شوهرم اجتماعی نیست، چکار کنم؟ راهکارها و دلایل

جهت مشاوره تلفنی در زمینه اجتماعی نبودن همسر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

یکی از ناراحتی ها و نگرانی های خانم ها این می باشد که شوهرم اجتماعی نیست و به همین دلیل برای رفتن به مهمانی ها و یا موقعیت های اجتماعی، به مشکل می خورند. از آنجایی که انسان بصورت ذاتی موجودی اجتماعی بوده و نیاز به معاشرت دارد، اجتماعی نبودن برخی از افراد می تواند چالش ها و مسائلی را در زندگی مشترک ایجاد نماید. ممکن است خانم، فردی برون گرا و اجتماعی بوده که نیازمند به داشتن ارتباطات و معاشرت با دوستان و خانواده باشد و در کنار آن همسر او فردی درون گرا و یا منزوی می باشد که به ماندن در خانه و دور بودن از محیط های شلوغ و دارای جمعیت، علاقه زیادی نشان نمی دهد. در این مقاله به بررسی این موضوع و راهکارهای در اینباره می پردازیم.

چه دلیلی منجر به اجتماعی نبودن همسر می شود؟

بیشتر بدانید : مهم ترین دلایل اختلاف با همسر

به چه علتی شوهرم اجتماعی نیست؟

شاید شما نیست جزو دسته خانم هایی می باشید که دوست دارید دلیل اینکه شوهرتان اجتماعی نمی باشد را بدانید، دلایلی زیادی می تواند منجر به انزوا و اجتماعی نبودن فرد شود که در اینجا به بررسی مهمترین آنها می پردازیم :

درونگرا بودن : افراد درونگرا بیشتر از تنهایی و ماندن در خانه انرژی می گیرند تا بودن در جمع های زیاد و یا شلوغ. آنها کارهای فردی را به فعالیت های گروهی ترجیح می دهند و از تنهایی شان لذت بیشتری برده و این موضوع دلیل بر انزوا و گوشه گیری آنها نمی باشد.

داشتن اعتماد به نفس پایین : از دیگر دلایلی که منجر به عدم تمایل فرد به بودن در جمع ها می شود، داشتن اعتماد به نفس پایین و یا ترس از صحبت کردن در جمع می باشد، این نوع انزوا از نوع ناسالم بوده که برای رفع آن نیاز است تا میزان اعتماد به نفس خود را ارتقا داده و مهارت های ارتباطی را آموزش ببیند.

لذت بردن از تنهایی : برخی از آقایان به دلیل اینکه تایم زیادی را در محیط های کاری و یا بیرون از خانه می گذرانند، زمانی که در خانه می باشند، از تنهایی و بودن در کنار خانه و خانواده بیشتر لذت می برند و آنها از این فرصت بدست آمده بیشتر از بودن در جمع استفاده می کنند.

ترس از قضاوت شدن : از دیگر دلایلی که منجر به فاصله گرفتن و دور شدن از جمع می شود ترس از قضاوت و یا انتقاد در جمع می باشد. ممکن است این افراد تجربه ای مشابه از مورد قضاوت قرار گرفتن در آن جمع را داشته و یا بطور کلی هرنوع نظری را بد برداشت کرده و به خود نسبت می دهند.

راهکارهایی برای شوهر غیر اجتماعی

بیشتر بدانید : چگونه روابط خوبی با شوهر خود داشته باشیم؟

چه راهکاری برای شوهر غیر اجتماعی وجود دارد؟

1605686310 idea پیدا کردن علت : از مهمترین اقدامات برای حل هر مسئله ای، پیدا کردن دلیل و ریشه شکل گیری آن می باشد. می توانید با توجه به دلایلی که پیش تر ذکر کردیم، دلیل این موضوع را خودتان پیدا کرده و یا با سوال کردن از همسرتان، علت آن را جویا شوید. کمک گرفتن از مشاور نیز در این زمینه می تواند کمک زیادی به شما کند.

1605686310 idea مقایسه نکنید : یکی از موضوعاتی که منجر به حالت تدافعی و به اصطلاح بدتر شدن شرایط می شود، مقایسه کردن همسرتان با دیگران است. این موضوع برای افرادی که دارای اعتماد به نفس کمتری می باشند، بیشتر منجر به آسیب زدن به وجودشان شده و شرایط را سخت تر می کند.

1605686310 idea مجبورش نکنید : سعی کنید همسر خود را درک کرده و او را به زور مجبور به چیزی که نیست، نکنید. معاشرتی بودن و یا درخواست ارتباط برقرار کردن برای فردی که درونگرا می باشد، کار بسیار سختی است. سعی کنید به او اجازه دهید همانگونه که راحت است ارتباط برقرار نماید.

1605686310 idea این موضوع را در جمع مطرح نکنید : مطرح کردن این موضوع در جمع چه بصورت جدی و چه شوخی نباید صورت گیرد، چرا که منجر به مورد قضاوت قرار گرفتن همسرتان در جمع شده و بیشتر به او آسیب می زند. همچنین این موضوع تنها به شما و همسرتان مربوط بوده و نیاز ندارد که کسی از آن باخبر شود.

1605686310 idea به خواسته های همسرتان احترام بگذارید : این موضوع را در نظر داشته باشید که افراد درونگرا نیاز به تنهایی زیادی داشته و دوست دارند برای خودشان وقت بیشتری بگذارند، بنابر این سعی کنید این موضوع را برای همسرتان در نظر داشته و به آن احترام گذارید. همچنین افراد درونگرا از تعداد دوستان کم و انگشت شماری نسبت به افراد برونگرا برخوردار بوده و به همین دلیل خیلی از مواقع، شما بهترین دوست او می باشید که تمایل دارد تا با شما وقت بیشتری بگذراند.

1605686310 idea در جمع، در کنار همسرتان باشید : سعی کنید در جمع ها اگر همسرتان دوست دارد که در کنار شما باشد، حتما کنار او بمانید و او را در جمع تنها نگذارید، بویژه در مواقعی که ابتدای مهمانی بوده و هنوز ارتباط صمیمی و راحتی بین افراد شکل نگرفته است. به او این فرصت را بدهید که با جمعی که در آن قرار دارد، ارتباط برقرار کرده و کم کم گرم بگیرد.

1605686310 idea به دو نفره هایتان اهمیت دهید : همانطور که پیش تر اشاره کردیم، در مواقعی که همسر شما درونگرا می باشد، با شما تمایل به داشتن زمان و وقت بیشتری داشته و به همین دلیل سعی کنید که کیفیت روابط دو نفره تان را افزایش دهید. شما می توانید از برنامه های دوتایی در خانه و یا بیرون از خانه استفاده کرده و به فعالیت هایی مانند دیدن فیلم با یکدیگر، کتاب خواندن و آشپزی کردن بپردازید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه اجتماعی نبودن همسر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462