چگونه یک دوست خوب باشیم؟ چه وظایفی در دوستی داریم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

دوست خوب بودن کار آسانی نبوده و نیاز به صرف زمان و گذراندن وقت با یکدیگر را دارد، اما قطعا داشتن دوست خوب در این دنیا بسیار با ارزش بوده و فرد می تواند لحظات بسیار خوبی را در کنار دوستان خود داشته و در شادی ها و غم هایش از وجود دوست خوب خود استفاده نماید. برای داشتن دوست خوب نیاز است تا خودمان نیز دوست خوبی برای او باشیم، پس بهتر است تا ابتدا وظایف یک دوست خوب را دانسته و نسبت به آن متعهد باشیم، تا در مقابل نیز دوستان خوبی را جلب نماییم.

وظایف دوست خوب چیست؟

بیشتر بدانید : چگونه با دیگران یک ارتباط موثر داشته باشیم؟

وظایف یک دوست خوب چه می باشد؟

دوست خوب به قول هایش عمل می کند : قول هایی که به آن نمی توانید متعهد باشید و یا قول هایی که فراموش می کنید را کنار بگذارید. بر سر زمان بندی های قول هایتان نیز متعهد باشید و در صورتیکه نمی توانید آن قول را عملی نمایید، علتش را برای دوستتان توضیح دهید، این کار منجر به جلب اطمینان او شده و نسبت به شما احساس امنیت بیشتری می کند. همچنین نسبت به ساعت هایی که با دوستانتان تنظیم می کنید تا همدیگر را ملاقات نمایید نیز متعهد باشید. تاخیر در آمدن شما باعث می شود که دوست شما معطل شده و حس کند که او برایتان اهمیت کافی ندارد. بدقولی بصورت مداوم منجر به عدم اعتماد به شما شده و دوستی هایتان را کمرنگ می کند.

قابل تکیه گاه باشید : یکی از ویژگی های مهم دوست خوب، تکیه گاه بودن او می باشد. این بدان معناست که در شرایط سخت و یا شرایط خوب، می تواند بر روی شما حساب کرده و از حمایتتان برخوردار باشد. تکیه کردن به افرادی که دارای رفتار متغیر می باشند بسیار سخت است، بنابر این سعی کنید در این زمینه از رفتاری قابل پیش بینی و ثابت برخوردار باشید. پیگیری کردن نیز از جمله رفتارهای یک دوست قابل اتکا می باشد که منجر به ایجاد حس حمایت و امنیت برای دوستتان می شود.

اگر مرتکب اشتباهی می شوید، عذرخواهی کنید : عذرخواهی کردن از کار اشتباه می تواند میزان رضایت و اعتماد طرف مقابل را جلب نماید. اینکار همچنین مسئولیت پذیری شما را در مقابل اشتباهتان نشان داده و با اینکه ممکن است کاری در جهت جبران خطای شما نباشد، اما برای ایجاد حس رضایت در طرف مقابل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تظاهر به اینکه اتفاقی نیافتاده است و با مقصر دانستن طرف مقابل، می تواند خشم او را نسبت به شما زیاد کند.

صداقت داشته باشید : از ارکان مهم در دوستی، داشتن صداقت می باشد. صداقت نیز منجر به ایجاد حس امنیت و اعتماد در طرف مقابل شده و شما را برای او امن و صمیمی می کند. صادق بودن باید در همه جنبه های وجودی شما باشد، مانند صداقت در بیان احساس، عملکرد و صحبت های شما. اینکه درباره احساساتتان با دوست خود صادق باشید باعث شده تا شما برایش باور پذیرتر و امن تر به نظر بیایید.

از دوستی ها سو استفاده نکنید : سو استفاده کردن از دیگران در هر شرایطی بد بوده و می تواند به طرف مقابل احساسات بدی را منتقل کرده و منجر به بالا رفتن احساس خشم در او شود. سعی کنید در دوستی خود تنها برای مواقعی که با دوستتان کار دارید، ارتباط برقرار نکرده و دوستی خود را در همه لحظه ها پیش ببرید. زمانی که دوست شما این احساس را کند که تنها برای مواقعی به او زنگ می زنید یا حال او را می پرسید که با او کار دارید، از شما فاصله گرفته و دوستی اش را ممکن است به مرور با شما کم نماید.

وفاداری : از دیگر ویژگی های دوستی های ماندگار و خوب میزان وفاداری آنها می باشد. دوستی یک رابطه دو طرفه بوده که برای حفظ و ماندگاری آن نیاز است تا هر دو نفر تلاش نمایند. وقت گذراندن با یکدیگر و همچنین داشتن ارتباط های تلفنی و مجازی بخشی از این ارتباطات می باشد.

دوست خوب بودن چه ویژگی هایی دارد؟

بیشتر بدانید : چگونه با یک دختر از جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟

10 پیشنهاد برای یک دوست خوب بودن

1. دوست خوب شنونده خوبی می باشد و به حرف ها و درد و دل های دوستانش بدون قضاوت گوش کرده و با آنها همدلی می کند.
2. دوست خوب رازدار بوده و صحبت ها و رازهای دوستانش را به پیش افراد دیگر نبرده و آنها را برملا نمی کند.
3. دوست خوب کسی است که بر روی رابطه خود احساس سلطه گری نداشته و با دوستش احساس برابری می کند.
4. دوست خوب در مواقع سختی به دوستانش کمک کرده و دست آنها را گرفته و مراقب دوست خود می باشد.
5. دوست خوب به حریم شخصی دوستانش احترام گذاشته و بدون اینکه او بخواهد وارد این حریم نشده و در زندگی دوستانش فضولی نمی کند.
6. دوست خوب در مواقعی که دوستانش با او مشورت می کنند، سعی در ارائه بهترین راهنمایی را داشته و منجر به آسیب زدن به دوستانش نمی شود.
7. دوست خوب در مواقعی که دوستش مرتکب خطایی می شود او را می بخشد، مگر آنکه میزان خطا و اشتباهات دوستش زیاد بوده و منجر به آسیب به او می شود.
8. دوست خوب برای رشد و شکوفایی دوستی هایش تلاش کرده و علاقه مند به پیشرفت و ترقی دوستش می باشد.
9. دوست خوب حمایتگر خوبی بوده و در مواقعی که دوستش نیاز به کمک و پشتیبانی دارد در کنار او می باشد.
10. دوست خوب در مواقعی که نظر مخالفی دارد، به عقاید و طرز فکر دوستانش احترام گذاشته و آنها را می پذیرد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462