همسرم اعتیاد به خود ارضایی دارد چکار کنم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان خود ارضایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

اعتیاد به خود ارضایی ممکن است در بین افراد متاهل و بعد از ازدواج نیز وجود داشته باشد و این موضوع در بین مردان بیشتر از زنان است. حتی خود ارضایی در زمان نامزدی نیز بسیار رایج بوده و فرد به دلیل اعتیاد به خود ارضایی، همچنان از این روش برای تامین نیازهای جنسی اش استفاده می کند که برای این کار بهتر است تا همسرتان را تشویق کنید تا از یک مشاور برای ترک آن کمک بگیرد.

خود ارضایی در زمانی که فرد مجرد می باشد و نمی تواند فعالیت جنسی روتین و مورد نیازش را انجام دهد، به عنوان یک راه ایمن و آسان در جهت رفع تمایلات جنسی و کشف نقاط حساس جنسی، انجام می شود. اما اعتیاد به خود ارضایی می تواند آزار دهنده بوده و در بعد از ازدواج نیز منجر به بروز مشکلاتی در رابطه زوجین شود.

دلایل زیادی برای اعتیاد به خود ارضایی وجود دارد که از جمله آنها اضطراب زمینه ای و یا افسردگی در فرد بوده که شخص به منظور بدست آوردن آرامش و کاهش استرس درونی اش، خود ارضایی می کند. همچنین ممکن است به دلیل عدم تعادل مواد شیمیایی طبیعی در مغز این حالت ایجاد شود. این موارد از جمله دلایل اعتیاد به خود ارضایی می باشد و در این مقاله قصد داریم به راه های جلوگیری و نشانه های خود ارضایی افراطی بپردازیم.

علت اعتیاد به خود ارضایی

بیشتر بدانید : علت خود ارضایی در آقایان چیست؟

نشانه های اعتیاد به خود ارضایی چه می باشد؟

خود ارضایی بعد از ازدواج ممکن است به دلایل مختلفی همچنان ادامه پیدا کند که از جمله این دلایل می تواند نشانه های وسواس گونه در فرد بوده که با وجود عدم تمایل به انجام خود ارضایی، همچنان این رفتار را تکرار می کند و یا عدم رضایت از رابطه جنسی می باشد که این موضوع بیشتر در بین خانمها شایع است. دلیل اعتیاد به خود ارضایی هرچه که باشد می تواند منجر به بروز آسیب به زندگی زناشویی شده و همچنین سردی رابطه جنسی و سرد شدن رابطه عاطفی را ایجاد نماید، بنابر این باید مهمتر از همه دلیل انجام این موضوع بررسی شده و نسبت به ترک و درمان آن، اقدامات لازم انجام شود.

علائم خود ارضایی بستگی به شدت و تعداد دفعات انجام این کار می تواند متفاوت باشد و هر چه میزان اعتیاد فرد به انجام این کار بیشتر باشد، علائم و نشانه های آن نیز شدیدتر است. از جمله آنها به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

• اختلال فرد در عملکرد جنسی
• احساس شرمندگی بعد از خود ارضایی
• پیدا کردن هر موقعیتی برای انجام این کار
• داشتن حس گناه بعد از خود ارضایی
• ناتوانی کنترل بر روی میل و وسوسه
• تحریک بیش از حد در اثر خود ارضایی زیاد

راهکار ترک اعتیاد به خود ارضایی

بیشتر بدانید : روش های عملی ترک خود ارضایی در روانشناسی

راهکارهای جلوگیری از اعتیاد به خود ارضایی

از آنجایی که اعتیاد به خود ارضایی می تواند در زندگی مشترک مشکلاتی را ایجاد کرده و منجر به سردی روابط و بروز مشکل در رابطه جنسی شود، برای جلوگیری از انجام آن باید اقداماتی صورت گیرد. همچنین خود ارضایی افراطی می تواند منجر به تورم آلت و تحریک و آسیب پوست نیز شود. برای جلوگیری از انجام این کار نیاز است تا فرد موارد زیر را در نظر داشته باشد :

1605686149 communications پرهیز از هر نوع محتوای جنسی
1605686149 communications وقت گذراندن بیشتر با خانواده و همسر
1605686149 communications داشتن فعالیت های متنوع
1605686149 communications ورزش کردن
1605686149 communications دوری از تنهایی و به واسطه آن وسوسه شدن برای انجام خود ارضایی
1605686149 communications کم کردن مصرف غذاهای تحریک کننده گرم
1605686149 communications نپوشیدن لباس های چسبان و تنگ

از دیگر روش هایی که برای ترک اعتیاد به خود ارضایی میتوان انجام داد، روش های درمانی می باشد که از جمله این راه ها موارد زیر می باشد:

1605686310 idea روان درمانی : مراجعه به روانشناس و بررسی عوامل روانی دخیل در اینباره می تواند کمک زیادی در درمان اعتیاد به خود ارضایی داشته باشد. از جمله موارد دخیل در این زمینه میتوان به بررسی رفتار و احساسات فرد درباره خود ارضایی، آسیب های گذشته، وجود عوامل استرس زا و مشکلات فرد درباره وابستگی و اعتیاد اشاره کرد. کمک گرفتن از درمان رفتاری شناختی می تواند در این زمینه به فرد کمک نماید.
این موضوع را در نظر داشته باشید که در مرحله اول درمان نیاز است که فرد تمایل و انگیزه قوی برای ترک این عادت داشته و در حالت مقاومت و یا انکار این موضوع نباشد. در مراحل ابتدایی درمان نیز ممکن است مدت زیادی طول کشیده تا بهبودی و نتیجه مطلوب حاصل شود.

1605686310 idea تغییر در سبک زندگی فرد : برای ایجاد نتیجه مثبت، تغییر در سبک زندگی یک امر ضروری بوده که می تواند نتایج حاصل از آن را نیز تغییر دهد. از جمله مواردی که می تواند در شروع درمان موثر بوده و به عنوان تغییر در سبک زندگی محسوب می شود، به نمونه های زیر میتوان اشاره کرد :

• مشغول بودن و جلوگیری از تنهایی
• صادق بودن با خود و درمانگر
• صرف زمان کافی برای مراحل درمان
• مراقبت از خود و بدن
• آمادگی داشتن برای تغییر
• پوشیدن لباس در هنگام خواب
• دوری از تنهایی
• دور ماندن از محتواهای جنسی و موضوعاتی که تمایل به خود ارضایی را افزایش می دهد
• صبور بودن و رها نکردن درمان

1605686310 idea دارو درمانی : در حال حاضر داروی خاصی برای درمان خود ارضایی وجود نداشته اما از آنجایی که ممکن است فرد به دلایلی مانند افسردگی و یا استرس زیاد، به انجام خود ارضایی می پردازد، تشخیص این موضوع توسط پزشک و تجویز داروهای مربوط به این بیماری ها ممکن است صورت گیرد. معمولا در این زمینه پزشکان داروهایی مانند لیتیوم، بوسپیرون، دارو ضد افسردگی سه حلقه ای و داروهای مهار کننده انتخابی جذب مجدد سروتونین را تجویز می کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان خود ارضایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462