عوارض خود ارضایی در خانم ها چیست؟ + فواید آن

جهت مشاوره تلفنی در زمینه عوارض خود ارضایی در خانم ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

خود ارضایی در خانم ها با وجود اینکه برای خیلی از افراد شاید اتفاق کم و یا عجیبی به نظر برسد، اما باید گفت که این موضوع یکی از رفتارهای رایج به خصوص در دخترهای جوان است. خود ارضایی در خانم ها موضوعی است که فقط تعداد کمی از زنان درباره آن صحبت کرده ولی در واقعیت تعداد زیادی از خانم ها دست به خود ارضایی می زنند. عوامل مختلفی منجر به خود ارضایی چه در خانم ها و چه در آقایان می شود، اما این موضوع می تواند منجر به عوارض روانی و همچنین ایجاد اختلالات جنسی شده، که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

دلایل خود ارضایی در خانمها

بیشتر بدانید : روش های عملی ترک خود ارضایی در روانشناسی

علت خود ارضایی در خانم ها چه می باشد؟

دلایل زیادی منجر به خود ارضایی در خانم ها می شود که این دلایل به مواردی چون سن، مقدار میل جنسی، شرایط تاهل و میزان تمایل شریک جنسی و یا همسرشان بستگی دارد. اما مهمترین دلایل خود ارضایی در خانم ها شامل موارد زیر می باشد :

• داشتن نیاز جنسی زیاد در دوران بلوغ
• فانتزی های جنسی زیاد
• عدم توانایی شریک زندگی در برآورده کردن نیازهای جنسی
• داشتن کنجکاوی جنسی
• عدم تمایل داشتن به مرد
• نداشتن شرایط ازدواج و رابطه جنسی امن
• کمبود اعتماد به نفس درباره بدن خود
• میل به کم شدن سطح استرس و اضطراب از این طریق
• داشتن اختلالات جنسی

تمامی دلایل مربوط به خود ارضایی در خانم ها تنها این موارد نبوده و ممکن است فرد به دلایل دیگری اقدام به خود ارضایی نماید. با این حال این موضوع را در نظر داشته باشید که خود ارضایی نیز می تواند در صورت تکرار زیاد به یک رفتار اعتیاد گونه تبدیل شود.

خود ارضایی در خانمها چه عوارضی دارد؟

بیشتر بدانید : علت خود ارضایی در خانم ها چیست؟

عوارض ناشی از خود ارضایی در خانم ها چه می باشد؟

1. برهم خوردن تعادل ذهن و بدن : خود ارضایی زیاد در خانم ها می تواند منجر به عدم تعادل ذهن و بدن شده که این موضوع درباره آقایان نیز صادق است. خود ارضایی زیاد باعث شده که فرد سایر فعالیت های مهم زندگی خود را به تعویق انداخته و یا آنها را نادیده بگیرد و در هر فرصتی که تنها می باشد، اقدام به خود ارضایی نماید. همچنین خود ارضایی ممکن است نیاز جنسی شما را بیشتر کرده و منجر به اعتیاد شما به خود ارضایی شود. خود ارضایی باعث شده تا به مرور سایر فعالیت های زندگی خود را نادیده گرفته و نیاز جنسی خود را در الویت قرار دهید.

خود ارضایی همچنین منجر به احساس گناه زیاد در افراد شده که می تواند تا مدت ها نیز در او دیده شود. در کنار آن ممکن است فرد در چنین شرایطی به دلیل احساس گناه زیاد به مرور عزت نفس خود را از دست داده و دچار استرس شود.

2. داشتن احساس درد در ناحیه کمر : از عوارض خود ارضایی در خانم ها، کمر درد می باشد. گرفتگی عضلات ناحیه لگن و درد ناشی از آن در خانم هایی که اقدام به خود ارضایی می کنند بسیار شایع است.

3. کم شدن میزان تمایل به برقراری رابطه جنسی : از مشکلات و عوارض خود ارضایی در خانم ها، کم شدن تمایل آنها به برقراری رابطه جنسی با همسر و یا شریک جنسی شان می باشد. گاهی افراد به دلیل عدم رضایت از روابط جنسی خود و یا نرسیدن به حالت ارگاسم، اقدام به خود ارضایی کرده که این موضوع منجر به عدم تمایل بیشتر آنها از برقراری رابطه جنسی می شود.

همچنین انزال ناشی از خود ارضایی منجر به خستگی زیاد در فرد شده و در نتیجه برای برقراری رابطه جنسی دیگر توانی ندارد.

4. ضربه های روحی : خود ارضایی به دلایل مذهبی، فرهنگی و یا انسانی می تواند منجر به ایجاد حس گناه در فرد شود و در ذهن فرد اینکار امری غیر اخلاقی تلقی می شود. به همین دلیل باعث شده تا فرد هر نوع لذت ناشی از خود ارضایی را برای خود ناپسند دانسته و احساس گناه کند که در نتیجه این حس می توان از میزان اعتماد به نفس فرد کم شده و آسیب هایی را بر روان و شخصیت او ایجاد نماید.

5. آسیب های زمان بارداری : در برخی از خانم ها به دلیل تغییرات هورمونی در طول دوران بارداری، میزان میل جنسی آنها افزایش شدیدی یافته و خود ارضایی راهی برای برطرف کردن نیاز جنسی آنها می باشد. اما به دلیل گرفتگی عضلات لگن در زمان رسیدن فرد به حالت ارگاسم، منجر به فشار بیش از اندازه به رحم شده که برای جنین بسیار خطرناک می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که در طول زمان بارداری باید از خود ارضایی خودداری نمایید.

فوایده خود ارضایی در خانم ها چه می باشد؟

با وجود اینکه خود ارضایی چه در خانم ها و چه در آقایان می تواند منجر به بروز عوارضی شده و مشکلات روحی و جسمی را در آنها ایجاد نماید، همچنین منجر به ایجاد اختلالاتی در رابطه جنسی آنها شود، اما با این وجود فوایدی نیز داشته که در بعضی مواقع می تواند مفید باشد. از جمله فواید خود ارضایی در خانم ها به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

• شناخت پیدا کردن بهتر از بدن و نقاط حساس آن
• روش تحریک شدن و رسیدن به حالت ارگاسم
• عدم مبتلا شدن به بیماری های مقاربتی نظیر ایدز، هپاتیت و زگیل تناسلی
• دور بودن از همسر و یا شریک جنسی و تامین نیازهای جنسی از این طریق
• بالا بودن میل جنسی و در امان قرار گرفتن از سو استفاده های جنسی توسط افراد سودجو
• کم شدن میزان میل جنسی و به دنبال آن بار روانی ناشی از آن

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه عوارض خود ارضایی در خانم ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462