ازدواج مجدد با همسر سابق خوب یا بد؟ بررسی مزایا و معایب

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج مجدد با همسر سابق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

ازدواج مجدد با همسر سابق در بعضی مواقع و شرایط برای زن و شوهرها اتفاق می افتد و باعث می شود تا به یکدیگر برگردند. اما آیا ازدواج مجدد با همسر سابق درست است؟ در مواقعی که زن و شوهر بعد از طلاق به خود فرصت داده و بر روی نقاط ضعف خود کار می کنند و یا به دنبال راه حل هایی برای مشکلات خود می روند، شانس برگشت به ازدواج قبلی در آنها بیشتر می شود. این موضوع مخصوصا برای زوج هایی که دارای فرزند می باشند از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما با این حال ازدواج مجدد با همسر سابق برای همه زوج ها موثر نبوده و در این مقاله ما به بررسی مزایا و معایب این نوع ازدواج ها می پردازیم.

دلایل ازدواج مجدد با همسر سابق

بیشتر بدانید : چگونه قلب شکسته را درمان کنیم؟ مرحم دل شکسته چیست؟

به چه دلایلی ازدواج مجدد با همسر سابق صورت می گیرد؟

دلایل ازدواج مجدد بعد از طلاق در زوج های مختلف با یکدیگر فرق می کند، اما در بسیاری مواقع بعد از فروکش کردن ناراحتی ها، عصبانیت و دلخوری ها و یا به دلیل دلتنگ شدن برای همسر خود، زوجین به یکدیگر باز می گردند. اما در 60 درصد مواقع ازدواج مجدد با همسر سابق با شکست روبرو شده و این موضوع حتی سریع تر از طلاق اول نیز رخ می دهد. بنابر این برای ازدواج مجدد با همسر سابق نیاز است تا کارها را به آرامی انجام داده و برای جلوگیری از شکست دوباره در ازدواج، وقت بیشتری را برای گذراندن دوره های آموزشی در این زمینه و یا کمک گرفتن از مشاور صرف نمایید. همچنین در این بین دلایل مردها با زن ها برای ازدواج مجدد با همسر سابق، متفاوت می باشد.

دلایل خانم ها برای ازدواج مجدد با همسر سابق : زنانی که دارای استقلال مالی نمی باشند، ممکن است مجبور به ازدواج با همسر سابق خود شوند. همچنین درباره خانم هایی که دارای فرزند می باشند نیز این موضوع رخ می دهد. در برخی از مردان، وجود فرزند باعث شده تا اهرم فشاری جهت باز گرداندن همسر سابق خود به رابطه قبلی باشد.

دلایل مردان برای ازدواج مجدد با همسر سابق : از جمله دلایلی که منجر به بازگشت مردان به ازدواج قبلی می شود میتوان به ناتوانی آنها در نظم بخشیدن به زندگی و یا دشواری کارهای نگهداری از فرزند اشاره کرد. برای مردانی که وظیفه نگهداری از بچه را دارند، اداره تنهایی فرزند کار سختی می باشد و این موضوع منجر به بازگشت آنها به زندگی قبلی می شود.

علت بازگشت افراد برای ازدواج مجدد با همسر سابق

بیشتر بدانید : طلاق بر روی کودکان چه تاثیری می گذارد؟

علت بازگشت زوجین به ازدواج مجدد با همسر سابق چه می باشد؟

در برخی از زوج ها بعد از فروکش کردن ناراحتی ها، التیام زخم ها، عصبانیت ها، ناامیدی ها و همچنین فرصت پیدا کردن برای فکر کردن به موضوعات گذشته، باعث شده تا بعد از گذشت مدت زمانی از جدایی و طلاق، آنها را به سمت ازدواج مجدد سوق دهد. اما از جمله علت هایی که منجر به بازگشت زوجین به سمت ازدواج با همسر سابق خود می شود به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

1605686310 idea حل کردن مسائل و مشکلات گذشته : دلیلی که در بعضی مواقعی زوج ها بعد از طلاق به سمت یکدیگر باز می گردند این است که آنها بر روی موضوعاتی که منجر به جدایی آنها شده است، کار می کنند. در مواقعی که زوجین بر روی مشکلات خود کار می کنند، متوجه این موضوع می شوند که هنوز به یکدیگر علاقه مند بوده و موضوعات آنها به قدری بزرگ نبوده که منجر به طلاق آنها شده است.

1605686310 idea رشد شخصی : در طول جدایی ممکن است یکی از طرفین و یا هردوی آنها به دنبال کار کردن و فکر کردن بر روی ویژگی های شخصیتی خود باشند. آنها ممکن است شناخت بهتر و بیشتر از خود و خواسته هایشان در رابطه را پیدا کرده و همچنین روش حل مسئله را یاد بگیرند. در کنار آن زوجین بر روی نقاط ضعف و قوت خود کار کرده و به همین دلیل تصمیم به ازدواج مجدد می گیرند.

1605686310 idea دلتنگی برای یکدیگر : از دیگر مواردی که بعد از گذشت مدتی از جدایی اتفاق می افتد، دلتنگی زوجین برای هم می باشد که با فروکش کردن درگیری ها و عصبانیت این موضوع شکل می گیرد. بعضی مواقع درد و رنج هایی که منجر به جدایی شده است زیاد بوده و زوجین بعد از بخشیدن همدیگر، تصمیم به ازدواج مجدد با همسر سابق را می گیرند.

ازدواج مجدد با همسر سابق درست است یا غلط؟

ازدواج مجدد با همسر سابق بستگی به این دارد که دلایلی که منجر به طلاق شده است، تعداد فرزندان و همچنین شرایط زن و شوهر چگونه بوده و به همین دلیل نمیتوان یک نسخه کلی در این زمینه ارائه داد. بر اساس آمار صورت گرفته شده در این زمینه تنها 10 تا 15 درصد از زوج ها بعد از طلاق گرفتن با یکدیگر آشتی کرده و تنها 6 درصد از آنها دوباره به رابطه قبلی بر می گردند و ازدواج می کنند.

در مواقعی که قصد ازدواج مجدد با همسر سابق خود را دارید باید نسبت به حل مشکلاتی که منجر به جدایی شما شده است، مطمئن شوید. در این زمینه بهترین کار کمک گرفتن از مشاور و روانشناس زوجین می باشد. مشاوره به فرد کمک کرده تا اختلافات و تعارض های ایجاد شده در رابطه را رسیدگی نمایید. همچنین مشاوره منجر به شانس موفقیت بیشتر زوجین در ازدواج بعدی می شود.

اما پیش از ازدواج مجدد با همسر سابق خود نیاز است تا این موارد را انجام داده تا رابطه موفق تری داشته باشید :

• رشد شخصی داشته و درباره خود و نقاط ضعف و قوتتان آموزش دیده و یادگیری داشته باشید
• اشتباه های همسر خود را بخشیده و یا فراموش کنید
• به این نتیجه رسیده باشید که دلایلی که برای جدایی داشته اید ناکافی و نادرست بوده است
• متوجه این موضوع شده باشید که زندگی مجردی برای شما مطلوب نمی باشد.
• برای زندگی قبلی خود احساس دلتنگی داشته باشید

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج مجدد با همسر سابق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462