مشاوره خیانت همسر | بررسی دلایل و راهکارها

مشاوره خیانت همسر برای آنهایی که بهشان خیانت شده است مثل پناهگاه امن عمل می‌کند.

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خیانت همسر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

مشاوره خیانت همسر برای آنهایی که بهشان خیانت شده است مثل پناهگاه امن عمل می‌کند. زن‌ها خیلی عاطفی هستند و اگر کسی را دوست داشته باشند برای او همه کاری انجام می‌دهند. اما وقتی به آنها خیانت می‌شود علاوه بر از دست اعتمادشان دیگر آن فرد برایشان با بقیه افراد فرقی ندارد.

آنجا است که مشاوره خیانت به این بانوان کمک می‌کند تا دوباره سر پا شوند و به زندگی برگردند. البته مردانی هم هستند که از سوی همسر خود به آنها خیانت می‌شود، در هر دو حالت مشاوره کمک می‌کند تا افراد زخم‌ها و ناراحتی‌های ناشی از خیانت همسرشان را التیام ببخشند.

خیانت به معنی بی‌وفایی و نقص تعهد در بین دو نفر بوده و ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد و حتی تصورش نیز از ذهن شما دور است. احساساتی مثل ویرانی، تنهای و قربانی شدن را در فرد خیانت شده ایجاد می‌کند و منجر به پایان یافتن زندگی مشترک می‌شود.

اما در اکثر مواقع زوج‌ها می‌توانند با مشاوره خیانت همسر رابطه‌شان را مجددا ترمیم کنند اما خیلی اوقات طرفی که به او خیانت شده کوتاه نمی‌آید و یک زندگی چند ساله به همین راحتی تمام می‌شود.

وقتی در رابطه‌ای خیانت بوجود می‌آید چگونه می‌توانیم آن رابطه را به روزهای اولش برگردانیم؟ توجه کنید اگر شما هنوز دوست دارید که رابطه خود را مثل روزهای اول ازدواج‌تان کنید بهتر است از مشاوره خیانت کمک بگیرید.

مراجعه به یک فرد حرفه‌ای علت این مساله را بررس می‌کند و شما هنگامی که رابطه خود را درست کردید دیگر نباید موضوع خیانت را بارها وسط بکشید تا در نهایت به خیانت دوباره منجر شود، اگر توان بازگشت به آن رابطه را دارید به آن زندگی دوباره بازگردید.

نکته‌ مهمی که وجود دارد این است که اگر مرد شما در اثر اشتباه یا لغزش مرتکب این کار شده باشد و به شما و زندگی‌تان علاقمند باشد برای برگرداندن شما و اعتماد سازی مجدد هر کاری می‌کند. پس عجولانه عمل نکنید و اگر مایلید یک فرصت دوباره به خودتان و همسرتان بدهید.

خیانت همسر در زندگی زناشویی چگونه رخ می‌دهد؟

مهم‌ترین علت خیانت همسر، نداشتن جذابیت نیست بلکه فقدان ارتباط عاطفی این مشکل را بوجود می‌آورد. کسی که خیانت می‌کند در واقع در وجود طرف مقابل خود دانه‌های ناامیدی و تنفر می‌کارد.

اینجاست که یک درمانگر وارد عمل می‌شود و توضیح می‌دهد که چگونه بتوانید با خیانت کنار بیایید یا اینکه آن رابطه را ترک کنید. برای شریکی که این اتفاق افتاده است در واقع ترمیم دوباره اعتماد مشکل خواهد بود زیرا دیگر احساس امنیت نمی‌کند.

دروغ های پشت سر هم و خیانت 

اعتماد به شریک زندگی به معنای احساس امنیت در کنار او است، دروغ‌های پشت سر هم و خیانت جنسی می‌تواند به شدت به اعتماد آسیب برساند و ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا از این درد عبور کنید.

درک چگونگی غلبه بر خیانت ارتباط زیادی با بخشش دارد ما در مورد نوع بخششی که به سادگی بیان می‌شود صحبت نمی‌کنیم. به طور کلی عبور از درد خیانت دشوار خواهد بود و برای بخشش آن باید ظرفیت رها کردن اشتباهات و تخلفات شریک زندگی را داشته باشید.

ازبین رفتن اعتماد پس از خیانت

بعضی از اشتباهات برای بخشیدن بسیار آزاردهنده هستند و ازدواج باید پایان یابد. اما بخشش همچنان می‌تواند برای رفاه شخصی شما ارزشمند باشد. با این حال، در بسیاری از موارد خیانت چیزی است که یک زوج فداکار می‌توانند بر آن غلبه کنند. البته اگر هر دو طرف متعهد به روند درمان و بازسازی اعتماد شکسته شده باشند.

شبکه‌های اجتماعی دلیل خیانت‌ها

شبکه‌های اجتماعی بخش جدای ناپذیر از جامعه تبدیل شده‌اند از طریق این شبکه‌ها مردم می‌توانند با بسیاری از افراد حتی در سطح جهانی ارتباط برقرار کنند. اغلب اوقات این شبکه‌ها منجر به خیانت در زندگی‌های مشترک نیز می‌شوند.

