معرفی تیپ شخصیتی INTP

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی INTP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی INTP از 16 نوع تیپ شخصیتی تست MBTI می باشد که افراد این گروه، آرام و تحلیل گر می باشند. تیپ شخصیتی INTP فکر کردن درباره چیزهای مختلف و خلوت کردن را دوست داشته و از رسیدن به راه حل مشکلات نیز لذت می برند. این افراد به دلیل داشتن دنیای غنی درونی خود، دوست دارند به جای توجه به دنیای بیرون، بر افکار درونی خود تمرکز کنند. تیپ شخصیتی INTP دایره دوستان و روابط اجتماعی گسترده ای نداشته و تمایل به بودن با افرادی منتخب از نزدیکان خود را دارند.

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی تیپ منطقی چیست؟

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی INTP چه می باشد؟

تیپ شخصیتی INTP افرادی ساکت، اهل تفکر و محافظه کار می باشند. آنها جزو افراده درونگرا محسوب شده که ترجیح می دهند تا با گروه کوچکی از دوستان صمیمی و نزدیک خود در ارتباط بوده که علایق مشترکی با یکدیگر داشته باشند.

تیپ شخصیتی INTP از فکر کردن درباره موضوعات نظری و تئوری لذت برده و برای منطق، بیشتر از احساسات ارزش قائل می شوند. افراد این گروه تفکری بوده و تصمیمات خود را بر پایه اطلاعات عینی و واقعی اتخاذ می کنند تا احساسات درونی و در مواقع تصمیم گیری نیز بسیار جدی می باشند.

این افراد در مواقعی که تفکرات خارج از چارچوب دارند، انعطاف پذیر بوده و به خوبی عمل می کنند. تیپ شخصیتی INTP به جای تمرکز داشتن بر روی جزئیات بر روی تصویر بزرگ فکر می کند. این افراد با ساختار بندی و برنامه ریزی حس محدود شدن داشته و دوست دارند تا گزینه های خود را باز نگه دارند.

نقاط مثبت تیپ شخصیتی INTP شامل مواردی مانند مستقل بودن، منطقی و عینی بودن، تفکرات انتزاعی داشتن و وفادار و با محبت بودن نسبت به عزیزان خود می باشد.

نقاط منفی تیپ شخصیتی INTP شامل مواردی مانند تا حدودی بی احساس بودن، مشکل در شناخت آنها، شک و تردید داشتن، پیرو قوانین بودن و سختی بیان کردن احساسات می باشد.

معرفی تیپ شخصیتی INTP

بیشتر بدانید : راه های درمان درونگرایی چیست؟ + علائم درونگرایی

رویکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی INTP چه می باشد؟

شخصیت هر فرد از عملکردهای شناختی مختلفی تشکیل شده که ترتیب سلسله مراتب آنها، الگوهای شخصیتی و رفتاری افراد را تعیین می کند. در رویکرد غالب، بیشترین تاثیر بر روی شخصیت فرد گذاشته می شود و رویکرد کمکی نیز پشتیبانی آن می باشد. اما میزان تاثیر عملکرد سوم و فرعی کمتر بوده ولی با این حال تاثیر خود را بصورت ناخودآگاه بر روی شخصیت فرد می گذارد.

1605686310 idea رویکرد غالب تیپ شخصیتی INTP، درونگرا منطقی : این افراد در جهت تلاش برای درک کردن نحوه عملکرد چیزهای مختلف اطرافشان می باشند و به همین دلیل بر نحوه دریافت کردن اطلاعات جهان پیرامون خود تمرکز دارند. تیپ شخصیتی INTP دوست دارد که چیزها و ایده های بزرگتر را تجزیه کرده تا بتوانند به اجزای آن نگاه نمایند. این افراد دوست دارند تا متوجه شوند که چطور همه چیز متناسب و هماهنگ کار می کند. افراد تیپ شخصیتی INTP بسیار منطقی و کارآمد بوده و متفکر می باشند. در کنار آن دوست دارند قبل از نظر دادن در مورد هر موضوعی، درک کاملی از آن را داشته باشند.

1605686310 idea رویکرد کمکی تیپ شخصیتی INTP، برونگرا شهودی : این عملکرد با کاوش کردن درباره علت و معلول و احتمالات در این افراد می باشد. آنها از تخیل، بینش و همچنین تجربه های خود در گذشته برای شکل دادن به ایده هایشان استفاده می کنند. تیپ شخصیتی INTP برای فکر کردن به آینده و موضوعات مختلف، وقت زیادی را صرف می کند.

1605686310 idea رویکرد سوم تیپ شخصیتی INTP، درونگرا حسی : این تیپ شخصیتی تمایل به جزئی نگر بودن داشته و می خواهد تا همه تجربیات بدست آورده را با دقت زیادی طبقه بندی نماید. این مطالب را با کمک اطلاعات جدید بدست آمده ترکیب کرده تا بتوانند پیش بینی خوبی از اتفاقات در آینده داشته باشند.

1605686310 idea رویکرد فرعی تیپ شخصیتی INTP، برونگرا احساسی : این افراد با وجود درونگرا بودنشان، اما در مواقعی که در کنار افراد امن و آشنا قرار می گیرند، کاملا برونگرا می شوند. اما در زمان هایی که دچار استرس می شوند، احساسات خود را خاموش کرده و تلاش می کنند تا با دیگران ارتباط برقرار نمایند. در مواقع استرس تیپ شخصیتی INTP تمایل دارد تا بیشتر بر منطق خود تکیه کند تا بر روی احساساتش.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی INTP چه می باشد؟

افراده دارای تیپ شخصیتی INTP از مفاهیم نظری و انتزاعی لذت برده و به همین دلیل با مشاغلی که مرتبط با علم می باشد، رابطه بسیار خوبی نیز دارند. این افراد منطقی بوده و مهارت زیادی نیز در استدلال کردن دارند و با وجود داشتن خلاقیت بالا، در تفکره خلاق نیز عالی می باشند.

تیپ شخصیتی INTP می تواند بسیار مستقل بوده و به همین دلیل در محیط های کاری و زندگی خود بر داشتن استقلال و آزادی شخصی، تاکید زیادی دارد. در بعضی از موارد ممکن است تا با افراد بالا دست خود و یا اشخاص دارای قدرت درگیری پیدا نمایند، بویژه در زمان هایی که احساس می کنند تا این افراد در جهت سرکوب عملکرد مستقل آنها و یا توانایی تفکر این افراد، می باشند. افراد دارای تیپ شخصیتی INTP، در مسیرهای شغلی بهترین عملکرد را داشته و این افراد دارای استقلال و انعطاف پذیری بالایی می باشند.

از جمله مشاغل مناسب و محبوب افراد دارای تیپ شخصیتی INTP به موارد زیر میتوان اشاره نمود :

• مهندس
• شیمی دان
• ریاضی دان
• فیزیک دان
• داروساز
• زمین شناس
• برنامه نویسی کامپیوتر
• پزشک در پزشک قانونی
• توسعه دهنده نرم افزارها

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی INTP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462