چگونه اعتیاد به رابطه جنسی را ترک کنیم؟ راهکارهای کاهش

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان اعتیاد به رابطه جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

اعتیاد به رابطه جنسی یعنی تمایل بیش از اندازه فرد به برقراری رابطه جنسی یا خود ارضایی می باشد که فرد خود را با روش های مختلف برای لذت جنسی تحریک می کند. اعتیاد به رابطه جنسی یکی از اختلالاتی می باشد که از سنین بلوغ تا سنین بالاتر ممکن است فرد را درگیر خود نماید. این اختلال می تواند به شیوه های مختلفی در فرد نشان داده شده و بی توجه بودن به آن و یا عادی تلقی کردن این موضوع می تواند زندگی روزمره و همچنین روابط شما را به خطر بیاندازد. از جمله مهمترین تاثیرات اعتیاد به رابطه جنسی، در زندگی زناشویی نشان داده می شود که می تواند منجر به آسیب های روحی و جسمی به همسر فرد شود. در این مقاله به بررسی اعتیاد به رابطه جنسی و روش های ترک آن می پردازیم.

درمان اعتیاد به رابطه جنسی

بیشتر بدانید : همسرم اعتیاد به خود ارضایی دارد چکار کنم؟

اعتیاد به رابطه جنسی چیست؟

انگیزه های جنسی که در حد معمول و متعادل بوده و کاملا نرمال و طبیعی می باشد، اعتیاد به رابطه جنسی محسوب نشده و در حالت اعتیاد به رابطه جنسی، فرد میل شدید جنسی داشته و عدم کنترل ذهن و افکار خود را دارد. این حالت با تکرار مداوم و بیش از اندازه رفتارهایی می باشد که منجر به تاثیرات منفی بر روی زندگی فرد می شود. اعتیاد به رابطه جنسی در دسته بیماری ها و اختلالات روانی نمی باشد، اما می تواند به اندازه اعتیاد به مواد شیمیایی خطرناک بوده و دارای عوارض باشد.

افراد دارای اعتیاد به رابطه جنسی، برای رفع نیاز خود در طول روز نیاز به تحریک جنسی دارند و همین موضوع نیز باعث شده تا تداخل های زیادی را در کارهای روزانه خود ایجاد کنند. این افراد با دیدن فیلم هایی در این زمینه، اقدام به برقراری رابطه جنسی و یا خود ارضایی کرده تا نیاز خود را ارضا نمایند. این افراد ممکن است نسبت به رفتار اعتیاد گونه خود آگاهی داشته، اما با وجود این برای کنترل آن، قادر نمی باشند. این رفتار منجر به آسیب به سلامت روان، به خطر افتادن روابط و همچنین کاهش کیفیت زندگی می شود.

چه دلایلی منجر به اعتیاد به رابطه جنسی در فرد می شود؟

در این زمینه تحقیقات زیادی صورت گرفته است اما تاکنون نتایج شفاف و روشنی در این زمینه ارائه نشده، اما با این حال دلایل زیر در اعتیاد به رابطه جنسی می تواند موثر باشد :

• داشتن سابقه ضربه های روحی در زمان کودکی
• وابستگی فرد به ترشح هورمون دوپامین که بعد از ارضای جنسی در بدن تولید می شود
• اختلال در عملکرد مغز و بخش های مربوط به منطق
• داشتن افکار نادرست درباره رابطه جنسی
• انجام مکرر آن برای فرار کردن از مشکلات زندگی

علائم اعتیاد به رابطه جنسی

بیشتر بدانید : علت خود ارضایی در خانم ها چیست؟

نشانه ها و علائم اعتیاد به رابطه جنسی

اعتیاد به رابطه جنسی با علائم مختلفی می باشد که تشخیص اصلی آن برعهده افراد متخصص است، اما مهمترین نشانه های آن شامل موارد زیر می باشد :

1605686149 communications مشاهده مکرر و دائمی فیلم های پورن : از مهمترین نشانه های اعتیاد به رابطه جنسی، تماشای فیلم های پورن می باشد که این افراد بدون کنترل و بصورت روزمره به تماشای اینگونه فیلم ها می نشینند.

1605686149 communications داشتن شریک های جنسی مختلف : از دیگر نشانه های اعتیاد به رابطه جنسی، داشتن شرکای جنسی مختلف برای رفع نیازهای جنسی فرد می باشد که به مرور زمان این افراد از برقراری رابطه جنسی با یک فرد خسته شده و به دنبال تنوع در روابط جنسی خود می باشند.

1605686149 communications داشتن رابطه جنسی نا ایمن : اعتیاد به رابطه جنسی باعث شده تا فرد برای تجربه داشتن روابط جنسی، رو به روابط جنسی نا ایمن برده و بدون استفاده از وسایل جلوگیری، این روابط را انجام داده و یا از شرکای جنسی نا مطمئن در این زمینه استفاده نماید.

راه های درمان اعتیاد به رابطه جنسی به چه صورت است؟

برای درمان اعتیاد به رابطه جنسی بهترین کار کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه می باشد، سکس تراپ، روانشناس و روانپزشک ها در این زمینه می توانند به فرد کمک نمایند. همچنین تغییر در سبک زندگی و ایجاد سرگرمی ها و پر کردن وقت های فراغت نیز می تواند در کم کردن افکار جنسی به فرد کمک نماید. ورزش کردن و کمک گرفتن از آن برای پر کردن زمان های خالی در این افراد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

اما بهترین کار در ابتدا مراجعه به یک روانشناس بوده تا ریشه این موضوع در فرد بررسی شده و برای درمان آن از روش مناسب او استفاده شود. گاهی مواردی مانند افسردگی و داشتن افکار مربوط به خودکشی در فرد باعث شده تا اعتیاد به رابطه جنسی داشته باشد. در بررسی های صورت گرفته شده در این زمینه نشان می دهد که برخی از افراده دارای اعتیاد به رابطه جنسی، انجام برخی از حرکات برای آنها با اجبار روانی همراه بوده که به همین دلیل نشانه هایی از افسردگی اجتماعی در این افراد دیده می شود.

در برخی مواقع نیاز به استفاده از دارو بوده که این موضوع باید حتما زیر نظر روانپزشک تجویز شود و بطور کلی کمک گرفتن از افراد متخصص می تواند روند درمان را تسریع کرده و در بهبود شرایط بسیار موثر واقع شود. از جمله روش های درمانی در اعتیاد به رابطه جنسی به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

• آموزش دادن مدیریت روابط جنسی و شناخت بیشتر از رابطه های پر خطر و آسیب های ناشی از آن
• بررسی عواملی که منجر به تحریک فرد شده و افکار جنسی را به دنبال دارد
• آموزش کنترل کردن استرس و اضطراب و مدیریت کردن آن
• ارائه کردن جایگزینی به جای انجام رفتارهای جنسی پرخطر

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان اعتیاد به رابطه جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462