این شبکه‌ها بستری را برای افراد فراهم می‌کند تا اطلاعات و تجربیات شخصی خود را به اشتراک بگذارند. اما بعضی از افراد استفاده نادرست از آنها دارند و می‌تواند منجر به موقعیت‌هایی شود که اعتماد به خطر بیفتد.

متاسفانه در شبکه‌های اجتماعی، آزار و اذیت اینترنتی بسیار زیاد شده است خیانت زمانی اتفاق می‌افتد که افراد مورد سوء استفاده آنلاین افرادی قرار می‌گیرند که ممکن است آنها را دوست یا آشنای خود بدانند.

یکی از شکل‌های مختلف خیانت ناشی از شبکه‌های اجتماعی است که به صورت آنلاین انجام می‌شود. با سهولت برقراری ارتباط آنلاین با افراد جدید، برخی از افراد ممکن است در گفتگوهای نامناسب یا حتی خیانت فیزیکی شرکت کنند و در نتیجه اعتماد شریک خود را از بین ببرند.

هیچ انسانی نمی‌تواند به دور از شبکه‌های اجتماعی زندگی کند، آیا شما باید دائم در این شبکه‌ها حواستان به همسرتان باشد؟ فردی که خیانت می‌کند حتی خارج از این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند این کار را انجام دهد.

توجه به این نکته ضروری است که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند منجر به خیانت شوند اما لزوماً باعث آن نمی‌شوند. خیانت از اعمال و انتخاب‌های افراد نشئت می‌گیرد، شبکه‌های اجتماعی به سادگی رسانه‌ای را فراهم می‌کنند که از طریق آن این اعمال ممکن است رخ دهند.

چرا زن و مرد به همدیگر خیانت می‌کنند؟

چرا زن و مرد به همدیگر خیانت می‌کنند؟

خیانت زن و مرد می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. یکی از شریک‌های زندگی ممکن است از نظر عاطفی، جسمی و جنسی در رابطه خود عدم رضایت کند که باعث می‌شوند در جای دیگر به دنبال رضایت باشند.

گاهی اوقات افراد به دلیل کنجکاوی یا هیجان که در آنها به وجود می‌آیند وسوسه می‌شوند و به همسران خود خیانت می‌کنند. این لزوماً نشان دهنده نارضایتی در رابطه نیست، بلکه ممکن است از کاستی‌های روابط عاطفی باشد.

افرادی که سابقه مسائل مربوط به تعهد، عزت نفس پایین یا مسائل شخصی حل نشده دارند ممکن است بیشتر در معرض خیانت به عنوان وسیله‌ای برای تایید رضایت از خود باشند.

توجه به این نکته ضروری است که خیانت انتخاب است و نه بهانه، وجود رضایت از از رابطه و داشتن تعهد از خیانت جلوگیری می‌کند. با این حال به یاد داشته باشید که هر موقعیتی منحصر به فرد است و انگیزه‌های هر فرد برای به وجود آوردن خیانت متفاوت خواهد بود.

نشانه‌های خیانت در زندگی زناشویی

‏در زندگی مشترک، نشانه‌های خیانت می‌تواند متفاوت باشد ولی در برخی موارد می‌توان به برخی علائم کلی اشاره کرد. این علائم ممکن است شامل اصرار بر حفظ حریم شخصی، افزایش شک‌ها، شرایط مالی نامعقول، علاقه کمتر به فعالیت‌های زناشویی، تغییرات در رفتار و حسابرسی گوشی همسر باشد.

اگر این نشانه‌ها با هم ترکیب شوند و دراز مدت وجود داشته باشند، احتمال خیانت به بسیار بالا می رود. مهم است که در مواجهه با این نشانه‌ها، ارتباط با همسر را حفظ کنید و با احترام و بازبینی در مورد این مسئله صحبت کنید.

البته برای برطرف کردن مشکل، خوب است با یک مشاوره خیانت همسر مشورت کنید. با توجه به اینکه هر رابطه متفاوت است، در نهایت تشخیص نهایی صرفاً بر عهده شما و همسرتان است.

‏عدم اعتماد به همسرتان، نبود اتصال عاطفی، خلل در رابطه جنسی، اختلافات متوالی و بیش از حد، افزایش درگیری‌ها و خشونت زناشویی، کاهش انگیزه و احساسات برای دیگر شخص از نشانه‌های شایع خیانت کردن است.

اهمیت دیدار کم با خانواده ها و دوستان، عدم شفافیت در مکالمات و عملکرد با تلفن همراه، کم برخورد کردن باتلفن در کنار شما، عدم پاسخگویی به تماس‌ها و پیام‌های شما از دیگر طریقه‌های خیانت است.

مشاوره خیانت همسر چه کار می‌کند؟

‏مشاوره خیانت همسر شکل تخصصی درمانی است که برای کمک به زوج‌ها طراحی شده است تا احساسات پیچیده و چالش‌هایی را که پس از خیانت یکی از طرفین به وجود می‌آیند هدایت کنند. هدف این نوع مشاوره ارائه حمایت، تسهیل درمان و بازسازی اعتماد در رابطه است.

