تشخیص مدت زمان لازم آشنایی برای ازدواج

جهت مشاوره تلفنی در زمینه پیش از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

آشنایی برای ازدواج نیاز به مدت زمان مناسبی داشته و نمی توان آن را بر طبق الگو و یا قاعده و قانونی پیش برد. از آنجایی که در آشنایی برای ازدواج موضوعاتی مانند سن، ویژگی های شخصیتی طرفین و فرهنگ نقش مهمی دارند، در تصمیم برای ازدواج نیز ممکن است افرادی بخواهند تا چند سال رابطه عاطفی خود را ادامه داده تا شناخت کافی پیدا کنند و یا برخی در طی چندین ماه شناخت، تصمیم به ازدواج بگیرند. اما در این مقاله می خواهیم به مدت زمان لازم و کافی جهت آشنایی برای ازدواج پرداخته و بررسی کنیم که چه میزان زمانی برای آشنایی، مورد نیاز می باشد.

تشخیص مدت زمان لازم آشنایی برای ازدواج

بیشتر بدانید : 15 نکته مهم و کاربردی که قبل از ازدواج باید بدانید

زمان لازم جهت آشنایی برای ازدواج چه مقدار می باشد؟

این نکته مهم را در آشنایی برای ازدواج در نظر داشته باشید که در ابتدای رابطه عاطفی با شخصی که به او علاقه مند هستید، هورمون های زیادی در بدن هر کدام از طرفین تولید شده که منجر به ایجاد حس هیجان و لذت در فرد می شود و از جمله آنها هورمون دوپامین می باشد. وجود این هورمون ها باعث شده تا بیشتر موضوعات و تجربیات برای طرفین همراه با لذت و حس خوب بوده و بخش های مطلوب رابطه بیشتر به چشم بیاید. همچنین ترشح این هورمون ها منجر به کم شدن قدرت تصمیم گیری و منطق فرد می شود. این موارد در نهایت آشنایی برای ازدواج را به درستی پیش نبرده و همراه با احساسات و هیجانات می کند. تصمیم گیری های عجولانه در ابتدای رابطه باعث شده تا این تصمیمات بر مبنای احساسات صورت گرفته و پیامدهای نامطلوبی نیز به همراه داشته باشد.

از آنجایی که کاهش سطح هورمون دوپامین در مغز در حدود 6 ماه تا یکسال زمان برده و بعد از آن هر کدام از طرفین می توانند بصورت منطقی تر تصمیم گرفته و بخش های نامطلوب رابطه را پر رنگ تر و بهتر ببینند، روانشناسان پیشنهاد می کنند که در فاصله 6 ماه تا 2 سال بعد از آشنایی، تصمیم گیری درباره ازدواج صورت گیرد.

در این زمان بهتر است در موقعیت های مختلف با یکدیگر حضور داشته و هردو از زوایای مختلف شخصیتی همدیگر را بشناسند. شناخت ارزش ها، دیدگاه ها، خصوصیات اخلاقی، نیازها و علایق یکدیگر در زمان آشنایی برای ازدواج به شناخت زوجین از همدیگر کمک زیادی می کند.

موضوعات مهم در آشنایی برای ازدواج چه می باشد؟

بیشتر بدانید : مشاوره تلفنی قبل از ازدواج 24 ساعته

چه موضوعاتی در آشنایی برای ازدواج اهمیت دارد؟

پیدا کردن نقاط مشترک و علایق یکسان کار شیرین و جذابی در ابتدای رابطه عاطفی می باشد، اما برای ادامه زندگی مشترک کافی نبوده و نیاز است تا در جنبه های مختلف به ارزیابی یکدیگر بپردازید. از جمله آنها به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

نحوه حل مسئله و تعارض : نحوه حل مسئله در زمان آشنایی برای ازدواج، در پیش بینی میزان موفقیت شما موثر می باشد. درک متقابل باعث شده تا تعارض ها به میزان زیادی کاهش پیدا کرده و مشکلات گسترش پیدا نکند. همچنین پیدا کردن زبان مشترک برای حل مسئله نیز به درک متقابل زوجین کمک زیادی می کند. گاهی برای اینکار نیاز به آموزش و کمک گرفتن از زوج درمانگر داشته تا از این طریق بتوانید آمادگی بهتر و بیشتری برای شروع زندگی مشترک داشته باشید.

داشتن ارزش های مشترک و همسو : نیازی نیست که همه علائق بین شما یکسان باشد، اما همسو بودن نظام ارزشی شما بسیار مهم می باشد. ممکن است ارزش اولیه یک نفر در زندگی مشترک ادامه تحصیل و رسیدن به درجات بالای درسی باشد، در صورتیکه طرف دیگر داشتن فرزند زیاد و تشکیل خانواده را ارزش خود می داند. این دو می تواند منجر به جلوگیری از پیشرفت و رشد همدیگر شده و ارزش های همدیگر را با مشکل روبرو سازد. بنابر این نیاز است تا طرفین درباره نگاه کلی به زندگی و آینده شان، با یکدیگر به اتفاق نظر رسیده باشند.

همچنین وجود تفاوت هایی درباره موضوعات فرهنگی، مذهبی و سطح طبقاتی نیز می تواند در ایجاد اختلاف نظر و عقیده بین زوجین دخالت کرده و در این زمینه ها نیز بهتر است قبل از ازدواج گفتگوی سازنده و مفیدی صورت گیرد.

نوع رسیدگی به موضوعات مالی : نحوه مدیریت موضوعات مالی، پس اندازه، شغل طرفین و تقسیم بندی مخارج زندگی از جمله موضوعات مهمی می باشد که در این زمینه نیز باید در دوران آشنایی برای ازدواج صحبت شود. یکی از اختلافات در زوجین، وجود مسائل و مشکلات ناشی از موضوعات مالی می باشد.

طولانی شدن دوران آشنایی برای ازدواج چه عواقبی را به همراه دارد؟

اگر مدت زمان آشنایی بیشتر از سه سال به طول انجامد، مشکلاتی را در رابطه عاطفی زوجین ایجاد می کند. کند شدن روند رابطه و آشنایی برای ازدواج ممکن است طرفین را خسته و دلسرد نماید. همچنین این موضوع می تواند میزان اختلافات و بحث و جدل های بین دو طرف را زیاد کرده و انگیزه آنها برای شروع زندگی مشترک را کم نماید.

وجود رابطه جنسی در این بین باعث ترشح هورمون اکسی توسین شده که این هورمون منجر به وابستگی به فرد مقابل می شود. وابستگی گاهی باعث شده تا زوجین به دلیل عدم توانایی از جدا شدن از یکدیگر، تصمیم به ادامه رابطه عاطفی با هم را داشته باشند. این وابستگی اگر قبل از شناخت طرف مقابل اتفاق بیفتد و یکی از طرفین قصد ماندن در رابطه را نداشته باشد، منجر به آسیب شدید در رابطه عاطفی می شود. بنابر این وابستگی در رابطه عاطفی می تواند هم منجر به ادامه رابطه و تشکیل زندگی مشترک شده و هم از نقاط منفی آن، جلوگیری از جدایی و ادامه دار شدن دوران آشنایی برای ازدواج می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه پیش از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462