مشاوره تلفنی راه های آرامش بعد از دعوا با همسر

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

بعد از دعوا با همسر نیاز است که به رعایت چند موضوع مهم توجه کرده که باعث شده تا دعوا ادامه دار نشده و باعث بروز مشکلات و ناراحتی های بعدی در طرفین نشود. همانطور که می دانید داشتن تعارض و دعوا در بین زوجین کاملا طبیعی بوده و هیچوقت در یک مشاجره، یک نفر مقصر نمی باشد و هر دو طرف در آن نقش دارند. اما در اینجا می خواهیم به راه هایی برای آرامش بعد از دعوا پرداخته و اینکه چه کارهایی برای حل مشکلات پس از دعوا موثر است. این مراحل از سه بخش تشکیل شده که شامل رفتار شما بعد از دعوا، کارهایی که نباید بعد از دعوا انجام دهید و مرحله آخر روش آشتی پس از دعوا می باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در مشکلات بزرگتر، نیاز است که از یک روانشناس یا درمانگر کمک بگیرید. برای این کار می توانید از مشاوره تلفنی کمک گرفته و در این راه همکاران ما به شما مشاوره مورد نیازتان را ارائه می دهند.

مشاوره تلفنی بعد از دعوا با همسر

بعد از دعوا با همسر چه کارهایی باید انجام دهیم؟

در هیچ دعوایی یک نفر مقصر نمی باشد. یا هر دو طرف همزمان با هم بحث را شروع کرده و یا یک طرف چیزی گفته و یا حرکتی انجام داده که شروع کننده بوده است. علت دعوا در اینجا اهمیتی ندارد و مهم رفتار و کارهای ما بعد از دعوا بوده که منجر به سردی در رابطه می شود. برای زوجینی که در ابتدای زندگی خود می باشند، داشتن تعارض و اختلاف طبیعی بوده، اما روش حل آن و ادامه این بحث ها نقش مهمی در کیفیت رابطه زناشویی دارد.

اما سوال مهم این است که بعد از دعوا با همسر چه کاری باید انجام دهیم؟
در ابتدا بعد از هر مشاجره و دعوایی نیاز است که یک زمان و فضایی را به خود اختصاص دهیم. در این حالت بهتر است در سکوت بوده و در رابطه با رفتار و عملکرد خود فکر کنیم. بعد از اینکه در این باره تفکر کردیم، نیاز است که به همسر خود نزدیک شده و با آرامش کامل به سمت حل مسئله بروید. حل مسئله باعث شده تا مشکل باقی نمانده و در این بین شما از نیازها و طرز فکر همسرتان آگاه شده و نیازها و طرز فکر خود را نیز بیان می کنید.

صحبت و داشتن تعامل درست در روابط یک شاه کلید برای مشکلات و مسائل می باشد. در این رابطه نیاز است که چند اصل را در نظر داشته باشید :

1. به حرف های همسر خود با دقت و توجه گوش دهید.
2. وسط صحبت های او نپرید و اجازه دهید تا صحبت هایش تمام شود
3. او را قضاوت و سرزنش نکنید
4. مسائل و موضوعات را از زاویه دید او نیز ببینید.

بعد از دعوا با همسر چه کارهایی باید انجام دهیم؟

بیشتر بدانید : جبران اشتباهات زندگی زناشویی + راهکارهایی برای حل مشکلات زناشویی

برای حل مسائل بعد از دعوا با همسر باید چه مواردی را در نظر بگیرید؟

up arrow 2 موضوعات را بصورت جداگانه بررسی کنید: در ابتدا نیاز است که موضوعات را تک به تک بررسی کرده و با یکدیگر قاطی نکنیم. اگر در بحث خود چند موضوع مختلف را داشتید، ابتدا به بررسی بزرگترین آن بپردازید.

up arrow 2 مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرید: اینکه مسئولیت اشتباه خود را دیده و آن را بپذیرید باعث شده تا همسر شما در پذیرش بیشتری از شما قرار گیرد و حس اعتماد بیشتری به شما داشته باشد. همچنین این امیدواری و قول را به او بدهید که کار اشتباه خود را تکرار نمی کنید.

up arrow 2 بعد از دعوا با همسرتان مهربان باشید: قهر کردن و صحبت نکردن به حل مسائل کمک نکرده و تنها آن را پیچیده تر می کند. برای داشتن رابطه بهتر نیاز است که بعد از فروکش شدن میزان عصبانیتتان، درباره آن با همسرتان صحبت نمایید.

up arrow 2 از مشاور و روانشناس کمک بگیرید: در مواقعی که نمی توانید مشکلات خود را حل کنید و یا تفاوت های شخصیتی و رفتاری بالایی با یکدیگر دارید، از خدمات مشاوره تلفنی زوجین کمک بگیرید تا با کمک افراد متخصص، راهکارهای بهتری را پیدا نمایید.

بیشتر بدانید : تاثیر مشاوره در روابط زناشویی + چگونگی ارتقاء روابط

چه کارهایی را بعد از دعوا با همسر نباید انجام دهید؟

1605686149 communications بحث را ادامه ندهید : بهتر است به جای ادامه دار کردن دعوا، سکوت کرده و هر یک در تنهایی به عملکردتان فکر نمایید. ممکن است در این موقع افکار و حرف های جدیدی به ذهنتان برسد، آنها را بازگو نکنید و به جای آن سعی کنید به رفتارها و عملکرد اشتباه خود فکر کرده و مسئولیت آن را قبول کنید.

1605686149 communications قهر نکنید : قهر کردن یکی از بدترین آسیب ها بعد از دعوا می باشد. زمانی که میزان عصبانیت و خشم شما فروکش کرد، با همسر خود صحبت نمایید و مشکل را بصورت حل نشده باقی نگذارید. برای داشتن رابطه با دوام نیاز است که حتما حل مسئله کنید و با همسر خود درباره مشکل صحبت نمایید.

1605686149 communications رفتارهایی انجام ندهید که پشیمان شوید : در هنگام عصبانیت ممکن است کنترل رفتار خود را نداشته باشید، کارها یا حرف هایی نزنید که بعدا از انجام آن شرمگین و عصبانی شوید. سعی کنید خشم و ناراحتی خود را کنترل نمایید که بعد از دعوا از رفتار خود پشیمان نشوید.

1605686149 communications رابطه جنسی را قطع نکنید : بسیاری از زوجین به اشتباه بعد از دعوا رابطه جنسیشان را قطع می کنند. این موضوع منجر به سردی بیشتر در روابط می شود.

1605686149 communications مشکلات خود را به خانه نیاورید : اگر در محل کار و یا بیرون از خانه به مشکل خورده اید، هرگز این موضوع را به خانه نیاورید. مشکلات بیرون از خانه را در همان جا نگه دارید. آوردن مشکلات خارج از خانه به داخل منجر به دعوای بین زن و شوهر و سردی رابطه زوجین می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462