علت خود ارضایی در آقایان چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خود ارضایی و درمان آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

خود ارضایی در آقایان جزو رفتارهای شایع و معمول می باشد که از طبیعی محسوب می شود. اما به علت اینکه این رفتار می تواند فرد را دچار اعتیاد به تکرار آن کرده و ترک کردن آن نیز سخت می باشد، این عمل را با چالش هایی در زندگی جنسی و زناشویی افراد همراه می سازد. خود ارضایی در آقایان دارای مزایا و معایب مختلفی بوده که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. از آنجایی که این عمل از جمله رفتارهای طبیعی در آقایان و خانم ها بوده و منجر به تخلیه فشار روانی آنها می شود، اهمیت آن در زندگی همه افراد مشهود بوده و دانستن اطلاعاتی درباره آن نیز مهم می باشد. پس با ما در این مقاله همراه بوده تا به اطلاعاتی در این زمینه دست پیدا کنید.

معایب خود ارضایی چیست؟

بیشتر بدانید : راهکار های درمانی زود انزالی در مردان – انواع زود انزالی

علت خود ارضایی در آقایان چه می باشد؟

خیلی از افراد از حرف زدن در این باره احساس خجالت داشته و به دلیل باورها و احساس گناه توام با این موضوع، بسیاری از آقایان در اینباره اطلاعاتی نداشته و صحبت نمی کنند. اما دلایل مختلفی برای خود ارضایی در آقایان وجود دارد که برخی برای تخلیه استرس خود این کار را انجام داده و باعث می شود تا به آرامش و راحتی دست پیدا کنند.

از دیگر دلایل این موضوع در آقایان نداشتن شریک جنسی و یا داشتن شریک عاطفی سرد مزاج می باشد. این موضوع برای افرادی که ازدواج نکرده اند و یا نمی توانند به شکل طبیعی نیاز جنسی خود را برآورده سازند، کمک کننده بوده و مانع از انجام کارهایی مانند خیانت، تجاوز و یا داشتن مشکلات روحی می شود.

همچنین برای مردان راهی برای یادگیری اوج لذت جنسی و نقاط حساس و تحریک پذیرشان می باشد. برای مردانی که دارای زود انزالی می باشند، خود ارضایی می تواند راهی برای درمان آنها به شمار رود.
از دیگر مواردی که باعث خود ارضایی در آقایان می شود :

• اعتیاد به تماشای فیلم های پورن
• اعتیاد به خود ارضایی
• داشتن کژ کاری های جنسی
• لذت نبردن از رابطه با همسر
• نداشتن رابطه عاطفی رضایت بخش با همسر
• نداشتن رابطه جنسی در زمان بارداری و زایمان همسر
• ترس از رابطه جنسی واقعی با همسر به دلیل ناتوانی خود

معایب داشتن خود ارضایی آقایان چیست؟

تفاوت در تعابیر برای خود ارضایی باعث شده تا برخوردهای مختلفی نیز با خود ارضایی آقایان صورت گیرد. اما با همه اینکه برخی آن را امری طبیعی و برخی آن را منجر به اختلال در رابطه جنسی و یا حتی خیانت به همسر می پندارند، این موضوع دارای معایبی نیز می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

خود ارضایی در آقایان می تواند منجر به احساس نگرانی، ترس و نا امیدی در همسرشان شود. چرا که ممکن است او خود را سرزنش کرده که نتوانسته تا نیازهای همسرش را ارضا نماید و یا جذابیت جنسی لازم برای او را ندارد.

در کنار آن خود ارضایی به شکل ناسالم و اعتیاد وار باعث شده تا رابطه جنسی واقعی او تحت تاثیر قرار گرفته و نتواند شریک جنسی خود را به خوبی ارضا کرده و یا دچار مشکلات جسمی و عاطفی زیادی به دلیل تکرار این رفتار در زندگی اش شود. همینطور ممکن است فرد به دلیل اینکه در هنگام خود ارضایی بیشتر از تخیل و فکر خود کمک می گیرد و در این حالت به ارگاسم می رسد، در انجام روابط جنسی نتواند بدون کمک گرفتن از خیال خود به رضایت جنسی و ارگاسم دسترسی پیدا کند.

همچنین خود ارضایی با وجود اینکه به درمان زود انزالی کمک می کند، اما انجام بیش از اندازه آن منجر به زود انزالی و از دست رفتن کنترل انزال می شود. یکی از دلایل این موضوع به دلیل تحریک بیش از حد عصب آلت تناسلی می باشد. زود انزالی از جمله مشکلاتی است که کیفیت رابطه جنسی مرد را به شدت کم کرده و اعتماد به نفس او را کاهش می دهد و در نهایت منجر به نارضایتی جنسی و سردی در روابط زناشویی می شود.

مزایای خود ارضایی در آقایان چه می باشد؟

بیشتر بدانید : انواع قرص افزایش میل جنسی زنان + مزایا و معایب

مزایای خود ارضایی در آقایان چه می باشد؟

خود ارضایی دارای مزایایی نیز می باشد که از جمله آنها داشتن حس سلامت جنسی در فرد بوده و باعث کاهش سطح استرس و فشار روانی او می شود.

در کنار آن خود ارضایی یک روش سالم برای کشف بدن و رسیدن به ارگاسم در فرد می باشد. شخص در واقع می تواند در طول رابطه جنسی حس بهتری داشته و می تواند از روش هایی که منجر به افزایش تحریک او می شود، اطلاع داشته باشد. در صورتیکه خود ارضایی به یک رفتار پر تکرار در فرد تبدیل نشود، می تواند منجر به درک بهتر اندام جنسی و روش های تحریک خود در عین رابطه جنسی شود.

همچنین در مورد زوج هایی که تفاوت زیادی در میزان میل جنسی بین آنها برقرار می باشد، راهی سالم برای ارضا کردن نیازهای آقایان بوده، در مواقعی که همسر آنها پاسخگوی نیاز جنسی آنها نمی باشد.

راهکارهای ترک خود ارضایی در آقایان چه می باشد؟

1605686149 communications برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کرده و آن را با دوستان، خانواده و یا ورزش کردن پر کنید
1605686149 communications از دیدن فیلم ها و صحنه های تحریک آمیز اجتناب کنید
1605686149 communications از بودن در مکان هایی که قبلا در آن خود ارضایی داشته و یا مکان های خلوت دوری نمایید.
1605686149 communications سعی کنید شب ها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که نتوانید این کار را انجام دهید
1605686149 communications از بودن با افرادی که شما را به خود ارضایی تشویق می کنند، دوری کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خود ارضایی و درمان آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462