دلیل لب گرفتن چیست؟ علت علاقه به لب گرفتن در مردان و زنان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

یکی از راه های ابراز علاقه و یا معاشقه کردن بین زوجین، لب گرفتن می باشد. لب گرفتن از روش های تحریک قبل از رابطه جنسی نیز می باشد و این علاقه می تواند برای مردان و زنان وجود داشته و فرقی در جنسیت نداشته باشد. اما علت علاقه افراد به لب گرفتن چه می باشد و چرا خیلی ها از این کار لذت می برند ؟ در پس این رفتار لذت بخش، موضوعات علمی نیز وجود دارد و جالب است بدانید که علاقه مردان به لب گرفتن بیشتر از خانم ها می باشد که نیاز است این موضوع را بررسی نماییم. در این مقاله به دلایل و علت لب گرفتن در مردان و زنان می پردازیم.

دلایل لب گرفتن چیست؟

بیشتر بدانید : جملاتی که زنان را دیوانه شما می کند + کلمات کلیدی

علت علاقه افراد به لب گرفتن چه می باشد؟

دلایل مختلفی برای علاقه افراد به لب گرفتن وجود داشته و از جمله آنها می توان به عشق و وابستگی اشاره کرد. خیلی از متخصصان به این موضوع می پردازند که آیا این موضوع بصورت غریزی بوده و یا چیزی است که افراد در طول زمان یاد می گیرند. راه های مختلفی برای بیان عشق و علاقه در بین دو نفر وجود دارد که یکی از آنها بوسیدن از لب و یا همان لب گرفتن از همسر یا پارتنر می باشد.

لب گرفتن منجر به ایجاد عشق، صمیمیت و گرم تر شدن رابطه شده و احساس تعلق خاطر افراد را افزایش می دهد. تحقیقات زیادی درباره لب گرفتن و موضوعات روانشناسی مربوط به آن صورت نگرفته است اما یکی از موضوعاتی که در اینباره دارای اهمیت می باشد میزان علاقه مردان به لب گرفتن، بیشتر از زنان است که مردان در قبل از برقراری رابطه جنسی و سکس علاقه مند به لب گرفتن بوده و زنان بعد از رابطه جنسی به این موضوع علاقه مند می باشند.

درخواست مردان معمولا برای لب گرفتن بیشتر از زنان می باشد و این موضوع صرفا برای میل جنسی نمی باشد و نشانه محبت نیز است. برای مردان لب گرفتن نشانه احترام و افتخار کردن به همسرشان نیز بوده و این موضوع را نشان می دهد که در کنار او احساس خوشبختی کرده و میزان صمیمیت مرد را نشان می دهد.

در مردانی که معمولا فرد مقابل خود را تنها برای رابطه جنسی می خواهند، خیلی علاقه ای به لب گرفتن نداشته و بوسیدن از لب یکی از نشانه های دوست داشتن، دلتنگی و علاقه مندی آنها می باشد.

لب گرفتن و بوسه از لب فواید دیگری نیز دارد که از جمله آن میتوان به کم شدن میزان استرس در فرد و ایجاد حس علاقه و عشق در طرفین نیز اشاره کرد.

آیا لب گرفتن نشان دهنده عشق است؟

بیشتر بدانید : تیپ شخصیتی مورد علاقه زنان چیست؟ تقلب برای آقایان

آیا لب گرفتن پیوند زناشویی را قوی تر می کند؟

یکی از تحقیقاتی که درباره لب گرفتن در سال 2013 صورت گرفته شده است نشان می دهد که در زوجینی که رابطه طولانی مدت و خوبی دارند، بصورت مکرر یکدیگر را از لب می بوسند، این موضوع باعث رضایت زناشویی آنها شده و تنها برای برقراری رابطه جنسی آنها اقدام به لب گرفتن و بوسیدن همدیگر از لب نمی کنند.

همچنین در شروع یک رابطه عاطفی جدید، هورمونی که در مغز ترشح شده و منجر به احساس خوشی و خوبی به فرد می شود، دوپامین است. این هورمون با بوسیدن فرد از لب و همچنین وقت گذراندن در او نیز، بیشتر می شود. هورمون دوپامین که به آن هورمون عشق نیز گفته شده است، منجر به احساس لذت و سرخوشی در فرد شده و هرچه این هورمون در بدن بیشتر ترشح شود، بدن شما نیز به آن بیشتر نیاز پیدا می کند. لب گرفتن یکی از راه های ترشح هورمون دوپامین بوده که منجر به احساس شادی و عشق در فرد می شود.

از دیگر دلایل لب گرفتن در مردان و زنان این می باشد که بوسیدن از لب منجر به ایجاد یک واکنش شیمیایی در مغز می شود که باعث ترشح هورمون اکسی توسین شده که به آن هورمون عشق می گویند و این هورمون منجر به ایجاد حس وابستگی و محبت در بین افراد می شود. هورمون اکسی توسین به فرد برای ایجاد حس تک همسری کمک کرده و پیوند زناشویی بین آنها قوی تر می کند، بنابر این ترشح این هورمون در مردان به ماندن و متعهد بودن در رابطه عاطفیشان کمک زیادی می کند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که معمولا هورمون اکسی توسین در خانم ها بیشتر از آقایان ترشح شده و مخصوصا در زمان زایمان و شیردهی به فرزند این هورمون به میزان زیادی ترشح می شود که منجر به ایجاد دلبستگی بین مادر و کودک می شود. همچنین ترشح این هورمون بعد از برقراری رابطه جنسی در زنان ترشح شده و منجر به بیشتر شدن وابستگی در زنان نسبت به مردان می شود.

در کنار این موارد لب گرفتن در هنگام برقراری رابطه جنسی اهمیت زیادی داشته و منجر به بیشتر شدن میل جنسی در بین زوجین می شود. یکی از نقاط حساس در بدن زنان و مردان لب های آنها می باشد که بر طبق تحقیقات صورت گرفته شده در این زمینه برای زنان لب گرفتن برای شروع معاشقه و رابطه جنسی، مناسب ترین راه می باشد. از دیگر مواردی که لب گرفتن در موضوعات جنسی تاثیرگذار می باشد به موارد زیر میتوان اشاره نمود :

• افزایش پیدا کردن میل جنسی در خانم ها و آقایان
• داشتن حس خوب
• افزایش پیدا کردن پیوند عاطفی
• ایجاد ارتباط با فرد مقابل
• تجربه داشتن رابطه جنسی صحیح و دارای لذت
• نشان دهنده میزان جذابیت جنسی فرد به شما
• برانگیختگی جنسی در بین افراد
• آماده شدن افراد برای شروع رابطه جنسی و معاشقه

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462