درمان قلب شکسته | چگونه دل شکسته را درمان کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

برای همه افراد ممکن است در طول زندگیشان، تجربه ناراحتی و شکستن قلبشان وجود داشته باشد. قلب شکسته حس دردناکی بوده که ممکن است تا مدت ها ذهن و جسم فرد را درگیر خود کرده و کنار آمدن با این موضوع برای او بسیار سخت باشد. جدایی از افراد مهم زندگیمان و همچنین پایان دادن به یک رابطه عاشقانه، می تواند منجر به تجربه قلب شکسته در ما شود. درمان قلب شکسته در خودش نهفته بوده و کنار آمدن با آن بسیار سخت است. در این مقاله راهکارهایی که برای درمان قلب شکسته موثر بوده و مرحمی برای آن می باشد را ارائه می دهیم.

راهکارهای درمان قلب شکسته

بیشتر بدانید : راهکارهای موثر برای مقابله با شکست عشقی

راه های درمان قلب شکسته چه می باشد؟

1605686310 idea به خودتان اجازه غصه خوردن دهید : از آنجایی که در فرهنگ ما و در دید عموم، غصه خوردن و گریه کردن نشانه ضعف آدمها می باشد، در شرایطی که فرد با قلب شکسته خود مواجه می شود، اجازه غصه خوردن را به خود نداده که این موضوع منجر به بدتر شدن شرایط می شود. اما امروزه به این نتیجه رسیده اند که در صورتیکه زمان و فضای کافی را برای غصه خوردن درباره موضوعی که منجر به شکستن قلب شما شده است را به خود بدهید، منجر به این می شود که بهتر و سریع تر از این شرایط رهایی یابید. تلاش برای فراموش کردن و یا مقابله کردن با غم و غصه باعث شده تا در آینده این موضوع دوباره به سراغ شما آمده و مراحل بهبودی آن طولانی تر شود.

بنابر این نیاز است تا برای درمان قلب شکسته خود، زمانی را برای غصه خوردن و گریه کردن گذاشته و سعی نکنید تا با قوی بودن، سعی در حس نکردن مشکل خود داشته باشید. تلاش کنید در این زمینه به صداهای درونتان و یا پافشاری دیگران برای فراموشی موضوع، اهمیت نداده و تا زمانیکه خودتان احساس بهتری پیدا می کنید، به گریه کردن بپردازید. این موضوع را در نظر داشته باشید که سوگواری کردن برای موضوعی که برای شما تجربه از دست دادن را به همراه داشته است، بسیار مهم بوده و یکی از مراحل آن غصه خوردن و گریه کردن است که نه تنها که منجر به آسیب به شما نمی شود، بلکه باعث شده تا احساسات درونی تان را تجربه کرده و آنها به مرور از بین روند.

1605686310 idea سهم خودتان را در این جدایی ببینید : سعی کنید در زمان جدایی یک طرفه به قاضی نرفته و سهم خودتان را در این جدایی دیده و تمام تقصیرها را گردن طرف مقابل نیاندازید. همچنین اینکه تماما خودتان را سرزنش کرده و مقصر نشان دهید نیز کار درستی نبوده و منجر به بدتر شدن حال درونیتان می شود. در هر نوع جدایی، هر دو نفر سهمی داشته و باید میزان نقش خود را در این زمینه در نظر داشته باشند. اگر نتوانید سهم خودتان در رابطه را متوجه شوید، احتمال دارد تا در رابطه بعدی خود نیز دچار همین مشکل شده و به همین شکل رابطه تان پایان یابد. جدایی های و قلب شکسته باعث شده تا افراد در آن فرصت رشد و یادگیری درباره خودشان را داشته و بتوانند نقص ها و ایرادات خود در رابطه را پیدا نمایند. اما این موضوع تنها زمانی ممکن است که فرد به دنبال اشتباهات خود گشته و سعی در جبران نقاط ضعفش کند.

1605686310 idea در پذیرش قوانین زندگی باشید : جدایی و درد حاصل از آن بخش جدایی ناپذیری از زندگی همه افراد می باشد که شامل مواردی مانند جدا شدن از عشق زندگی، مرگ عزیزان، مهاجرت، طلاق و غیره می باشد. هر نوع جدایی می تواند دردهای گذشته ما را نیز در درونمان تازه کند. اما این موضوع بخش جدایی ناپذیری از زندگی بوده و پذیرفتن این موضوع می تواند در بهتر شدن شرایط و مرحم قلب شکسته، به ما کمک بهتری نماید. به خودتان اجازه غصه خوردن در این زمینه را داده، اما خود را برای ورود فرد جدید به زندگیتان نیز آماده نمایید.

شکستن قلب مبنای علمی دارد؟

بیشتر بدانید : دلایل شکست در ازدواج مجدد چیست؟ + مشاوره برای پیشگیری

آیا شکستن قلب واقعیت دارد؟

پیش تر تصور میشد که شکستن قلب تنها یک استعاده بوده که توسط شاعران و نویسندگان مطرح شده و بعدها به عنوان یک اصطلاح در بین مردم رایج شده است. اما تحقیقاتی در این زمینه و در سال 1967 صورت گرفت که مسئله قلب شکسته در آن مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که شکستگی قلب که بر اثر یک فشار روحی بزرگ در فرد ایجاد می شود، یک موضوع کاملا جدی می باشد. این بیماری با نام سندروم شکستگی قلب بوده و کاردیومیوپاتی ناشی از استرس داشتن است. این بیماری در سال 1990 به لیست بیماری های قلبی افزوده شد و در این سندروم هیچ علامتی از صدمه خاص بر روی قلب دیده نمی شود، اما فرد بیمار از نشانه هایی شکایت داشته که شبیه به سکته قلبی می باشد که از جمله این علائم به درد در قفسه سینه و نفس تنگی میتوان اشاره کرد.

متخصصان قلب در این زمینه اینگونه توضیح می دهند که یکی از دلایل ایجاد سندروم قلب شکسته، کاتکول آمین ها می باشند که کاکتول آمین های یک گروه از هورمون ها بوده که در شرایط استرس زا و بحرانی میزانشان در خون افزایش می یابد. بنابر این نیاز است تا در صورت قرار گرفتن در شرایطی که احساس غم زیادی را تجربه کرده و یا حس قلب شکسته داریم، از یک دوست و یا روانشناس در این زمینه کمک گرفته تا درباره موضوعاتی که باعث ناراحتیمان می شود، صحبت کرده و زمانی را برای گریه کردن و خالی کردن احساسات درونمان اختصاص دهیم.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. به نظرم نرماله حتی به خاطر همچین مسئله‌ای فرار کنی بری تا ابد کینه و خشم فامیلشن دلم برا زنانیکه بی هیچ علتی حق خوری درشان اعمال میشه و بعد بدجنس های دهاتی قارچ، جوراب میگن تو لاور مایی میسوزی واقعا دامنه لاو ناقص مثل اصول درس زندگی کردن که باید همگانی شه وگرنه راندمان کار کاهش و منیکه این همه خر حمالی کردم بدجنس های تنه لش بد دهن هیچ گهی نخوردن الا اعصاب خوردی زر زدن اضافه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462