معرفی تیپ شخصیتی ENFJ

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ENFJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی ENFJ از انواع 16 نوع تیپ شخصیتی در تست MBTI می باشد که این افراد غالبا برونگرا، خون گرم، معاشرتی، وفادار و حساس توصیف می شوند. تیپ شخصیتی ENFJ از بین تیپ های شخصیتی دیگر به عنوان اجتماعی ترین نوع شناخته شده و در ایجاد ارتباط دوستانه بین هر نوع فردی، حتی افراد درونگرا و کم حرف نیز توانایی دارند. افراد تیپ شخصیتی ENFJ به دلیل اینکه احساسات دیگران را درک کرده و اثرگذاری بر افراد دارند، می توانند دیگران را به خوبی تحت تاثیر خود قرار داده و آنها را اداره نمایند. آنها تمایل زیادی برای کمک به دیگران داشته و سیستم ارزشی قدرتمندی نیز دارند.

بیشتر بدانید : معرفی تیپ شخصیتی INTJ

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی ENFJ چه می باشد؟

تیپ شخصیتی ENFJ افراد برونگرا و قدرتمندی بوده که از وقت گذراندن با افراد دیگر لذت برده و مهارت های ارتباطی خوب و بالایی دارند. تیپ شخصیتی ENFJ غالبا خونگرم، با محبت، معاشرتی و حامی می باشند و مشوق بسیار خوبی برای دیگران بوده و همچنین از کمک به افراد نیز احساس رضایت و خشنودی دارند. تیپ شخصیتی ENFJ علاقه دارند تا وقت خود را با کسانی بگذرانند که از نیازهای خود غافل می باشند. این افراد نسبت به خودشان سخت گیر بوده و وقتیکه اوضاع برایشان خوب پیش نمی رود، خود را سرزنش کرده و مقصر می دانند. این موضوع باعث شده تا آنها بصورت مرتب زمانی را برای توجه کرده به نیازهایشان اختصاص دهند.

از آنجایی که تیپ شخصیتی ENFJ در کسب رضایت و توافق بین افراد مختلف دارای مهارت بالایی می باشند، می توانند رهبران برجسته ای شده و برای یک گروه شوق به همراه داشته باشد که انگیزه بخش و الهام بخش نیز می باشند. این افراد با وجود اینکه اجتماعی بوده و عاشق مردم می باشند، اما برای سازماندهی افکار خود نیاز دارند تا زمانی را به خود اختصاص دهند.

نقاط مثبت تیپ شخصیتی ENFJ شامل مواردی مانند تشویق کننده، اجتماعی، خونگرم، همدل، سازمان یافته و داشتن دایره گسترده ارتباطات می باشد.

نقاط منفی تیپ شخصیتی ENFJ شامل مواردی مانند فداکار، نامطمئن و مردد، حساس بودن بیش از اندازه و جلب کردن رضایت دیگران می باشد.

معرفی تیپ شخصیتی ENFJ

بیشتر بدانید : معرفی تیپ شخصیتی ENFP

رویکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی ENFJ چه می باشد ؟

انواع شخصیت های قرار گرفته شده در تست MBTI، دارای سلسله مراتبی از رویکردها بوده که همین ترتیب قرارگیری آنها منجر به شکل گیری نوع شخصیت فرد و نحوه برقراری او با دنیای پیرامونش می شود.

1605686149 communications رویکرد غالب تیپ شخصیتی ENFJ، برونگرا احساسی : این افراد در واقع خود را از طریق رفتارهای اجتماعی و روابط هماهنگ، بیان کرده و غالبا با احساسات دیگران هم سو و هماهنگ می باشند که منجر شده تا رضایت خاطر دیگران را جلب کرده و نیازهای خود را نادیده بگیرند.
تیپ شخصیتی ENFJ بر روی ملاحظه های شخصی بیشتر از موضوع تاکید داشته و دغدغه اصلی آنها نحوه چگونگی اثرگذاری تصمیمشان بر روی دیگران است.

1605686149 communications رویکرد کمکی تیپ شخصیتی ENFJ، درونگرا شهودی : افراد در این رویکرد تمایل دارند تا بیشتر از فکر کردن به گذشته، به آینده فکر کنند. حتی ممکن است آنقدر بر روی هدف های بزرگتر متمرکز شده که تمرکز خود را بر روی موضوعات فوری و ضروری از دست بدهند. تیپ شخصیتی ENFJ درباره جهان پیرامون خود اطلاعات کسب کرده و و این نوع رویکرد باعث شده تا این داده ها را برای ایده ها و تصورات خود پردازش نماید.

1605686149 communications رویکرد سوم تیپ شخصیتی ENFJ، برونگرا حسی : برونگرایی در این افراد باعث شده تا با جمع آوری اطلاعات حسی خود از محیط، در لحظه حضور داشته و همین موضوع منجر به تجربه آنها از موضوعات جدید و جالب می شود. تیپ شخصیتی ENFJ دوست دارند تا از محیط خود اطلاعات و آگاهی های زیادی را بدست آورده و منجر به فهم آنها از زیبایی ها شود.

1605686149 communications رویکرد فرعی تیپ شخصیتی ENFJ، درونگرا منطقی : این افراد سازمان یافتگی داشته و از برنامه ریزی دقیق و ساختار یافته لذت می برند. در واقع پیروی کردن از برنامه مشخص و قابل پیش بینی به آنها کمک کرده تا محیط و دنیای خود را کنترل نمایند. چون این حالت عملکرد ضعیف در آنها محسوب می شود، ممکن است به سازمان یافته بودن و منطقی بودن خود اعتماد زیادی نداشته باشند. گسترش یافتن در این رویکرد باعث شده تا افراد احساس تعادل بهتری داشته و روند تصمیم گیری هایشان را کنترل نمایند. کم بودن این رویکرد و یا غفلت از آن باعث شده تا در مواقع تصمیم گیری تیپ شخصیتی ENFJ، تنها به ارزش های شخصی خود متکی بوده و از ضرورت منطق دور باشد.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ENFJ چه می باشد؟

بهترین مشاغل برای این افراد، مشاغلی بوده که از نزدیک بتوانند با دیگران همکاری نمایند. از آنجایی که این افراد از اجتماعی بودن لذت می برند، در مواقعی که تاثیر مثبتی بر روی زندگی دیگران داشته باشند، در حال خوبی به سر می برند. از جمله مشاغل مناسب برای تیپ شخصیتی ENFJ شامل موارد زیر است :

راهنما و مشاور : این افراد در مشاوره دادن به دیگران بسیار توانمند می باشند. تیپ شخصیتی ENFJ بصورت ذاتی تمایل به یادگیری اطرافیان خود داشته و همچنین راه های کمک کردن به آنها را دوست دارد.

معلم : از نام های مستعار برای این تیپ شخصیتی معلم می باشد و از آنجایی که این افراد در توضیح مفاهیم برای دیگران، مهارت بالایی دارند و همچنین می توانند همدلانه عمل نمایند.

مدیر روابط عمومی : درک کردن دیگران و خواسته های آنها در این حرفه بسیار مهم و ارزشمند بوده و افراد دارای تیپ شخصیتی ENFJ این ویژگی را دارا بوده و خود کنترل گر نیز می باشد که در این زمینه به آنها کمک می کند.

مدیر فروش : تیپ شخصیتی ENFJ از اینکه متوجه شوند که دیگران به چه چیزی علاقه دارند و از راه های تامین نیازهای مردم لذت بده و برای فروش محصولاتی که شخصا به آن اعتقاد دارند، بسیار مناسب می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ENFJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462