دو جنسه کیست؟ به چه کسی دو جنسه می گویند و چه ویژگی هایی دارد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

افراد دو جنسه در زمان تولد بصورت دو جنسیتی متولد شده و دارای ماهیت متفاوتی نسبت به افراد عادی می باشند. این تفاوت ها می تواند در تعداد کروموزوم ها، غدد جنسی، دستگاه تناسلی و هورمون های جنسی آنها باشد. افراد دو جنسه از زمان تولد با مشکلات و تبعیضاتی از سوی خانواده و جامعه روبرو شده و بعضی از این افراد با انجام جراحی هایی، تغییراتی در جنسیت خود ایجاد کرده تا از نظر اجتماعی مورد پذیرش قرار گیرند. افراد دوجنسه که به آنها بیناجنس نیز گفته می شود، بسیار زیاد بوده و در حدود 1 نفر از بین 200 نفر افراد جامعه بوده که یعنی 0.5 درصد از جمعیت کل جهان می باشند.

دو جنسه یعنی چی؟

بیشتر بدانید : ترنسکشوال چیست؟

دو جنسه بودن یعنی چه؟

بیناجنس یا دو جنسه بودن اصطلاحی می باشد که منجر به تعدادی تغییرات در ویژگی های جسمانی فرد شده که با تعاریف دقیق پزشکی که درباره مرد یا زن است، مطابقت ندارد. دو جنسه بودن اختلال پزشکی نبوده و به طیف تغییرات ویژگی های جنسی مربوط می شود که بصورت طبیعی به گونه های انسان مربوط شده و این ویژگی ها ممکن است هورمونی، کروزومی و یا مربوط به آناتومی بدن فرد باشد و در جنبه های مختلفی ایجاد می شود. در خیلی از مواقع این ویژگی ها بلافاصله بعد از تولد شناسایی شده و در گاهی از اوقات این تفاوت ها تنها در مرحله های بعدی زندگی که بیشتر در سنین بلوغ می باشد، رخ می دهد.

اکثر افرادی که دو جنسه می باشند، سالم بوده و تنها یک درصد آنها دچار اختلال های پزشکی می شوند که در صورتیکه درمان نشوند، ممکن است مشکلاتی را برای زندگی این افراد ایجاد نماید.

موضوع جنسیت با میل جنسی متفاوت می باشد، جنسیت تعیین کننده مرد یا زن بودن فرد است و هویت او را تشکیل می دهد و میل جنسی تمایل فرد برای جذب به دیگری می باشد. در واقع جنسیت مربوط به سیستم بیولوژیک شما شده و بدنی که با آن به دنیا آمده اید و موضوع دو جنسی بودن با میل جنسی فرق داشته و این موضوع به آناتومی و بیولوژی فرد مربوط است. در دیدگاه بیولوژی، جنسیت در هنگام تولد توسط عوامل زیر تعیین می شود :

• تعداد و نوع کروموزوم های جنسی فرد
• نوع غدد جنسی که بیضه ها یا تخمدان ها می باشد
• سطح هورمون های جنسی فرد
• آناتومی دستگاه تولید مثل

علت دو جنسه بودن در افراد چیست؟

بیشتر بدانید : ترنس به چه کسی می گویند؟ هویت جنسیتی چیست؟

علت دو جنسی بودن افراد از نظر پزشکی چه می باشد؟

مهمترین دلیلی که فردی دو جنسه می شود، ژنتیک و موضوع وراثت است که منجر به تغییر در هورمون ها و در نتیجه ظاهر فرد می شود. زن ها دارای یک جفت کروموزوم XX در بدن خود بوده و مردها دارای یک جفت کروموزوم XY می باشند که در هنگام لقاح یک کروموزوم X زن با یک کروموزوم Y یا X مرد لقاح می یابد و تشکیل سلول تخم را می دهد، اگر کروموزوم Y در سلول اسپرم باشد و به تخمک زن برسد، جنین پسر شده و اگر اسپرم X مرد به سلول تخمک زن برسد، فرزند دختر می شود.

دو اصطلاح ژنوتیپ و فنوتیپ در رابطه با جنسیت افراد وجود دارد که ژنوتیپ نشان دهنده جنسیت ژن انسان می باشد و فنوتیپ همان ظاهر فرد است که در حالت طبیعی این دو با یکدیگر در انسان ها متناسب می باشد و ژنتیک فرد با ظاهر او مرتبط است، اما این موضوع در افراد دو جنسه وجود نداشته و این تناسب رخ نمی دهد.

این افراد معمولا از سوی خانواده و جامعه طرد شده و به منحرف جنسی شناخته می شوند که منجر به ایجاد زندگی پر چالش در آنها می شود. همچنین این افراد مجبور شده که جنسیت خود را از دیگران مخفی کرده و منجر به این شده که اکثر افراد دو جنسه در طول زندگی خود با اضطراب یا افسردگی مواجه می شوند. حتی در خیلی از مواقع که آنها اقدام به عمل جراحی می کنند نیز با مشکلاتی داشته و می بایست با جنسیت جدید خود در جامعه حضور پیدا نمایند. این افراد برای رفع این مشکلات نیاز به حمایت اطرافیان و همدلی زیاد آنها داشته و برای بهتر شدن شرایط روحی و روانیشان نیاز است تا به روانشناس یا سکس تراپ مراجعه نمایند.

ویژگی های افراد دو جنسه چیست؟

افراد دو جنسه مرد یا زن، در بین افراد همکار، دوستان و یا آشنایان ما وجود دارد که ممکن است شما هیچوقت متوجه این موضوع نشوید. علت این موضوع این می باشد که این افراد دارای ظاهری شبیه به دیگران بوده و به همین دلیل افراد دیگر متوجه این موضوع نمی شوند. تنها تفاوت های افراد دو جنسه در دستگاه تناسلی متفاوت آنها می باشد که دارای چنین فرق هایی با دیگران است :

• کلیتوریس در این افراد بلندتر از حالت عادی است
• آلت تناسلی در آنها کوچک تر می باشد
• دهانه رحم در آنها وجود ندارد
• آلت تناسلی مردانه در آنها بدون مجاری ادراری در نوک آن می باشد
• لبهای واژن بسته است و یا شبیه به کیسه بیضه می ماند
• کیسه بیضه وجود داشته اما خالی بوده و شبیه لابیا است

این موارد ممکن است در افراد دو جنسی وجود داشته باشد اما با این حال در خیلی از مواقع ممکن است که آناتومی بیرونی فرد مرد بوده و آناتومی داخلی او زن باشد و همچنین برعکس این حالت نیز وجود دارد. در افرادی که تمایل به درمان دارند، با کمک هورمون تراپی و جراحی امکان پذیر بوده و می توانند به یک جنسیت واحد دست یابند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462