عوارض قرص تاخیری چیست و چه تاثیری بر روی بدن می گذارد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

قرص تاخیری برای درمان افرادی که مبتلا به زود انزالی می باشند، مناسب بوده و بکار برده می شود. قرص تاخیری منجر به افزایش طول مدت زمان انزال در آقایان شده و رابطه جنسی را برای زوجین بهبود می بخشد. از آنجایی که داشتن رابطه جنسی خوب و مطلوب یکی از ارکان مهم در زندگی زناشویی می باشد، رضایت زوجین در این زمینه نیز اهمیت بالایی داشته و به همین دلیل در مواقعی که موضوعاتی مانند زود انزالی باعث کمتر شدن میزان لذت و یا کیفیت رابطه جنسی می شود، از قرص تاخیری برای درمان این مشکل استفاده شده و از این طریق شرایط مناسبی برای زوجین بوجود می آید. طبق آمار از بین هر 5 مرد در دنیا، یکی از آنها به زود انزالی مبتلا بوده و به همین دلیل آمار قابل توجهی در اینباره وجود دارد.

 

قرص تاخیری چه عملکردی دارد؟

خبر خوب درباره زود انزالی این می باشد که برای آن درمان وجود دارد و با توجه به منشا این موضوع، پزشک از درمان مناسب آن استفاده می کند. یکی از این روش ها استفاده از قرص تاخیری می باشد که منجر به دیرتر شدن زمان انزال در آقایان می شود. قرص تاخیری یا Delay Pill، نوعی داروی موثر در درمان زود انزالی بوده و مدت زمان نعوظ را در مرد بیشتر کرده تا به طولانی تر شدن رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن خانم کمک کرده و در نهایت انزال در مدت زمان مناسب تری صورت گیرد. قرص تاخیری در انواع مختلفی وجود داشته و این دارو به روش های مختلفی عملکرد دارد.

 

قرص تاخیری چه عوارضی به همراه دارد؟

قرص تاخیری می بایست به تشخیص دکتر و تجویز او مصرف شود و از آنجایی که این دارو انواع مختلفی دارد، پزشک نوع مفید و بهترین آن را برای شما در نظر می گیرد. قرص های تاخیری دارای مدل های مختلفی می باشند که بسته به شرایط فرد و نوع مشکل او تجویز می شود و هر کدام از آنها نیز دارای عوارضی است که شما می توانید در این بخش با انواع آن و عوارض هر کدام از قرص ها بیشتر آشنا شوید.

tick 2 قرص تاخیری PDE5 و عوارض آن : از جمله قرص های تاخیری به مهار کننده آنزیم های فسفودی می توان اشاره کرد که شامل انواع سیلدنافیل، تادالافیل، واردنافیل و آوانافیل می باشد که از جمله شناخته شده ترین داروهای تاخیری بوده و منجر به افزایش جریان خون شده که باعث طولانی تر شدن زمان نعوظ در آقایان می شود.

اما قرص های گروه PDE5 دارای عوارض احتمالی بوده که شامل تهوع، مشکل در بینایی، سردرد، قرمز شدن پوست، درد عضلانی و درد کمر می شود. این نوع قرص برای افرادی که دارای مشکلات قلبی، کم خونی، فشار خون و بیماری های کبد و کلیه می باشند، مناسب نبوده و برای این افراد از داروهای جایگزینی استفاده می شود.

tick 2 قرص تاخیری SSRI و عوارض آن : از دیگر داروهای متداول در درمان زود انزالی، داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین می باشد که از جمله داروهای ضد افسردگی محسوب می شود که می تواند به عنوان قرص تاخیری نیز مورد استفاده قرار گیرد. عملکرد این داروها بدین صورت است که با افزایش هورمون سروتونین در بدن، منجر به کم شدن علائم افسردگی شده و در کنار آن زمان انزال فرد را نیز افزایش می دهد که همین ویژگی منجر به این شده که برای درمان زود انزالی بکار برده شود.

از جمله این قرص سرترالین می باشد که در کنار اثر بخشی آن دارای عوارض جانبی نیز بوده که از جمله این موارد به حالت تهوع، احساس سردرد، خواب آلودگی و اسهال میتوان اشاره کرد. همچنین برای برخی از افراد منجر به کاهش میل جنسی نیز می شود و در صورتی که شما مبتلا به دیابت، مشکلات قلبی و بیماری های کلیه می باشید، استفاده از این داروها به شما توصیه نمی شود.

tick 2 قرص تاخیری کلومیپرامین و عوارض آن : کلومیپرامین از جمله قرص های ضد افسردگی می باشد که برای درمان زود انزالی بکار برده می شود. این قرص در دوزهای مختلفی تولید شده است که بسته به میزان مشکل فرد از دوز مربوط به آن استفاده می شود.

عوارض قرص کلومیپرامین به سردرد، حس خواب آلودگی، اسهال، یبوست و استفراغ میتوان اشاره کرد. این قرص نباید بصورت همزمان با الکل و یا تنباکو مصرف شده و با این موارد تداخل دارد. قرص کلومیپرامین برای افراد دارای بیماری قلبی، مبتلایان به مشکلات کلیه و کبد و قرص تیروئید پرکار مناسب نمی باشد.

tick 2 قرص تاخیری ترامادول و عوارض آن : ترامادول یک داروی اپیویید می باشد که برای دردهای متوسط تا شدید مورد استفاده قرار می گیرد. ترامادول در دسته داروهای ضد درد می باشد که برای درمان زود انزالی نیز بکار برده می شود. از آنجایی که این دارو خاصیت مخدری دارد، بعد از چند بار مصرف منجر به حالت اعتیاد فرد می شود و به همین دلیل باید مراقب استفاده از آن باشید.

عوارض قرص ترامادول شامل سردرد، یبوست، حس خواب آلودگی، اختلال در خواب، سو هاضمه و توهم میتوان اشاره کرد.

tick 2 قرص تاخیری داپوکستین و عوارض آن : قرص داپوکستین در دسته قرص های بازدارنده های بازجذب سروتونین می باشد که برای درمان افسردگی استفاده می شود. این دارو در بدن برای درمان زود انزالی در آقایان 18 تا 65 سال استفاده می شود.

عوارض آن به ایجاد حالت تهوع، اسهال، سرگیجه شدید، سردرد، بی خوابی و خشکی دهان میتوان اشاره کرد. این دارو برای افراد دارای مشکلات قلبی و نارسایی کبد مناسب نبوده و بر روی افراد بالای 65 سال ثابت نشده است.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462