درمان قطعی اضطراب + معرفی بهترین راهکارهای عملی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان استرس و اضطراب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

اضطراب و استرس یکی از موارد طبیعی و عادی برای همه افراد می باشد که به عنوان بخش جدایی ناپذیر در زندگی شما بوده و هیچ فردی نمی تواند از این موضوع فرار کند. درمان قطعی اضطراب یکی از روش های موثر در کاهش و مدیریت استرس و اضطراب در زندگیمان می باشد که می تواند ما را در شرایط استرس زا در امان نگه داشته و منجر به حفاظت از ما شود. همانطور که می دانید استرس و اضطراب شدید می تواند بر روی روان و جسم فرد اثرات سو زیادی داشته باشد. به همین دلیل نیاز است تا برای درمان قطعی اضطراب راهکارهایی را یاد گرفته تا در چنین شرایطی از آنها استفاده نمایید. گاهی اضطراب ممکن است تا حدی زیاد باشد که خارج از کنترل فرد قرار گرفته و باعث شود تا زندگیتان را تغییر دهد. این احساس می تواند زندگی شما را تا چند روز و یا چند ماه تحت تاثیر خود قرار دهد.

درمان قطعی اضطراب

بیشتر بدانید : اختلال استرس بعد از سانحه چیست؟ چگونه آن را از بین ببریم؟

بهترین راه برای درمان قطعی اضطراب چه می باشد؟

برای اینکه با بهترین روش ها برای درمان قطعی اضطراب آشنا شوید نیاز است تا ابتدا با اضطراب و علت شکل گیری آن در درونتان آشنا شده تا بهتر بتوانید برای مدیریت و درمان آن اقدام کنید.

اضطراب به هر نوع احساس ناخوشایندی که ناشی از ترس، تنش و هراس در موقعیت های پر فشار زندگی می باشد، گفته می شود. اضطراب معمولا منبع مشخصی نداشته و با مواردی مانند عدم اطمینان، درماندگی یا بر انگیختگی فیزیکی و علائم بالینی بروز پیدا می کند. در مواقعی که میزان و مدت زمان بروز اضطراب آنقدر زیاد باشد که منجر به عدم توانایی فرد در زندگی شود، به عنوان یک نوع اختلال شناخته می شود و زندگی شخص را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

چه دلایلی منجر به بروز اضطراب می شود؟

اضطراب با مواردی مانند نگرانی، دلشوره و تشویش بروز پیدا می کند. بروز حالت اضطراب در هر فردی با فرد دیگر متفاوت بوده و می تواند به دلایل مختلفی در او ایجاد شود. در درمان قطعی اضطراب نیز بسته به علت این موضوع، روش های مختلفی برای آن بکار برده می شود. به همین دلیل برای علت ایجاد اضطراب در فرد و تعیین درمان مناسب برای آن نیاز است تا از یک روانشناس و یا روانپزشک در این زمینه کمک گرفته و با توجه به تشخیص این افراد، درمان قطعی اضطراب صورت پذیرد.

دلایل بروز اضطراب چه می باشد؟

بیشتر بدانید : 8 راهکار کاهش اضطراب در محل و محیط کار

درمان قطعی اضطراب به چه شکلی می باشد؟

همانطور که گفتیم اضطراب های شدید و کنترل نشده می تواند زندگی فرد را تحت الشعاع خود قرار داده و روند زندگی او را به شکل خاصی مختل نماید. همچنین اضطراب و استرس تاثیرات مستقیم و زیادی بر روی سلامت جسم و روان فرد می گذارد. اما امروزه راه های درمانی زیادی در این زمینه صورت گرفته است که این روش ها زیر نظر یک درمانگر انجام شده و از طریق این روش های اصولی، مراحل درمان و بهبودی به خوبی حاصل می شود.

1605686149 communications درمان شناختی رفتاری یا CBT : این روش از انواع راه های درمانی برای درمان قطعی اضطراب می باشد که در آن به این موضوع تاکید می کند که شیوه ای که بر اساس آن فکر کرده و رفتار می کنیم، بر شیوه احساس ما تاثیر گذار است. در واقع CBT به فرد کمک کرده تا واقع بینانه فکر کند و بر روی حل مسئله متمرکز شود. به این ترتیب شما می توانید بعد از گذشت مدت زمانی، بصورت فعال و موثری با موقعیت های اضطراب آور روبرو شوید. در این روش به شما کمک می شود تا به جای داشتن ترس زیاد برای ایجاد راه حل و پیدا کردن راهکار مناسب برای برطرف کردن مشکل تمرکز نمایید. استمرار در این روش درمانی می تواند تاثیرات مطلوب و موثری را در درمان قطعی اضطراب به همراه داشته باشد.

در درمان شناختی رفتاری تغییر دادن نوع نگرش ها و عقاید فرد نیز تاثیر زیادی در کم شدن میزان اضطراب و کم شدن علائم ناشی از آن دارد. در واقع این روش الگوهایی که منجر به نگرانی و اضطراب در فرد می شود را معکوس کرده و بدین صورت منجر به کم شدن اضطراب در او می شود. در این روش بر روی فعالیت هایی که لذت بخش، پاداش دهنده، خوشایند و رضایت بخش می باشد، تمرکز می شود و با کمک آن سعی در درمان قطعی اضطراب و از بین رفتن حالت های ناخوشایند حاصل از آن دارد.

1605686149 communications روش درمانی دیالکتیکی DBT : از روش های درمان قطعی اضطراب روش دیالکتیکی می باشد که مبتنی بر مهارت بوده و به بیمار کمک می کند تا احساسات خود را به خوبی کنترل و مدیریت نماید. بیمار در این روش می آموزد تا چطور استرس خود را مدیریت کرده، ذهن آگاهی را بدست آورده و به اثر بخشی بین فردی دست پیدا نماید. این روش از راه های دیگر طولانی تر می باشد.

1605686149 communications روش درمان اکت ACT : درمان اکت بر مبنای پذیرش و تعهد بوده و بخشی از درمان شناختی رفتاری است. هدف از این نوع درمان این می باشد که فرد در عملکرد روزانه خود بهتر عمل نماید. درمان اکت به فرد کمک کرده تا با وجود افکار منفی و اضطراب آور، عملکردی مثبتی را به همراه داشته باشد.

1605686149 communications درمان دارویی : ممکن است درمانگر در صورت تشخیص شدت بالای اضطراب و یا در کنار جلسات روان درمانی، به درمان دارویی نیز رو آورد. البته استفاده از دارو و تجویز آن باید حتما زیر نظر روانپزشک صورت گیرد و از این طریق فرد می تواند روند درمانی سریع تری را پیش گیرد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان استرس و اضطراب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462