علت خیانت در آقایان چیست؟ چگونه جلوگیری کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خیانت در مردان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

علت خیانت در آقایان دلایل مختلفی داشته که می توان گفت به هر دلیلی هم که خیانت رخ دهد، یکی از تجربه های ویران کننده برای هر زنی می باشد. موضوعی که در خیانت بسیار تحت الشعاع قرار می گیرد، مسئله اعتماد است و چیزی که بعد از تجربه خیانت دیدن از بین می رود نیز همین اعتماد به طرف مقابل می باشد.

طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه مردان 60 درصد بیشتر از خانمها خیانت می کنند. یکی از دلایل های مهم برای جدایی و طلاق نیز همین موضوع خیانت می باشد. اما خیانت نیز انواع مختلفی داشته و همچنین دلایل زیادی نیز برای خیانت کردن وجود دارد که با شناخت و آگاهی نسبت به آنها و ترمیم رابطه در این بخش ها می توانید تا حدود زیادی از ایجاد خیانت در رابطه خود جلوگیری نمایید.

علت خیانت مردان

بیشتر بدانید : چه زمانی به روانشناس نیاز داریم؟

علت خیانت در آقایان چه می باشد؟

با وجود اینکه تقریبا همه افراد می دانند که خیانت امری بسیار هزینه بر و سنگین در رابطه بوده و ممکن است به بهای از دست رفتن رابطه زناشویی و پایان یافتن زندگی مشترک تمام شود، اما با این حال دست به خیانت می زنند.

حتی ممکن است فردی در زندگی زناشویی خود هیچ مشکلی نداشته باشد، اما با این حال دست به خیانت می زند و همه این موارد موضوع خیانت را جدی تر می کند. دلیل خیانت هر چه که باشد باز هم نمی تواند از میزان آسیب آن به رابطه زناشویی کم کرده و میزان آسیب آن در رابطه و اعتماد طرفین موضوعی غیر قابل چشم پوشی می باشد.

دلایل خیانت آقایان

بیشتر بدانید : مشاوره خیانت همسر | بررسی دلایل و راهکارها

دلایل خیانت مردان در زندگی زناشویی چیست؟

1605686310 idea کمبود توجه و عشق : یکی از مطرح ترین دلایل خیانت مردان به خانمها، کمبود توجه و عشق می باشد. این به این معنا است که مرد در زندگی زناشویی خود دیگر احساس دوست داشتن و عشق و توجه نمی کند. این موضوع باعث شده که رابطه برای او خسته کننده، راکد و ملال آور شود و در این مواقع مرد میل به ایجاد خیانت احساسی کرده و راهی برای دریافت عشق و محبت پیدا می کند.

در واقع عشق، انگیزه ای برای ایجاد خیانت فرد شده و این موضوع در مردان متاهل زیاد دیده شده و یکی از قوی ترین دلایل مطرح شده از سمت آنها می باشد. اگر در زندگی زناشویی خود این کمبود و نیاز را احساس می کنید، این موضوع را در نظر داشته باشید که عشق و محبت از سمت شما می تواند در جلوگیری از شکل گیری خیانت احساسی نقش مهمی داشته و از آن پیشگیری نماید. در خیلی از مواقع تنها مردان به دلیل یکسری توجه های ساده و ابتدایی به سمت شخص دیگری جذب شده اند.

1605686310 idea نارضایتی در رابطه جنسی : از دلایل دیگر مطرح شده در بین مردان، احساس نارضایتی در رابطه جنسی شان می باشد. ممکن است این نارضایتی در زمینه های نداشتن رابطه جنسی، میزان کم آن و یا کیفیت رابطه جنسی شان باشد. همچنین ممکن است مرد در این رابطه به دنبال امتحان کردن چیزهای جدیدی بوده که این نیازها و خواسته ها از سمت شما معقول نبوده و آنها را از مسیر دیگری مهیا می سازد.

1605686310 ideaتمایل به انتقام : گاهی خیانت از سر خشم و میل به انتقام صورت می گیرد. ممکن است در رابطه شما اتفاقاتی افتاده است که همسرتان به دلیل تجربه خشم و ناراحتی زیاد از شما، به فکر انتقام و تجربه همین حس های بد به شما افتاده است. به همین دلیل تصمیم گرفته تا از طریق خیانت، خشم و انتقام خود را به شما وارد نماید. یا ممکن است اهمیت ندادن و درک نشدن او توسط شما باعث ایجاد احساس نا امیدی و عصبانیت در او شده است. خشم می تواند یکی از دلایل محرک برای صمیمی شدن با شخص دیگر شود.

1605686310 ideaتنوع طلب بودن : تنوع طلبی نیز یکی از دلایل رایج در بین مردان متاهل می باشد که اغلب این تنوع در رابطه با میل جنسی می باشد. تنوع می تواند از داشتن انواع رابطه های جنسی، انواع سبک های ارتباطی و همچنین تنوع در فعالیت های مختلف باشد و این نوع تنوع طلبی ها باعث شده تا فرد به سمت خیانت و تجربه های جدید سوق پیدا کند.

1605686310 idea برآورده نشدن نیازها : در رابطه جنسی ممکن است بعد از گذر از سالهای ابتدایی رابطه و کم شدن شور و شوق های اولیه، یک یا هر دو شریک زندگی نسبت به هم عادی شده و در برآورده کردن نیازهای هم در رابطه، تلاشی نکنند. بسیاری ممکن است در این شرایط تصمیم به جدایی گرفته و یا تلاش کنند که برای این شرایط کاری انجام دهند. اما تلاش نکردن و نا امید شدن از بهتر شدن شرایط می تواند یکی از دلایل سوق دادن مردان نسبت به خیانت شود.

این موضوع می تواند منجر به انگیزه ای برای مرد شده تا نیازهای خود را در جای دیگری برآورده نماید. در خیلی از این مواقع خیانت عاطفی رخ می دهد که به شرایطی گفته شده که شخص انرژی عاطفی خود را برای شخص دیگری سرمایه گذاری می کند.

دلیل خیانت هر چه که باشد، تجربه آن می تواند بسیار دردناک و سخت بوده و منجر به عدم اعتماد به طرف مقابل شده و یا حتی از بین رفتن زندگی زناشویی شود. بهتر است در صورتی که زندگی شما در شرایط بحرانی قرار داشته و یا نیاز به تغییر و ایجاد شور و عشق دارد، برای آن اقدامی انجام داده و یا در این راستا از مشاوران و روانشناسان زوج درمانگر استفاده نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خیانت در مردان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462