نکات مهم بهبود رابطه مادر شوهر و عروس

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بهتر شدن روابط خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

بهبود رابطه مادر شوهر و عروس بسیار مهم بوده و نقش مهمی در کیفیت زندگی زناشویی و کاهش تعارضات زوجین دارد. همانطور که می دانید در فرهنگ های مختلف رابطه بین مادر شوهر و عروس چالش بر انگیز و دارای مشکل می باشد. اما در خیلی از مواقع این رابطه بسیار خوب و صمیمی بوده که در زندگی زناشویی زوجین نیز تاثیر مهم و بسزایی دارد.
از آنجایی که در فرهنگ های شرقی افراد با ازدواج با همسر خود، در واقع با خانواده او نیز وصلت کرده و رابطه های جدیدی در زندگی هر کدام از زوجین شکل می گیرد. کیفیت این روابط و نوع تعارضات بین آنها می تواند نقش مهمی در روند زندگی زناشویی داشته و همچنین یکی از عامل های دعواهای بین زوجین شناخته می شود. پس با بهبود در این روابط می توانید تاثیر خوبی در زندگی خود ایجاد نمایید. یکی از این روابط مهم، رابطه بین مادر شوهر و عروس می باشد. این رابطه متاسفانه از گذشته دارای چالش های زیادی بوده که البته امروزه بسیار تعدیل پیدا کرده و بهتر شده است.

در این مقاله ما قصد داریم تا به بهتر شدن این رابطه کمک کرده و اگر شما مادر شوهر و یا عروس می باشید، بهتر است با ما همراه بوده تا با کمک نکاتی کلیدی، روابط شما را اصلاح نماییم. همچنین در صورت نیاز به داشتن مشاوره در این زمینه می توانید از مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن استفاده کرده که زیر نظر مشاوران و روانشناسان مطرح و با تجربه بوده که می توانند شما را در زمینه های مختلف مشاوره دهند.

راه های بهبود رابطه مادر شوهر و عروس

بیشتر بدانید : کاهش وابستگی به خانواده بعد از ازدواج + مشاوره کاهش وابستگی

بهبود رابطه مادر شوهر و عروس از چه روش هایی امکان پذیر است؟

در مواقعی که ناراحتی پیش می آید بگویید : اینکه شما بتوانید به عنوان مادر شوهر یا عروس مشکلات و ناراحتی های خود را به آرامی و با زبانی به دور از طعنه و کنایه بیان کنید، بسیار مهم می باشد. نحوه بازگو کردن اهمیت زیادی داشته و در حل شدن مشکل و یا بیشتر شدن مسئله بسیار نقش دارد. بنابر این قبل از بیان ناراحتیتان، حتما میزان خشم و عصبانیت خود را کم کرده و در صورت امکان صحبت های خود را با یک دوست قابل اعتماد و همچنین منطقی، چک نمایید. سعی کنید این صحبت ها را دوستانه مطرح کنید و در بیان آن از کلمات مناسب و منطقی استفاده نمایید.

به همدیگر برچسب نزنید : موضوعاتی مانند برچسب زدن، قضاوت کردن، تحقیر کردن و یا پیش داوری کردن در روابط بسیار مخرب بوده و می توانند باعث بروز مشکلات پیچیده و بزرگ در روابط شوند. سعی کنید هر دو به یکدیگر احترام بگذارید، چرا که احترام در روابط معجزه می کند و باعث شده تا مشکلات از پیچیدگی های بیشتری برخوردار نشود.

دخالت های بی مورد نداشته باشید : اگر مادر شوهر هستید و از روی نگرانی به فکر زندگی و آینده فرزندتان می باشید، این نکته را توجه داشته باشید که او زندگی مستقل خود را داشته و پیشرفت اصلی فرزند شما زمانی حاصل می شود که بتواند به کمک همسر خود از پس زندگی و مشکلاتش برآید. در صورتی که از شما درباره موضوعی نظر پرسیده شده است، می توانید تنها نظر خود را ارائه داده و آن را تحمیل نکنید. دخالت در زندگی مستقل آنها باعث ایجاد ناراحتی ها و مشکلات زیادی می شود.

محبت و دوستی خود را نشان دهید : علاقه و محبت شما بهتر است بصورت یکسان بوده و بین عروس و فرزندتان فرقی گذاشته نشود. همچنین اگر شما عروس هستید، سعی کنید تا محبت و توجه کافی به مادر شوهر خود نشان داده و او را مورد لطف خود قرار دهید. توجه داشته باشید که این روابط باید دو طرفه بوده تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

سطح انتظارات خود را پایین بیاورید : اگر گله مند هستید اشکالی ندارد آن را بیان کنید اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که متوقع نباشید، چرا که در این صورت ممکن است هیچ وقت انتظارات شما در این زمینه به پایان نرسد و همچنین تحمل رد درخواست را نداشته باشید.

بهبود رابطه مادر شوهر و عروس

بیشتر بدانید : تاثیر مشاوره در روابط زناشویی + چگونگی ارتقاء روابط

اهمیت رابطه مادر شوهر و عروس در چه می باشد؟

از آنجایی که این نوع روابط از نزدیک ترین رابطه ها بوده و شما نمی توانید انتظار داشته باشید که همسرتان رابطه با مادر خود را قطع نماید، بنابر این به جای پاک کرد صورت مسئله، سعی در حل آن نمایید. مادرها به علت احساس نزدیکی با فرزندشان، همواره نگران آنها بوده و گاهی نمی توانند مرز این نگرانی ها را نگه داشته و در موقع جدایی آنها از زندگیشان و تشکیل زندگی مشترک نیز این نگرانی را وظیفه و حق خود می دانند. اما واقعیت این است که باید از میزان این نگرانی ها کم کرده و مرز مشخصی برای زندگی فردی و زندگی مشترک او قائل شوند.

بهتر است تا با تغییر در روند دیدگاه مان به عنوان مادر شوهر سعی کنیم تا به بهتر شدن رابطه فرزندمان کمک نماییم. چرا که قطعا ما خواهان داشتن زندگی خوب و سعادتمند برای او بوده و حاضر نیستیم که رفتار ما منجر به برهم زدن این احساس سعادت و خوشبختی شود.

همچنین اگر شما در نقش عروس در خانواده ای هستید و مشکلاتی با مادر شوهر خود دارید، در درجه اول او را درک کرده و سعی کنید خودتان را به جای او گذاشته تا نگرانی هایش را بیشتر متوجه شوید. همچنین در خیلی از مواقع با داشتن احترام و صحبت های منطقی می توانید سطح انتظارات و خواسته های خود از زندگی مشترکتان را مشخص نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بهتر شدن روابط خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462