیشتر بدانید : نکات مهم قبل از رابطه جنسی | چگونه برای رابطه جنسی آماده باشیم؟

راهکارهایی برای افزایش رابطه جنسی

همانطور که می دانید زندگی بدون داشتن رابطه جنسی می تواند آسیب زا بوده و تبعات زیادی را به دنبال دارد. سعی کنید در این زمینه با همسرتان صحبت نمایید و برای این کار در محیطی آرام و با آرامش با یکدیگر گفتگو کنید. در این زمینه دیگری را سرزنش نکرده و مقصر ندانید و تنها نگرانی های خود را ابراز کنید. وقتی در این مورد با هم گفتگو داشتید، درباره راه حل های آن نیز صحبت کرده و به دنبال راهی برای بهتر شدن شرایط باشید.

می توانید برای این کار رابطه جنسی خود را برنامه ریزی نمایید و برای شروع این کار همدیگر را از نظر روحی و جنسی آماده کنید. از نیازها و نقاط حساس بدن یکدیگر آگاهی کسب نمایید و سعی کنید برای اینکه همدیگر را به ارگاسم برسانید، تلاش نمایید. از روش های جدید برای معاشقه و رابطه جنسی استفاده کنید.

از معاشقه، در آغوش کشیدن، دیدن فیلم عاشقانه کنار هم، ابراز علاقه و محبت به همدیگر و خوابیدن در زیر نور شمع برای بیشتر شدن میل جنسیتان استفاده نمایید.

از مشاوره های جنسی و زوج درمانی برای بررسی مشکلات زناشویی خود کمک بگیرید. در این جلسات به زوجین تکنیک هایی جهت افزایش میل جنسی، تحریک همسر و رسیدن به اوج لذت جنسی، آموزش هایی داده می شود. یافتن درمانگر خوب در این زمینه می تواند کمک زیادی به شما کند. سعی کنید فردی را انتخاب نمایید که علاوه بر داشتن مهارت کافی در حرفه خود، هر دوی شما با او احساس راحتی داشته تا بتوانید مشکلات و مسائل خود در این زمینه را به راحتی بیان نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سردی در روابط جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462