باکره به چه کسی می گویند؟ باکرگی دختران در ازدواج چه تاثیری دارد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره پیش از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

باکره از دیدگاه پزشکی به پرده یا غشایی گفته می شود که از جنس مخاطی بوده و در ورودی واژن خانم ها قرار داشته و آن را بصورت ناقص می پوشاند. معنی باکرگی یعنی دختری که دوشیزه بوده و هنوز رابطه جنسی را تجربه نکرده است. پرده بکارت که در ورودی دهانه واژن قرار گرفته است، نشان دهنده نداشتن رابطه جنسی فرد می باشد و با اولین برخورد آلت تناسلی مرد با آن، این پرده پاره می شود. در این مقاله به بررسی پرده بکارت و نحوه از بین رفتن آن می پردازیم.

باکرگی در چه مواقعی از دست می رود؟

بیشتر بدانید : یک دختر خوب برای ازدواج چه ویژگی هایی دارد؟

باکره یعنی چه و باکرگی به چه معنایی می باشد؟

در دیدگاه قانونی به دختری باکره گفته می شود که دارای سابقه ازدواج با فردی نبوده و پرده بکارت او سالم است. انواع مختلفی از پرده بکارت وجود داشته که بر اساس شکل سوراخ و نوع آن تقسیم بندی می شود و محل قرار گیری همه آنها در ورودی دهانه واژن می باشد. پرده بکارت برای بعضی از افراد به راحتی قابل دیدن بوده و برای برخی دیگر به راحتی قابل دیدن نبوده و در عمق قرار گرفته است. باکره بودن تنها به معنای داشتن پرده بکارت در دختران نمی باشد و راه های مختلفی برای تشخیص آن وجود دارد و باکرگی به معنی پاک بودن و یا نبودن دختران نبوده و این تصور غلطی از این موضوع است.

گاهی ممکن است بدون داشتن رابطه جنسی نیز پرده بکارت دچار آسیب و یا پارگی شود. پاره شدن پرده بکارت بر اثر حادثه و یا ورود شی نیز امکان پذیر بوده و در چنین مواقعی پزشکان می توانند این موضوع را تشخیص داده و نامه ای در خصوص آن صادر نمایند. همچنین در برخی از دختران این موضوع وجود داشته که در همان ابتدای تولد پرده بکارت نداشته و این موضوع نیز توسط پزشکان قابل تشخیص می باشد و در صورتیکه با چنین مواردی روبرو شوید، گواهی سلامت دختر صادر شده و توسط پزشکان تایید می گردد.

باکرگی در دختران به چه معنا می باشد؟

بیشتر بدانید : علت استرس قبل از ازدواج چیست؟ 7 راهکار کنترل استرس قبل از ازدواج

باکرگی دختر در چه شرایطی از دست می رود؟

باکرگی تنها با رابطه جنسی از بین نرفته و پرده بکارت ممکن است در اثر عوامل دیگری نیز آسیب دیده و یا پاره شود که در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم :

اولین برقراری رابطه جنسی : اولین رابطه جنسی چه از طریق ازدواج و چه از هر طریق دیگری که باشد منجر به از بین رفتن پرده بکارت می شود. برخی از افراد ممکن است تا یک یا دوبار از برقراری رابطه جنسی همچنان پرده بکارت آنها از بین نرود، اما این حالت استثنا بوده و معمولا با اولین رابطه جنسی، پرده بکارت پاره می شود. در واقع با ورود آلت تناسلی مرد به داخل واژن زن، پرده بکارت کنار زده شده و پاره می شود و به دنبال آن معمولا خونریزی کمی صورت می گیرد.

وارد شدن شی : از دیگر مواردی که منجر به آسیب و یا پاره شدن پرده بکارت می شود، ورود ناخواسته یک شی به داخل واژن است. این مورد توسط پزشک قابل تشخیص بوده که پارگی پرده بکارت توسط آلت تناسلی مردانه صورت گرفته است و یا توسط شی می باشد.

انجام ورزش های سخت و پر تحرک : ورزش هایی مانند اسب سواری و یا تکواندو که حرکت و ضربه زیادی را به واژن وارد می کند، می تواند در مواقعی منجر به آسیب و یا پارگی پرده بکارت شود. این حالت بیشتر برای پرده بکارت های سطحی و قرار گرفته در بخش های جلویی واژن می باشد.

اهمیت باکره بودن فرد در دیدگاه روانشناسی

در گذشته افراد بر این باور بوده اند که غریزه جنسی صرفا برای مردان می باشد و این موضوع برای خانم ها اصلا مورد توجه و اهمیت قرار نمی گرفته است. اما این نوع باور بسیار اشتباه بوده و هر دوی جنسیت ها دارای میل و غریزه جنسی می باشند. همین نوع طرز فکر اشتباه این اجازه را برای آقایان صادر می کرده است که قبل از ازدواج روابط جنسی مکرری داشته باشند تا نیازهای جنسی خود را تامین نمایند، اما برای آنها بسیار مهم بوده است که همسر آینده آنها دارای رابطه جنسی نبوده و به اصطلاح باکره باشد. این موضوع در عمل یک نا برابری و نا عدالتی عجیب برای زن و مرد محسوب میشده است.

اما امروزه دیدگاه روانشناسی نظر دیگری در اینباره داشته و بر این باور است که همان اندازه که مرد نیاز دارد تا نیازهای جنسی خود را برآورده سازد، این نیاز برای زن نیز وجود داشته و از این لحاظ هیچ تفاوتی برای مرد و زن وجود ندارد. البته این موضوع از دیدگاه روانشناسی منع نمی شود که هر دو نفر به موضوع باکرگی اهمیت بدهند، اما این بدان معنا نیست که مرد اجازه داشتن رابطه جنسی را داشته و زن ندارد.

روانشناسی بر این باور است که باکره بودن فرد تاثیر خاصی بر روی میزان موفقیت و رابطه او نداشته ولی در کنار آن این خواسته را هم محترم می دانند که ممکن است هر دو نفر تمایل داشته باشند که اولین تجربه رابطه جنسی خود را با طرف مقابلشان داشته باشند. این موضوع تنها یک تصمیم شخصی بوده و نباید به عنوان یک عیب و یا ایراد در نظر گرفته شود. ممکن است فردی تمایل داشته باشد که رابطه جنسی را تنها در زمانی تجربه کند که با همسر خود بوده و بدین صورت احساس امنیت و صمیمیت برقرار نماید. با این وجود، این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که نیاز جنسی در خانم ها نیز وجود داشته و به همان اندازه که در آقایان اهمیت دارد، در آنها هم مهم می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره پیش از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462