مشاوره قبل از ازدواج چه کمکی به زوجین می کند؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

مشاوره قبل از ازدواج

امروزه یکی از موارد مهم و قابل اهمیت در دوران آشنایی زوجین، مشاوره قبل از ازدواج می باشد. این نوع مشاوره و کمک گرفتن از یک روانشناس مطرح و دارای تجربه در این زمینه به افراد کمک می کند تا رابطه سالم تر و انتخاب درست تری را در زندگی مشترک داشته باشند. از آنجایی که یکی از مهم ترین و اساسی ترین تصمیمات هر فرد در زندگی خود، ازدواج می باشد و با توجه به بالا بودن آمار طلاق در این زمینه، مشاوره پیش از ازدواج می تواند کمک بزرگی به شما در این تصمیم گیری مهم زندگیتان کند. اما سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش آید این است که در اتاق مشاوره، چه مسائلی بررسی می شود و چه نکاتی در خصوص ازدواج دارای اهمیت است؟ آیا اطلاع داشتن از علایق و سلیقه های هر فرد کمکی به ازدواج سالم می کند؟ آیا اینکه قبل از ازدواج به مدت طولانی با هم در ارتباط باشیم، کافی است؟

مشاوره قبل از ازدواج چه کمکی به زوجین می کند؟

در این مقاله سعی داریم تا شما را با این موضوع آشنا کنیم که مشاوره پیش از ازدواج چه کمکی برای انتخاب بهتر شما می کند و در این نوع مشاوره به چه موضوعاتی پرداخته می شود. در اتاق مشاوره، روانشناس با ارائه راهنمایی ها و نکات لازم در مورد زندگی مشترک، طرفین را با موضوعات مهم در زندگی زناشویی آشنا کرده و در واقع درک بهتری از فرد، خواسته ها و نیازهایش در زندگی ایجاد می کند. همه ما دارای یکسری اولویت ها، هدف ها، انتظارات و ارزش های متفاوت از یکدیگر می باشیم که در هنگامی که وارد زندگی زناشویی می شویم، هر کدام از این موارد و آگاهی نداشتن از خواسته های خود و طرف مقابلمان، می تواند منجر به بروز تعارضات گوناگونی شود. همچنین از آنجایی که زندگی مشترک دارای یکسری ارتباطات گسترده و متقابلی می باشد، بررسی هر کدام از این نوع ارتباط ها و نقش خانواده ها در این بین و در کنار آن تقسیم وظایف در خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بدانید: مشاوره تلفنی قبل از ازدواج بهتر است یا مشاوره حضوری؟

آیا مشاور تصمیم نهایی برای ادامه ازدواج را می گیرد؟

یکی از موضوعاتی که ممکن است در زوجینی که به مشاوره جهت ازدواج خود رجوع می کنند، نگران کننده باشد این است که آیا فرد مشاوره دهنده تصمیم نهایی برای ادامه این ازدواج را می گیرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. در مشاوره های درست و اصولی شخص مشاوره دهنده صرفا موضوعات و مسائل را با شما بررسی کرده و عواقب آن را نیز متذکر می شود، اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید تا به ادامه این زندگی پرداخته و یا در نهایت از این ازدواج منصرف شوید. در واقع یک مشاور و روانشناس کاربلد و حاذق نباید در تصمیم گیری نهایی شما دخالت کرده و نظر قطعی دهد و این موضوع کاملا به زوجین بستگی داشته و تصمیم گیری می شود.

مشاوره قبل از ازدواج شامل چه موضوعاتی می باشد؟

مشاوره پیش از ازدواج یک روش درمانی بوده که به زوجین کمک می کند تا برای یک زندگی مشترک آماده شده و مواردی در این زمینه را با یکدیگر بررسی نمایند. در این حالت روانشناس و یا درمانگر با کمک پرسش سوالات مختلف و بررسی موارد دارای اهمیت در زندگی مشترک، شما را با نکات مهمی در مورد انتظارات و ارزش هایتان در ازدواج آشنا می کند. همچنین انجام تست های روانشناسی و شخصیت شناسی نیز در این زمینه کمک زیادی به افراد می کند و با کمک نتایج آن نیز اطلاعات جامع تر و کامل تری در مورد شخصیت هر کدام از زوجین، در اختیار مشاور قرار می گیرد. داشتن مهارت های مناسب در حل مسئله و تعارض نیز در این بین توسط روانشناس یا مشاور آموزش داده می شود. در مورد تفاوت هایی مانند موضوعات فرهنگی، مذهبی و شخصیتی به شما نکات مهم و ضروری ارائه شده که کمک زیادی به شناخت شما و نقش این تفاوت ها در زندگیتان می کند. حتی در مواقعی که فرد برای بار دوم وارد زندگی مشترک می شود و در صورت داشتن تجربه زندگی مشترک نیز، مشاوره پیش از ازدواج دارای اهمیت است، چرا که در این حالت شما با آگاهی بهتر و بیشتر در مورد طرف مقابل خود، تصمیم به ازدواج با وی را می گیرید. از نکات مهم دیگر در این نوع مشاوره ها، بررسی و تقسیم امور مالی، وظایف خانه و همچنین تربیت فرزند می باشد که نیاز است تا پیش از تشکیل خانواده، از نحوه تقسیم بندی آن مطلع شوید.

مشاوره پیش از ازدواج نیاز به چند جلسه دارد؟

تعیین تعداد جلسات مشاوره کاملا بستگی به میزان تعارضات و داشتن مشکلات اساسی بین دو طرف دارد، هر چه این موضوعات جدی تر باشد نیاز به بررسی بیشتری داشته و در نتیجه تعداد جلسات مشاوره را نیز افزایش می دهد. اما بطور معمول این جلسات بین 5 تا 10 جلسه متغیر بوده و ممکن است زوجین به جلسات بیشتر و یا کمتری نیاز پیدا کنند. هدف این کار شناخت دقیق تر از شخصیت طرف مقابل بوده تا با کمک آن بتوانید زندگی بهتر و با آرامش بیشتری را تجربه نمایید. بهترین زمان رفتن به مشاور در مراحل آشنایی و خواستگاری می باشد و تا زمانیکه تصمیم جدی برای ادامه این رابطه شکل نگرفته و دلبستگی ها و وابستگی ها بین طرفین زیاد نشده است، بهتر است تا با مراجعه به مشاوره و صحبت کردن در مورد موضوعات اساسی، در روند بهتر ازدواج خود کمک گرفته و همچنین از زندگی زناشویی مطمئن تر و امن تری برخوردار شوید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462