مشاوره روانشناسی آنلاین با چت | مشاور روانشناس آنلاین

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و زوج درمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

امروزه امکان چت با مشاور روانشناس آنلاین نیز وجود دارد و آن به دلیل افزایش کارایی و امکانات اینترنت بوده که از این ابزار در جهت استفاده بهتر و راحت تر، از بیشتر امکانات زندگی میتوان بهره مند شد.

مشاوره آنلاین و استفاده از آن برای بسیاری از افرادی که دارای مشغله های زیاد بوده و دسترسی به مشاوران و روانشناس های خوب و با تجربه برای آنها کم است، بسیار کاربردی و مورد نیاز می باشد.

همچنین این نوع مشاوره در اتلاف وقت و صرف هزینه های اضافی به منظور رفت و آمد افراد نیز جلوگیری کرده و می تواند در زندگی های امروزی که زمان از ارزش بیشتری برخوردار است، بسیار مفیدتر و کار آمد تر بهره برد.

در واقع این نوع خدمات حاصل سبک زندگی امروزی بوده و باعث شده تا امکان دسترسی بیشتر افراد را به خدمات یکسان داده و با استقبال زیادی نیز روبرو شده است. امکان چت با مشاور نیز یکی دیگر از خدمات مشاوره آنلاین بوده که در صورتیکه نیاز به پرسیدن سوال در مورد مشکل خود داشته باشید و یا به چالشی برخورد کرده اید، تنها با استفاده از چت کردن بتوانید در سریع ترین حالت به مشاوره مورد نیاز خود دست پیدا نمایید.

چت با مشاوره آنلاین کافی است؟

آیا چت با مشاور روانشناس آنلاین دارای چالش هایی نیز می باشد؟

در هر روش درمانی یکسری مزایا و یکسری معایب وجود داشته و به دنبال آن چالش هایی نیز قرار دارد. در حالتی که برای برقراری با روانشناس خود از طریق چت اقدام می کنید، می توانید دسترسی آسان و راحتی با مشاور داشته و سوالات خود را مطرح کرده و یا مشاوره مورد نیازتان را دریافت نمایید.

اما به این نکته توجه داشته باشید که در این روش امکان لحن و کلام و یا رساندن منظور به درستی وجود نداشته و ممکن است پیام شما به خوبی منتقل نشود. بنابر این شاید نیاز به استفاده از روشی مکمل برای این راه ارتباطی داشته باشید که می تواند استفاده از تماس تلفنی و یا راه های ارتباط تصویری باشد.

امروزه برای استفاده از مشاوره آنلاین، بیشتر روانشناسان از پلتفرم هایی مانند تلگرام، واتس اپ و اسکایپ استفاده کرده که به راحتی امکان چت کردن، صحبت و یا تماس تصویری در آن وجود دارد. در صورت در دسترس بودن مشاور به اینترنت و داشتن وقت و فرصت کافی، شما می توانید از هر کدام از این پلتفرم های قابل استفاده برای مشاورتان، برای برقراری ارتباط آنلاین استفاده نمایید.

بیشتر بدانید : هدف از مشاوره قبل از ازدواج چیست؟ چه کمکی میکند؟

مزیت های چت با مشاوره روانشناس آنلاین

میزان اثربخشی مشاوره آنلاین بیشتر است یا حضوری؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که میزان اثربخشی هر کدام از این روش ها به خود و نوع دسترسی و امکانات او بستگی دارد. بعضی از افراد ارتباط خوبی با ارتباطات آنلاین نمی گیرند و تنها با حضور افراد ارتباط برقرار می کنند. همچنین ممکن است شخصی به دلیل شرایط زندگی و عدم دسترسی به مشاور در نزدیکی محل زندگی اش و یا شرایط جسمانی ویژه و خاص، نتواند از امکانات مشاوره حضوری استفاده کرده و نیاز به خدمات مشاوره آنلاین داشته باشد.

بنابر این تصمیم گیری نهایی و همچنین انتخاب هر کدام از این نوع مشاوره ها به عوامل مختلف فردی و نوع زندگی فرد بستگی داشته و در نهایت یک تصمیم شخصی می باشد.

به واسطه استفاده بیشتر از اینترنت در دهه اخیر، تمایل افراد نیز به استفاده از خدمات اینترنتی نیز بیشتر شده است و مشاوره آنلاین نیز یکی از این نوع خدمات می باشد. در این بین مشاوره بصورت آنلاین بر روی اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و موضوعات خلق و خویی میزان اثربخشی یکسانی با مشاوره حضوری داشته است و تفاوت چندانی ندارد و در اختلالاتی مانند اضطراب اجتماعی، اثربخشی مشاوره آنلاین بسیار خوب و نتیجه بخش بوده است.

همچنین برای افرادی که دارای حمله های هراس و افسردگی می باشند و از بیرون رفتن اجتناب می کنند، دیدن روانشناس نیز برای آنها بسیار دشوار بوده و به همین دلیل مشاوره آنلاین برای آنها نیز کمک کننده می باشد.

بیشتر بدانید : مشاوره روانشناسی آنلاین چه مزیت هایی دارد؟

چت یا مشاوره آنلاین می تواند چه کمکی به روند درمان فرد کند؟

اینکه در نهایت شما از چه روشی برای درمان و گرفتن مشاوره انتخاب می کنید به روحیات و شرایط زندگی شما بستگی دارد. گاهی ممکن است به دلیل دور بودن از کشور، تنها راه دسترسی شما با مشاورتان از طریق اینترنت و چت کردن مهیا باشد. اما نیاز است تا بدانید که این روش درمانی چه کمک هایی می تواند به شما در حل مسائل و مشکلاتتان نماید. این روش نیز مانند مشاوره تلفنی دارای مزایای زیادی بوده که در ادامه به هر کدام از آنها اشاره می کنیم :

• قابلیت صحبت کردن بصورت تصویری با مراجع و شنیدن صحبت های او
• امکان تحلیل مسائل و چالش های پیش رو
• امکان استفاده از تست های روانشناسی بصورت پی دی اف و یا سایت های روانشناسی معتبر
• تشخیص سلامت روان بیمار با کمک تست و پرسیدن سوال
• کمک کردن به کاهش علائم بیماری های روانی
• آموزش و آگاهی رسانی در مورد موضوعات ارتباطی، عاطفی، جنسی، شغلی، تربیت فرزند و غیره
• کمک به درک خود و دیگران برای داشتن تعامل بهتر
• درمان بیماری هایی مانند افسردگی، ترس ها و وسواس ها
• کمک به حل مشکلات خانوادگی و روابط عاطفی
• درمان اعتیاد و وابستگی و عادت های ناسالم
• کمک به کنار آمدن با سوگ و مرگ عزیزان
• ارائه راهکارهایی برای بحران هایی مانند جدایی، طلاق، خودکشی، خیانت و تجاوز جنسی
• مدیریت استرس و اضطراب
• آموزش مهارت هایی برای کاهش استرس و خود مراقبتی
• رفع تعارضات عاطفی، شغلی و خانوادگی

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و زوج درمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462