در طول جلسات مشاوره، زوج‌ها با یک درمانگر آموزش دیده کار می‌کنند ( این جلسات می‌تواند به صورت تلفنی باشد ) تا به مسائل اساسی که ممکن است در خیانت نقش داشته باشد، مانند مشکلات ارتباطی، نیازهای برآورده نشده یا مسائل صمیمیت، رسیدگی کنند.

در مشاوره خیانت همسر، راهبردها و تکنیک‌های مختلفی برای کمک به زوج‌ها برای بازسازی اعتماد و بهبود روابطشان استفاده می‌شود.

اینها ممکن است شامل بررسی دلایل تقلب، شناسایی الگوهای رفتاری که منجر به این رابطه شده است، توسعه مهارت های ارتباطی موثر و یادگیری نحوه رسیدگی و حل تعارضات به روشی سالم باشد.

جلسات درمانی همچنین ممکن است شامل بحث در مورد تأثیر خیانت بر هر دو طرف، پرداختن به احساسات خیانت، خشم، گناه و شرم، و کار در فرآیند بخشش و آشتی باشد. مشاور ممکن است راهنمایی هایی را در مورد تعیین مرزها، بازسازی صمیمیت و ایجاد چشم اندازی جدید برای رابطه رو به جلو ارائه دهد.

توجه به این نکته مهم است که مشاوره خیانت همسر یک راه حل تضمینی نیست و نتیجه به تمایل و تعهد هر دو طرف برای مشارکت فعال در روند درمانی بستگی دارد. در نهایت، هدف کمک به زوجین برای التیام درد خیانت، بازسازی اعتماد و ایجاد یک رابطه قوی‌تر، سالم تر و رضایت بخش تر است.

چه افرادی باید به مشاوره خیانت مراجعه کنند؟

مشاوره خیانت افرادی که خیانت کرده‌اند یا مورد خیانت قرار گرفته‌اند توصیه می‌شود تا بتوانند اعتماد از دست رفته خود را ترمیم کنند. بعضی از افراد می‌خواهند رابطه خود را حتی بعد از خیانت حفظ کنند زیرا به یکدیگر علاقه دارند.

به همین دلیل مشاوره خیانت در طول جلسات خود به آنها کمک می‌کنند تا دلایل و راهکارهای خیانت را بررسی کنند پس مثل روزهای اول می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند.

اما تعدادی از افراد علاقه‌ای به برگشتن نداشته و یقین دارند که باید از همدیگر جدا شوند. به همین دلیل می‌توانند از یک مشاور مشورت بگیرند تا بتوانند مسائل حقوقی طلاق را طی کنند و در نهایت از یکدیگر جدا شوند.

اعتماد دوباره بعد از خیانت درست است؟

اعتماد دوباره بعد از خیانت درست است؟

اعتماد دوباره بعد از خیانت کاملاً سخت است زیرا شما بهتر می‌دانید که طرف شما دیگر مانند گذشته‌ها نیست و ممکن است کلکی در کارش باشد. به همین دلیل بهتر است در این مواقع آگاهانه اعتماد کنید.

زندگی که شاهد خیانت است تمام ستون‌هایش در حال لرزش است، خانواده‌ای که در آن خانه زندگی می‌کند اگر نمی‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند به خصوص زمانی که این خانواده دارای کودک هستند.

خیانت تمام خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد به نوعی افراد آن خانه قه به همدیگر را از دست می‌دهند و نمی‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند. این موضوعات ضربه‌های بسیار محکمی به کودکان آن خانواده وارد می‌کند.

اگر توسط همسر خود به شما خیانت شده اما قصد دارید که زندگی خود را حفظ کنید به زندگی و همسرتان فرصت دوباره‌ای بدهید بهتر است از یک مشاوره خیانت کمک بگیرید تا در راهی درست قدم بردارید، همه پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید.

کلام آخر

در نهایت اگر تمام تلاش خود را کردید تا بتوانید همه چیز را درست کنید اما کاری از پیش نرفت اگر نمی‌توانید به آن زندگی دل ببندید. نمی‌توانید همسر خود را ببخشید و احتمالاً زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده است.

اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید او را ببخشید از خودتان عصبانی نشوید. شما تمام تلاش خود را کردید و شریک زندگی شما کسی است که خیانت کرده است.

اگر نتوانستید به زندگی خود ادامه بدهید خجالت نکشید نتخابی کرده‌اید که فکر می‌کنید برای رابطه و خانواده‌تان بهتر است و هیچکس حق ندارد شما را قضاوت کند. اگر زندگی که فرصت دوباره می‌خواهد برای آن تلاش بیهوده نکنید.

نظرتان درباره مشاوره خیانت همسر چیست؟ نظر خود را درباره مقاله مشاوره خیانت همسر با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خیانت همسر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462