چگونه یک زندگی عاشقانه و آرام داشته باشیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زندگی زناشویی عاشقانه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

زندگی عاشقانه و آرام بین زن و شوهرها نیاز به رعایت یکسری موضوعات و نکات داشته و به خودی خود و بدون هیچ گونه تلاشی امکان پذیر نمی باشد. داشتن زندگی زناشویی خوب و با کیفیت نیاز به تلاش هر دو طرف داشته و بدون هیچ گونه تلاشی ممکن نمی باشد. نکات ظریف زیادی وجود دارد که با رعایت کردن آن می توانید تاثیرات بالا و قابل ملاحظه ای را در زندگی زناشویی خود ایجاد نمایید. رعایت این موارد در طول زندگی باعث شده تا نه تنها دوام رابطه عاطفی شما تعیین شود، بلکه زندگی زناشویی شاد و عاشقانه تری نیز داشته باشید.

دوران متاهلی شما می تواند مثل زمان آشنایی زیبا و پر از احساسات قشنگ باشد، اما این به شرطی امکان پذیر است که از نکات مهمی که در دوام رابطه و همچنین زیباتر شدن آن نقش دارد، غافل نشویم. در این مقاله به بررسی این نکات پرداخته تا زندگی مشترک زیباتری را برای خود رقم بزنیم.

راه های ساختن زندگی عاشقانه و آرام

بیشتر بدانید : مشاوره تلفنی برای بدست آوردن آرامش در زندگی

چه مواردی باعث می شود تا یک زندگی عاشقانه و آرام داشته باشیم؟

tick 2 با یکدیگر مهربان باشید : مهربانی همیشه می تواند باعث بیشتر شدن احساسات بین دو نفر شود. همچنین در این روزگار که افراد دارای مشغله های بالایی بوده و به واسطه آن نیز از استرس و اضطراب زیادی نیز برخوردارند، مهربانی می تواند راهی برای کم شدن این تنش ها در افراد شده و در کنار آن رابطه زوجین را زیباتر و مستحکم تر می کند. محبت منجر به قوی تر شدن رابطه بین افراد شده و این را در نظر داشته باشید که این احساس باید دو طرفه باشد.

tick 2 برای یکدیگر وقت بگذارید : سعی کنید در طول زمان یک روز، حتما زمان هایی را به یکدیگر اختصاص داده و در آن از موضوعاتی که در طول روز اتفاق افتاده است، صحبت کرده و به حرف های همدیگر گوش دهید. همچنین برای تفریح و داشتن لحظات شاد کنار یکدیگر وقت گذاشته و زمان هایی را به بازی، دیدن فیلم، گوش دادن موسیقی و کتاب خواندن با همدیگر اختصاص دهید.

tick 2 همدیگر را تحسین نمایید : تعریف کردن از یکدیگر و قدردانی از زحمات و کارهای هم، تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن علاقه و احساس دارد. وقتی شما از همسر خود هر روز تحسین کرده و یا قدردان زحمات او می شوید، به او انرژی و انگیزه بیشتری برای ادامه زندگی داده و احساس ارزشمندی و توانمندی به همسرتان می دهید.

tick 2 با یکدیگر لحظات و خاطرات شاد بسازید : سعی کنید در طول هفته، حتما زمان هایی را برای تفریح و خندیدن در کنار هم اختصاص دهید. داشتن لحظات خوب با یکدیگر منجر به بهتر شدن احساسات شما با هم شده و پیوند عاطفیتان را محکم تر می کند. همچنین خندیدن و داشتن لحظه های شاد، باعث ترشح هورمون های شادی آور در بدنتان می شود که به سلامت جسمانی و روحی شما نیز کمک می کند.

tick 2 به یکدیگر متعهد باشید : تعهد داشتن را در همه زمینه های زندگیتان انجام دهید و سعی کنید اگر قولی می دهید و یا حرفی می زنید، به آن پایبند بوده و عمل نمایید. متعهد بودن باعث شده تا همسرتان روی شما حساب باز کرده و احساس امنیت نماید.

بیشتر بدانید : راه های تقویت امید به زندگی

چه کارهایی را نباید در رابطه زناشویی آرام و عاشقانه انجام دهیم؟

1605686149 communications در جمع با یکدیگر بحث نکنید : باز کردن مشکلات و مسائلتان در جمع و صحبت کردن درباره اختلافاتتان با دیگران می تواند تا حد زیادی باعث آسیب به رابطه زناشویی تان شده و اعتماد و علاقه شما به یکدیگر را کم می کند. مشکل و عدم تفاهم در همه زندگی ها وجود داشته و موضوع طبیعی می باشد، اما در مواقعی که این موضوعات به بیرون از حریم شخصیتان وارد شده و به گوش دیگران می رسد، آسیب زیادی را به رابطه عاطفیتان وارد می کند. چون منجر به بدنامی همسرتان شده و او را در ذهن دیگران خراب می کند.

1605686149 communications زود قضاوت نکنید : قضاوت کردن و اجازه ندادن به فرد برای توضیح دادن درباره موضوعات پیش آمده باعث شده تا احساس نا امنی به طرف مقابلتان دست دهد. سعی کنید تا در زمینه موضوعاتی که برای شما شک و شبهه ای ایجاد شده است، برای اطمینان از اینکه دقیقا چه اتفاقی افتاده است، از همسرتان سوال پرسیده و قبل از ایجاد اتهام به او اجازه دهید تا خودش درباره آن به شما توضیح دهد. همچنین در مواقعی که همسرتان به شما کم توجه کرده و یا زمان هایی که رابطتان به خوبی روزهای گذشته پیش نرفته است، سعی کنید به جای قضاوت کردن و متهم کردن، او را درک کرده و زمان کافی به همسرتان دهید تا بتواند درباره موضوع اذیت کننده برایش، به شما توضیح دهد.

1605686149 communications با کنایه با یکدیگر صحبت نکنید : در مواقع دلخوری و زمان هایی که انتظارات شما بر آورده نشده است، سعی کنید خواسته خود را بصورت شفاف و به دور از کنایه یا تهدید بیان کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که در خیلی از مواقع تا شما درخواست خود را بصورت شفاف و مستقیم بیان نکنید، همسر شما متوجه آن نشده و خیلی از دلخوری ها به همین دلیل ایجاد می شود. شما ممکن است نیاز باشد تا درباره علاقه مندی ها، خواسته و نیازهای خود بارها به همسرتان توضیح داده و با او صحبت نمایید، تا بتواند آنها را به خاطر سپرده و برای شما برآورده نماید. صحبت کردن بهترین و بزرگترین ابزار شما در زندگی زناشویی می باشد. شما از این طریق می توانید بسیاری از مشکلات خود را حل کرده و در جهت بهتر شدن رابطتان اقدام نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زندگی زناشویی عاشقانه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. وای من عاشق زندگی های رمانتیک و شاعرانه ام به نظرم همکاری زن و مرد تو خونه بهم بهتر از گرفتن مستخدم و کلی با هم عشق و حال کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462