یک مرد خوب برای ازدواج چه ویژگی های شخصیتی دارد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه پیش از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

ازدواج یک تصمیم مهم و جدی در زندگی هر فردی می باشد که می تواند آینده او را تحت تاثیر خود قرار دهد. یک مرد خوب برای ازدواج می تواند به سعادتمندی زندگی مشترک کمک زیادی کرده و آرزوی هر دختری می باشد. اما همواره بدین صورت نبوده و گاهی ما نمی دانیم ویژگی های مرد خوب چه می باشد که به دنبال این ویژگی ها بگردیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که ممکن است از نظر هر شخصی مرد خوب ویژگی های دیگری داشته باشد و نباید این ویژگی ها را برای همه افراد یکسان شمرد. ما در اینجا خصوصیاتی را که از نظر عموم مطلوب بوده و ویژگی های یک مرد خوب می باشد را گرد هم آورده ایم تا به شما در انتخابتان کمک نماییم.

خصوصیات مرد خوب برای ازدواج

بیشتر بدانید : چالش های رابطه چیست و چه نکاتی را در باید درباره آن بدانیم؟

خصوصیات بارز یک مرد خوب چه می باشد؟

tick 2 شخصیت و متانت : از ویژگی های مهم در یک مرد خوب، دارا بودن شخصیت دلپذیر و دارای متانت می باشد. شخصیت یک فرد فارغ از زیبایی و ظاهر او می تواند فریبنده و جذاب باشد. بنابر این رفتار و شخصیت یک مرد خوب می تواند هم در جذب شما تاثیرگذار بوده و هم با شما رفتاری درست و محترمانه داشته که در زندگی زناشویی نیز مهم و مفید می باشد.

tick 2 استقلال داشتن : مرد خوب چه از نظر مالی و چه از نظر شخصیتی نیاز است تا به استقلال رسیده باشد. این ویژگی باعث شده تا او قابل اعتماد باشد و مسئولیت های خود و آینده زندگی را به خوبی انجام دهد. پسرانی که هنوز شغل و درآمد مستقلی نداشته و یا نمی توانند بدون خانواده خود زندگی نمایند، برای زندگی مشترک قابل اطمینان نبوده و ممکن است شخصیت وابسته ای داشته باشند.

tick 2 اهمیت دادن به خانواده : مردانی که به خانواده و تصمیم به تشکیل زندگی مشترک اهمیت بیشتری می دهند، برای ازدواج مناسب تر بوده و قابل اعتماد تر می باشند. مرد خوب به دنبال تشکیل خانواده و زندگی مشترک بوده و داشتن خانواده را ارزشمند می داند.

tick 2 مردی که شما را می خنداند : از ویژگی های مرد خوب از نظر دختران با مزگی و شوخ طبعی می باشد. این موضوع باعث شده تا استرس از شما دور شده و همچنین مردانی که دارای چنین ویژگی می باشند، زندگی کردن با آنها خشک و جدی نبوده و لذت بخش می باشد.

tick 2 مردی که آینده نگر است : اهمیت دادن به آینده و برنامه ریزی برای آن نیز از دیگر ویژگی های مرد خوب می باشد. او برای زندگی مشترک ارزش قائل بوده و در جهت سعادتمندی آن تلاش می کند. همچنین چنین مردانی به آینده شما به عنوان یک فرد مستقل نیز اهمیت داده و برای رشد و پیشرفت شما تلاش می کنند.

tick 2 مردی که برای فردیت شما احترام قائل است : از ویژگی های یک مرد خوب این است که برای شما و خواسته هایتان ارزش قائل شده و احترام می گذارد. او به رشد و تعالی شما اهمیت داده و به شما برای رسیدن به آرزوهایتان کمک می کند و مانع تان نمی شود.

tick 2 مردی که باعث آرامش شما می شود : یکی از مهمترین ویژگی های یک زندگی مشترک موفق و سالم، داشتن آرامش است. مردانی که از روحیه آرام و منطقی برخوردار بوده و پرخاشگر و عصبی نمی باشند، یک مرد خوب بوده و باعث احساس امنیت و آرامش شما می شود.

tick 2 مردان وفادار : مردان متعهد و وفادار از ویژگی های مهم برای یک مرد خوب می باشد و باعث شده تا در زندگی خیال شما راحت بوده و دچار نگرانی و عدم اطمینان نشوید.

tick 2 بلوغ عاطفی : از ویژگی های مهم در یک مرد خوب، داشتن بلوغ عاطفی می باشد. بلوغ عاطفی به مردان کمک کرده که از جنس مخالف و نیازهای آن اطلاعات کافی داشته و همین موضوع باعث شده تا ازدواج موفق تری را نیز به همراه داشته باشند. رسیدن یک مرد به بلوغ عاطفی باعث شده تا بتواند تمامی نیازهای عاطفی، روحی و جسمی همسرش را تشخیص داده و آنها را برطرف نماید. از آنجایی که طبیعت هر انسانی بویژه در خانم ها، توجه و محبت می باشد، دریافت آن از شریک زندگی اش می تواند بر میزان پایداری در زندگی مشترک تاثیر زیادی گذارد. مرد خوب و مناسب ازدواج می تواند به بروز عاطفه و احساس خود در پیش شریک زندگی اش پرداخته و با او عاشقانه رفتار نماید.

همچنین برقراری رابطه جنسی موفق و با رضایت نیز از ویژگی های یک مرد خوب بوده که می تواند به نیازهای همسرش در رابطه جنسی اهمیت داده و در ارضا کردن نیازهای او توانایی های لازم را داشته و به خوبی عمل می کند.

مرد خوب برای ازدواج دارای چه ویژگی هایی است؟

بیشتر بدانید : علت مراجعه به مشاوره ازدواج | آیا مشاوره ازدواج نیاز است؟

آیا مرد خوب برای ازدواج باید تمامی این ویژگی ها را داشته باشد؟

شاید با بررسی این ویژگی ها این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که اگر شخصی دارای این ویژگی ها نباشد به معنی این است که مرد خوب برای ازدواج نمی باشد؟ داشتن حد متوسطی از این ویژگی ها و یا عزم جدی برای تقویت آنها نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نشان دهنده مرد خوب برای زندگی مشترک می باشد. البته این نکته را نیز توجه داشته باشید که بیشتر این ویژگی ها مانند وفاداری، تعهد، اخلاق خوب، خانواده دوست بوده و داشتن عشق و علاقه بین هر دو زوجین مشترک بوده و برای داشتن یک ازدواج سالم باید دختر و پسر، هردو دارای این ویژگی ها باشند و یا برای داشتن این ویژگی ها تمام تلاش خود را انجام دهند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه پیش از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462